problem z nowymi okularami

1. Data: 2004-02-14 13:27:40

Temat: problem z nowymi okularami
Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow!

Okulary nosze od kilku lat. Ostatnio zdecydowalem sie sprawic sobie
nowe okulary, tzn. nowa oprawke, a soczewki o takiej samej sile
korekcyjnej (P= - 3.0, L= - 3.25), tylko ze plastikowe z antyrefleksem
i powloka utwardzalna. Okulista rowniez stwierdzil, ze nie potrzebuje
zmiany soczewek. Lecz po kilku godzinach noszenia nowych okularow mam
nieprzyjemne odczucia podobne do lekkiego bolu glowy i zawrotow, oraz
ucisk w czole.

Co moge z tym zrobic? Czy to jest po prostu z nieprzyzwyczajenia do
nowych okularow? Czy moze pomylkowo zamontowano mi zle soczewki?Czy
tez musza zglosic to u optyka?

Pozdr
Jerry

2. Data: 2004-02-14 13:31:23

Temat: Re: problem z nowymi okularami
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c0l7m5$fdv$...@p...wcss.wroc.pl,
Jerry <p...@o...pl>:
> [...]
>
> Co moge z tym zrobic? Czy to jest po prostu z nieprzyzwyczajenia do
> nowych okularow? Czy moze pomylkowo zamontowano mi zle soczewki?Czy

Wszystkie szkla maja nieco inna geometrie. Najprawdopodobniej to z tego
wynika. Przyzwyczajaj sie stopniowo, wymieniajac stare i nowe okulary,
najpierw w domu i nie za dlugo.

Gdyby byly zle soczewki, to prawdopodobnie bys zauwazyl efekt optyczny
(zauwazalne zmiany ostrosci).

Chyba ze sa osadzone niecentralnie albo zly rozstaw - jesli dolegliwosci sie
beda utrzymywac, mozesz sie zglosic i sprobowac reklamacji, niech to
sprawdza.

--
Robert

3. Data: 2004-02-15 17:32:45

Od: "Tomasz Świątek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Problemem moze byc zle rozstawienie srodkow optycznych przez optyka lub inny
niz we wczesniejszych okularach kat pantoskopowy tzn. nachylenie tarcz, ze
tak powiem do policzkow. Ale sprobuj sie przyzwyczaic tak jak napisal kolega
RobertSA, moze to wystarczy i dolegliwosci mina. Niektorzy sa bardzo
wyczuleni na lekkie odchylenie od prawidlowego rozstawienia srodkow
optycznych i moze jestes jednym z nich :-)

Pozdrawiam
Tomek

W-a Brzeska - klinika jednego dnia
kto rozszyfruje?