problem z wątrobą - do kogo się zgłosić?

1. Data: 2002-10-08 17:38:56

Temat: problem z wątrobą - do kogo się zgłosić?
Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Od paru dni pobolewa mnie prawa strona brzucha, przez ostatnie miesiace
sporo zjadlam lekow, w tym dwie serie antybiotyku duomox (chyba tak sie to
zwie) leki takie jak metacid, telfast, biostymina, decaris. Ponadto na zgage
lanzul i gasprid. Nie liczac wczesniej lekow na alergie :( Jak widac sporo
tego.
Proba watrobowa wykazala podniesiony poziom AlAT - 50 gdzie norma to 10 do
37 U/l (cokolwiek to znaczy)
Z internetu dowiedzialam sie ze mozliwe sa ponizsze przyczyny:
-choroby miąższu wątroby (wirusowe, polekowe, zatrucia, uszkodzenia wątroby,
niedokrwienie, bakteryjne zapalenie dróg żółciowych)
-choroby serca (zawał mięśnia sercowego - wzrost niewielki)
-choroby mięśni (zatrucie CO, etanolem, stany zapalne i zwyrodnieniowe
mięśni, miopatia tyreotoksyczna - wzrost umiarkowany)
-mononukleoza zakaźna.

Pytanie moje brzmi: do jakiego lekarza sie udac? Do internisty troche sie
boje - zlewa mnie rowno. Czy nalezy isc do lekarza chorob wewnetrznych? Czy
moze do kogos innego??
Ponadto, czy jest mozliwe ze to tymczasowe zaburzenie na skutek brania
ostatnio duzej ilosci lekow i ze przejdzie to samo? Czy raczej musze jesc
kolejne leki?? :(

2. Data: 2002-10-08 18:18:40

Temat: Re: problem z wątrobą - do kogo się zgłosić?
Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie moje brzmi: do jakiego lekarza sie udac? Do internisty troche sie
> boje - zlewa mnie rowno. Czy nalezy isc do lekarza chorob wewnetrznych?
Czy
> moze do kogos innego??

mnie skierowano do gastrologa i pan obserwuje moja watrobe, ale to w
prywatnej przychodni
i przy okazji dowiedzilam sie, ze w przychodni oplacanje przez kasy chorych
juz by mnie leczyc nie mogl, bo tam choroby watroby juz sie do gastrologii
nie zaliczaja

Ewa

3. Data: 2002-10-08 19:14:15

Temat: Odp: problem z wątrobą - do kogo się zgłosić?
Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:anv7i9$ede$...@f...acn.pl...
> [...]
chorych
> juz by mnie leczyc nie mogl, bo tam choroby watroby juz sie do gastrologii

A w takim razie do jakiego lekarza by skierowali w przychodni z kasy
chorych??

4. Data: 2002-10-08 19:53:49

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A w takim razie do jakiego lekarza by skierowali w przychodni z kasy
> chorych??

nie wiem, nie zapytalam
chodze prywatnie, bo placi i zaklad pracy
Ewa

5. Data: 2002-10-08 21:27:08

Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie moje brzmi: do jakiego lekarza sie udac? Do internisty troche sie
> boje - zlewa mnie rowno. Czy nalezy isc do lekarza chorob wewnetrznych?
Czy
> moze do kogos innego??
Tak w kwestii formalnej, lekarz chorob wewnetrznych to wlasnie internista. A
pojsc najpierw musisz do lekarza rodzinnego, pozniej najlepiej zebys trafila
do gastrologa.

6. Data: 2002-10-08 22:58:15

Od: "Dobry Gitarzysta" <t...@a...ru> szukaj wiadomości tego autora

mnie skierowali do szpitala chorob zakaznych na badania , jezdzilem tam duzo
razy, przez okolo 7miesiecy ,do dzis niewiedza co mijest:)
to bylo ze 3-4lata temu i juz tam niechodze, mialem jechac na biopsje
aleztchorzylem(o kurde ile blędow;))))

... i zyje!

7. Data: 2002-10-09 05:55:36

Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jurek <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:anviij$kq$...@n...tpi.pl...

> [...]
> Tak w kwestii formalnej, lekarz chorob wewnetrznych to wlasnie internista.
> pojsc najpierw musisz do lekarza rodzinnego, pozniej najlepiej zebys

Dziekuje wszystkim, bede szukac gastrologa.

8. Data: 2002-10-09 14:51:00

Od: "Hata " <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam,
> ...ciach...
> Pozdrawiam,

Norma ALAT i ASPAT dla dorosłego wynosi 17-40 U/l. U Ciebie wyniki są można
powiedzieć, że w normie, co przy zażywaniu tylu leków i tak super wygląda. W
szpitalu na dziecięcym oddziale gastroenterologi lekarze podejmują
leczenie , gdy normy ALAT i ASPAT przewyższają 100 U/l. Znam to z
doświadczenia. Niestety :(.
Tak, więc nie masz żadnych powodów do zmartwień.
Pozdrawiam
Hata

9. Data: 2002-10-12 14:09:03

Od: "Karka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie lekarz rodzinny wyslal do Poradni Hepatologicznej - ul.Szpitalna! Bo
mam ponoc powiekszona watrobe i kazal ja zbadac!

--
Serdeczne pozdrowionka
KARKA ;-)

metoda dr.Benendo