problem z wirowaniem

1. Data: 2009-12-17 05:03:58

Temat: problem z wirowaniem
Od: solex <s...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pralkę Indesit WISE107 Włożyłem do prania szlafrok męski (frote),
mały ręcznik (frote) oraz małą poduszkę z wkładem gąbczastym. Cały
wkład ważył w granicach dopuszczalności podanej przez producenta,
czyli (suchego) . Po cyklu prania, powinni nastąpić wirowanie, lecz
pralka jakby przygotowała się do wirowania , pompa odsysająca wodę
pracowała, bęben się obracał powoli. Po sporym czasie jednak nie
nastąpiło wirowanie. Nastawiłem więc programatorem cykl tylko
wirowania, lecz objawy były takie same j/w
Pytam; Czy to normalny objaw? Czy też wkład do prania, uległ znacznemu
przeciążeniu po nabraniu wody? I dlaczego nie mogłem odwirować tych
trzech rzeczy??

solex

2. Data: 2009-12-17 07:08:22

Temat: Re: problem z wirowaniem
Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pralka nie może rozłozyć równomiernie wkładu i przez to nie rozpocznie
wirowania.
Rozwiązania są dwa, albo wyjąć poduszke albo dorzucić coś jeszcze.

P.

3. Data: 2009-12-17 13:06:20

Od: solex <s...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Gru, 08:08, "Pietrek" <p...@w...pl> wrote:
> Pralka nie może rozłozyć równomiernie wkładu i przez to nie rozpocznie
> wirowania.
> Rozwiązania są dwa, albo wyjąć poduszke albo dorzucić coś jeszcze.
>
> P.

re: Ciekawa (diagnoza , będę miał, to na uwadze) - ale jak na razie,
wyczyściłem filtr, było w nim kawałek podłużnego klocka "Lego"wyjąłem
to i zobaczymy, jak obecnie się będzie sprawować..

solex

4. Data: 2009-12-17 20:19:29

Od: gobo <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pralke Ariston, tak wiec to prawie to samo. Zdarza sie czasem, ze
wystepuja u mnie obajwy takie jakie opisujesz.
Pralka nie rozpocznie wirowania, dopoki rownomiernie nie rozlozy prania.
Ma to za zadanie ochrone lozysk, uszczelek oraz minimalizowanie drgan
pralki przy wysokich obrotach (sila odsrodkowa itp). Czasem niestety sie
to nie udaje i wtedy albo cos dokladam, albo inaczej probuje ulozyc
mokre pranie. Problem ten nie wystepuje przy codziennym praniu wielu
malych rzeczy. Pojawia sie glownie, gdy piore cos duzego, nasiakliwego i
w jednym kawalku:) Zwykle ma to miejsce moze raz na 20-30 pran.
Piotr

5. Data: 2009-12-17 21:33:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Dec 2009 21:03:58 -0800 (PST), solex napisał(a):

> [...]
> Pytam; Czy to normalny objaw? Czy też wkład do prania, uległ znacznemu
> przeciążeniu po nabraniu wody? I dlaczego nie mogłem odwirować tych

Za mała waga wsadu, ustaw wirowanie i połowę wsadu. U mnie było identycznie
- na "połówce" wirowanie działa przy małych ilościach rzeczy, bez "połowki"
nie.
--

Ikselka.

6. Data: 2009-12-17 21:33:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 08:08:22 +0100, Pietrek napisał(a):

> Pralka nie może rozłozyć równomiernie wkładu i przez to nie rozpocznie
> wirowania.
> Rozwiązania są dwa, albo wyjąć poduszke albo dorzucić coś jeszcze.
>
> P.

Ustawić "połowę wsadu".
--

Ikselka.

7. Data: 2009-12-17 22:05:12

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> identycznie
> - na "połówce" wirowanie działa przy małych ilościach rzeczy, bez

Nie wszyscy posiadają pralki z ustawieniem akurat "połowy wsadu". Poza tym
założyciel wątku napisał, iż "wkład ważył..."(dalej j.w.).
Ja też raczej optuję za nieprawidłowym ułożeniem. W mojej pralce mogę na
wielu programach (nie na wszystkich)samodzielnie ustawiać wagę od 1 do 5 kg,
także temperaturę i prędkość wirowania, a pralka sama dopasowuje czas. Jesli
nie chce wirować, bęben obraca się wolno i działa pompa (ciut głośniej i
intensywniej niż zwykle), to już wiem, że na wyświetlaczu pojawi się
informacja "error 27", co w instrukcji w tabelce błędów oznacza złe
ułożenie. Najlepsze dobranie wagi w tym wypadku nie pomoże. I tak właśnie
dzieje się z poduszkami dołożonymi do wspólnego prania z innymi rzeczami,
zwłaszcza w podobnym zestawie. Wtedy odwirowuję oddzielnie.
JBP

8. Data: 2009-12-18 13:20:53

Od: "RoB" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JBP" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> właśnie dzieje się z poduszkami dołożonymi do wspólnego prania z innymi
> rzeczami, zwłaszcza w podobnym zestawie. Wtedy odwirowuję oddzielnie.

Potwierdzam, to co mowia przedmowcy.
Wlasnie wracam z pralni, przed chwila mialem identyczna sytuacje, w skladzie
wsadu bebna byla poduszka. Objawy identyczne, skonczylo sie na wyjeciu
poduszki, wszystko wrocilo do normy. Z poduszka, pralka nie mogla "ulozyc"
prania i nie mogla rozpoczac sie faza wirowania.
Wiec tak na przyszlosc, waga wagą, ale takie rzeczy nasiakliwe, jak np.
poduszki i koldry, powinno sie prac oddzielnie, powoduja nierownomierne
rozlozenie wagi w bebnie.

RoB

9. Data: 2009-12-18 16:07:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Dec 2009 14:20:53 +0100, RoB napisał(a):

> Wiec tak na przyszlosc, waga wagą, ale takie rzeczy nasiakliwe, jak np.
> poduszki i koldry, powinno sie prac oddzielnie, powoduja nierownomierne
> rozlozenie wagi w bebnie.

Niekoniecznie oddzielnie od reszty prania, lecz nie pojedyncze sztuki, ale
przynajmniej dwie równorzędnie nasiąkliwe we wsadzie.
--

Ikselka.

10. Data: 2009-12-20 07:51:41

Od: "G." <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba pamiętać, że to już nie są stare Polary PS663 (380 obr/min), inna
szybkość wirowania, nie raz nawet 1200 obrotów na minutę. Tak jak koła w
samochodzie się wyważa tak, też pralki też tak rabią, w razie problemów
poprostu nie wirują. Silniki tych pralek są sprzężone z tachogeneratorami,
które odpowiedzialne są za dostarczanie do modułów elektronicznych
informacji o obrotach, czyli jak się nie może zebrać do wirowania to zostaje
ono wyłączone.

PILNE. Łóżko dla chorego.
demontaż okapu Gorenje
poszukuje kinkietu na LED
wykup strychu i przerobienie go na mieszkanie
Wykup gruntow