profiler

1. Data: 2003-10-23 16:56:09

Temat: profiler
Od: Michal <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Pisze tu po raz pierwszy i moze nie ostatni.
Mam dwa pytania. Pierwsze jest czysto techniczne. Jaki jest polski
odpowiednik angielskiego czy tez amerykanskiego slowa 'profiler'? Np.
ktos taki jak Robert Ressler. Chodzi mi o rzeczownik, o jedno slowo.
A drugie pytanie dotyczy moczenia nocnego. W jakiejs ksiazce (chyba
'Psychiatria kliniczna', ale pewny nie jestem, bo to luzne kartki :))
przeczytalem, ze na pol godziny przed zasnieciem dziecka zalecane jest
czytanie mu bajek i potem naklonienie do oddania moczu. To naklanianie
do oddania moczu rozumiem, ale co z tym wspolnego maja te bajki? Czy to
ma jakis medyczno-naukowy cel?
To tyle na poczatek.

Pozdrawiam.
Michal.
www.zbrodnia.of.pl

1. Data: 2003-10-23 17:21:49

Temat: Re: profiler
Od: "centaur_girl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> czytanie mu bajek i potem naklonienie do oddania moczu. To naklanianie
> do oddania moczu rozumiem, ale co z tym wspolnego maja te bajki? Czy to

Ma to na celu uspokojenie dziecka, i zrelaksowanie.
Przeniesienie jego mysli na inny tor.
Moczenie nocne najczesciej jest skutkiem stresu albo nerwicy.

1. Data: 2003-10-24 08:36:48

Od: Michal <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

centaur_girl wrote:
> Ma to na celu uspokojenie dziecka, i zrelaksowanie.
> Przeniesienie jego mysli na inny tor.

Ok, dzieki. O tym zupelnie nie pomyslalem :). Ale z drugiej strony, czy
proces moczenia nocnego jest procesem swiadomym, jest czyms od czego
mozna odwrocic uwage dziecka?

> Moczenie nocne najczesciej jest skutkiem stresu albo nerwicy.

No, od biedy mozna to tak wyjasnic. Chociaz ja mysle ze jest raczej
odwrotnie. Dzieci ktore cierpia na moczenie nocne sa czesto ponizane,
wysmiewane (nawet nieswiadomie przez samych rodzicow)... chyba sie tego
wstydza, i to wszystko prowadzi potem do nerwic. Ale oczywiscie jest
wiele przyczyn takiego moczenia. Wydaje mi sie tylko ze tlumaczenie ich
stresem i nerwica to najlatwiejsze wytlumaczenie, chociaz czasem jak
najbardziej prawidlowe.

Pozdrawiam.
Michal.
www.zbrodnia.of.pl

gołe baby
pomoc zonie
Testy na Psychologie
jak wybrać studia???
Narodowy Test Inteligencji - wersja offline