problem z przebarwianiem uczczelki gumowej w pralce automatycznej

1. Data: 2006-10-27 21:17:59

Temat: problem z przebarwianiem uczczelki gumowej w pralce automatycznej
Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przepraszam, że to nie zupełnie ta grupa, ale pralka może przecież stać w
kuchni :).
Mamy pralkę automatyczną ARISTON.
Działa bez zarzutu ,ale jest jeden problem na uszczelce - drzwiczki bęben -
na dole pojawia się ciemnobrązowa plama,która na dodatek się powiększa.
Wymieniłem uszczelke ,ale efekt po pewnym czasie się pojawia sie znowu i
narasta.
Czy ktoś może wie, co może byc przyczyną i jak temu zaradzić?

Pozdrawiam
mareK

2. Data: 2006-10-27 21:25:18

Od: rAzor <r...@p...pokladzie.4rp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mareK napisał:

> Witam
> Przepraszam, że to nie zupełnie ta grupa, ale pralka może przecież stać w
> kuchni :).

No bo to faktycznie NTG, już prędzej na pl.rec.dom

> Mamy pralkę automatyczną ARISTON.
> Działa bez zarzutu ,ale jest jeden problem na uszczelce - drzwiczki bęben -
> na dole pojawia się ciemnobrązowa plama,która na dodatek się powiększa.

A woda, aby nie zawiera zbyt dużo żelaza?
Jak u sąsiadów? Mają podobne problemy?
Może to skutek tarcia bębna o uszczelkę?
--
rAzor
------------

3. Data: 2006-10-28 07:29:00

Od: "mareK" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rAzor" <r...@p...pokladzie.4rp> napisał w wiadomości

> A woda, aby nie zawiera zbyt dużo żelaza?
> Jak u sąsiadów? Mają podobne problemy?
> Może to skutek tarcia bębna o uszczelkę?

To raczej nie jest sprawa żelaza, woda w normie z wodociągu Warszawskiego.
Przy starej pralce tego efektu nie było.Ta ma taki podwójnie wywijany
fartuch gumowy i plama prawie czarna, zaczyna powstawać między jedna warstwą
gumy, a drugą ,później wychodzi już na wierzchnią warstwę gumy.Tarcia tam
nie ma, bo to jest na 4 cm między drzwiczkami i bębnem tylko na dole.
Żone to wkurza ,bo wygląda obrzydliwie i na razie niczym nie daje się
usunąć.
W rodzinie jest teoria,że to jakieś bakterie wchrzaniają tą gume na dole,
gdzie pozostaja resztki wody i guma robi się czarna.
Moze ,ktos sie spotkał z czymś podobnym?
Pzdr
mareK

4. Data: 2006-10-28 07:32:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1ebeb$454277a1$57cfd1fe$28528@news.chello.pl>,
"mareK" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> narasta.
> Czy ktoś może wie, co może byc przyczyną i jak temu zaradzić?

W mojej, całkiem dyletanckiej opinii, powodem jest tandetność uszczelki.
Dlatego na przyszłość radzę wydać trochę więcej i kupić pralkę dobrej
marki.

Władysław

5. Data: 2006-10-28 22:31:26

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mareK <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Żone to wkurza ,bo wygląda obrzydliwie i na razie niczym nie daje się
> usunąć.

O matko, jak żona się zestarzeje, dostanie przebarwień i zacznie wyglądać
obrzydliwie - to pół biedy, ale jak ją wtedy usunąć?

> W rodzinie jest teoria,że to jakieś bakterie wchrzaniają tą gume na dole,
> gdzie pozostaja resztki wody i guma robi się czarna.

Raczej grzyby.

Ania

DOBRY LINK
Zupa bambusowa z wieprzowiną...