problem z glebą - wręcz naukowy...

1. Data: 2014-05-25 16:17:50

Temat: problem z glebą - wręcz naukowy...
Od: "Fiora" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilkunastu lat uprawiam bazylię w skrzynkach na balkonie.
zawsze była piękna i wielka.
W tym oku rośliny giną - więdną i znikają.
Kilkanaście lat temu kupiłam książkę o bazylii na Amazonie (Basil -
T.DeBaggio &S.Belsinger )
i więc teraz zajrzałam do niej i znalazłam te objawy:
Piszą , że w glebie są: Pythium i Rhizoctonia - czyli jakieś grzyby, czy
pasożyty. Ich definicje i opis są w Wiki prawie wyłącznie po ang. -
widocznie Polakom
jest to obce? ;-)
I zastanawiam się skąd? na wiosnę kupiłam niby "dobrej"
ziemi i wymieniłam w skrzynkach część - może to z tego?
I co można zrobić - wiem, że z aktualnymi roślinami już
pewnie nic - ale czy jest możliwość ustrzec się tego na przyszłość?
Da się jakoś ocenić ziemię?
Macie jakieś doświadczenia, czy rady?
Pozdrawiam
Fiora
miłośniczka pesto i innych "rozrywek" bazyliowych

2. Data: 2014-05-25 16:29:58

Temat: Re: problem z glebą - wręcz naukowy...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 May 2014 16:17:50 +0200, Fiora napisał(a):

> [...]
> Pozdrawiam
> Fiora
> miłośniczka pesto i innych "rozrywek" bazyliowych

Ziemię i skrzynki należałoby zdezynfekować - ziemię przez godzinę ogrzewać
w piekarniku w temp. 120 stopni i potem pozwalając jej odgazować , a
skrzynki umyć detergentem i np potraktować parą.

Czy jest coś przeciw grzybom?
cytryniec - co mu?
akinidie
Prośba o pomoc w wypełnieniu ankiety - usługi ogrodnicze - zakres, sposób świadczenia i ceny
Winnice Milesti Mici