projekt typowy jak to z tym jest?

1. Data: 2007-08-02 08:30:24

Temat: projekt typowy jak to z tym jest?
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zamierzamy z mężem kupić gotowy projekt domu jednorodzinnego w związku z tym
mam pytań kilka do osób które kupiły taki projekt:
1. Co zawiera taki typowy, gotowy projekt?
- zawiera projekt domu, czyli elewacje, rzuty, przekroje, rozrysowane
szczegóły wieńca, czy innych połączeń, rozrysowany dach, szczegóły połączeń
w dachu, rozrysowane np. schody wewnętrzne itp? to wszystko z podpisem
architekta? - czyli gotowy projekt, że można już od razu składać do
pozwolenia na budowę?
- czy zawiera projekty instalacji z podpisami projektantów, instalacji
elektrycznej, gazowej, wodno-kanalizacyjnej, wentylacyjnej, c.o. i c.w.u.
itp itd, czy jedynie miejsca przewidziane na rury, kable itd - a te projekty
instalacji trzeba osobno kupować u stosownych projektantów?
- czy zawiera kosztorys i o jakim stopniu szczegółowości?
-czy powyższe jest uzależnione od biura projektów (u jednych jest wszystko u
innych tylko mury i dachy itp)?
2. Czy taki projekt gotowy, typowy należy jeszcze zanieść do odpowiedniego
biura projektów i tzw zaadaptować do warunków panujących u mnie na działce?
na czym polega taka adaptacja (oczywiście wyłączając moje ewentualne uwagi
typu przestawiamy ściankę działową, czy okno będzie na innej ścianie itp)?
3. Czy dostaje sie taki projekt po zakupieniu w wersji papierowej i
elektronicznej - tzn. żeby można było nanieść stosowne adaptacje w wersji
elektronicznej i wydrukować, jeśli tak to w jakim programie wersja
elektroniczna?
4. Czy ktoś z Was dokonywał sam adaptacji? dając jedynie do podpisu jakiemuś
(zaprzyjaźnionemu lub nie) architektowi?

Przyznam że najchętniej sama zrobiłabym cały projekt ale nie mam zbyt dużego
doświadczenia (do tej pory jedynie na studiach projekty robiłam), no i nie
mam czasu (praca, dom, dzieci, nauka) i boję się , że zajmie mi to zbyt dużo
czasu. Wymyśliłam więc, że kupią gotowy projekt i sobie sama zaadaptuję,
podpisze mi znajoma architekt (ewentualnie doradzi). Projekty instalacji
mogę zrobić sama (mam stosowne uprawnienia) poza elektryczną. Kosztorys
właściwie też mogę zrobić sama lub go zaadaptować jeśli biuro sprzeda mi
gotowy.
Tylko pytania powyższe mnie nurtują no i czy format w jakim z reguły biura
sprzedają projekty typowe jest możliwy do samodzielnej adaptacji (czyli
innymi słowy w jakich programach dają wersje elektroniczne?)

pozdrawiam
anna

2. Data: 2007-08-02 09:05:13

Temat: Re: projekt typowy jak to z tym jest?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...] 1. Co zawiera taki typowy, gotowy projekt?

Projekt konstrukcyjny/budowlany, czasem projekty instalacji; te ostatnie
nawet jeśli są, zazwyczaj i tak nie są przydatne - nie spotkałam się jeszcze
z sytuacją, żeby ktoś umieścił sprzęt kuchenny, urządzenia w łazience,
światło itp. tak, jak przewidywał typowy projekt :)

> [...] czy zawiera kosztorys i o jakim stopniu szczegółowości?

Czasem ślepy kosztorys - zestawienie materiałów z miejscem na wpisanie cen.
W naszym przypadku co prawda materiały były wyliczone co do jednej "pchełki"
do płyt g-k, ale ze względu na nieuniknione zmiany i parę solidnych błędów w
zestawieniu i tak nie skorzystaliśmy. Kosztorysy podające konkretne kwoty
można sobie od razu zwinąć w rulonik.

> -czy powyższe jest uzależnione od biura projektów (u jednych
> jest wszystko u innych tylko mury i dachy itp)?

Z pewnością.

> 2. Czy taki projekt gotowy, typowy należy jeszcze zanieść
> do odpowiedniego biura projektów i tzw zaadaptować do warunków
> panujących u mnie na działce?

Tak.

> na czym polega taka adaptacja (oczywiście wyłączając moje
> ewentualne uwagi typu przestawiamy ściankę działową, czy okno
> będzie na innej ścianie itp)?[...]

W przypadku optymistycznym - na przygotowaniu planu zagospodarowania terenu
i podpisaniu wszystkich stron wszystkich egzemplarzy projektu przez
architekta adaptującego. W przypadku pesymistycznym - na zrobieniu projektu
od nowa. Zazwyczaj projekt typowy określa zakres dopuszczalnych zmian.

Co do reszty - nie wypowiadam się, bo w czasie, jaki minął od zakupu naszego
projektu, świat zrobił potężny krok do przodu :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

3. Data: 2007-08-02 12:14:13

Od: "Smash" <s...@a...niemamnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> połączeń w dachu, rozrysowane np. schody wewnętrzne itp? to wszystko z
> podpisem architekta? - czyli gotowy projekt, że można już od razu składać
----- ciach ---

zrezygnuj z gotowego, wcale nie wychodzi tak tanio w porownaniu z
indywidualnym.

adaptacje, zmiany inne pierdólki, kosztuja porownywalnie z indywidualnym.
A ten masz dokladnie pod siebie zrobiony.

Wez rzuty i projekty tego co ci sie podoba, idz do architekta, raz zaplacisz
za dom dokladnie na twoja kieszen, i moze nawet do koszuli bedzie ci
pasowal.

4. Data: 2007-08-02 13:01:00

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zrezygnuj z gotowego, wcale nie wychodzi tak tanio w porownaniu z
> indywidualnym.
> adaptacje, zmiany inne pierdólki, kosztuja porownywalnie z indywidualnym.
> A ten masz dokladnie pod siebie zrobiony.

no właśnie tego się obawiam, że wyjdzie i tak drogo
bo adaptacji sporo itd
bo w gruncie rzeczy to łatwiej jest przecież coś od nowa zaprojektować
i będzie tak jak się chce
niż przerabiać
a znaleźć projekt typowy, który odpowiada w 100% to chyba rzadko sie zdarza
no chyba że ja taka wymagająca jestem:o)

> Wez rzuty i projekty tego co ci sie podoba, idz do architekta, raz
> zaplacisz za dom dokladnie na twoja kieszen, i moze nawet do koszuli
> bedzie ci pasowal.

no i chyba tak zrobię
trochę sama trochę wspólnie z architektem
i projekt będzie mój własny i niepowtarzalny

anna

5. Data: 2007-08-02 13:28:40

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> no i chyba tak zrobię
> trochę sama trochę wspólnie z architektem
> i projekt będzie mój własny i niepowtarzalny

No i bardzo słusznie. Myśmy trafili na typówkę w naszej ocenie idealną,
jedyną zmianą w ramach adaptacji było mocniejsze zbrojenie ław
fundamentowych. Jeżeli w grę wchodzą jakiekolwiek zmiany bardziej
wyrafinowane niż przesunięcie ścianki działowej albo zmiana koloru elewacji,
adaptacja może się okazać bardziej praco-, czaso- i kasochłonna niż
zrobienie projektu od podstaw. Do końca życia nie zapomnę miny architekta,
który robił naszą "adaptację", kiedy opowiadał nam, jak jedna pani zażyczyła
sobie "tylko" przesunięcia jednej ściany zewnętrznej o metr :>

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

6. Data: 2007-08-04 18:47:59

Od: "Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zrezygnuj z gotowego, wcale nie wychodzi tak tanio w porownaniu z
> indywidualnym.
>
> adaptacje, zmiany inne pierdólki, kosztuja porownywalnie z indywidualnym.
> A ten masz dokladnie pod siebie zrobiony.

Mogę tylko potwierdzić to co napisał Smash
szczególnie jeśli chodzi o część elektryczną
nie "bazuj" na gotowym projekcie.
W gotowcach czyli typowych projektach część elektryczna to w większości
wielki bubel.

Poradnik dla remontujących
[Gdzie] Lodówka Samsung RL39WBMS
Oczyszczacz parowy
Klej po metce na ubraniu,czym sprac?
Moc kaloryfera a urzednik w administracji