proporcje kasza gryczana a woda??

1. Data: 2004-08-12 13:13:59

Temat: proporcje kasza gryczana a woda??
Od: Pawel C <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem ze było na pewno ale proszę o szybką odpowiedź

pozdrawiam Pawel C

1. Data: 2004-08-12 13:42:37

Temat: Re: proporcje kasza gryczana a woda??
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel C wrote:

> wiem ze było na pewno ale proszę o szybką odpowiedź

ja daje tyle samo wody co kaszy i gotuje na wolnym ogniu, jesli cala
woda juz zostanie wchlonieta a kasza jest jeszcze twarda podlewam
odrobina wody
no i zawsze dodaje lisc laurowy i kilka ziaren ziela angielskiego -
kasza nabiera wowczas smaku

wiku

1. Data: 2004-08-12 19:16:39

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> ja daje tyle samo wody co kaszy i gotuje na wolnym ogniu

szczerze mowiac nie jestem fanem kaszy, ale jesli robie z wyrpzedzeniem,
to raczej stosuje proporcje 2:1 (woda:kasza) i po podgotowaniu (jeszcze
w wodzie) przykrywam i zostawiam na "dojscie". oczywiscie to wymaga
duzo wiecej czasu, ale zapewne jest zdrowsze dla zoladka, czy sie myle? :-)

pozdr, andrzej, fan ryzu, ktory do kaszy baaaardzo wolno sie przekonuje :-)

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-12 19:30:11

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

kag wrote:
> [...]
> w wodzie) przykrywam i zostawiam na "dojscie". oczywiscie to wymaga
> duzo wiecej czasu, ale zapewne jest zdrowsze dla zoladka, czy sie myle? :-)

a dlaczego ?

wiku

1. Data: 2004-08-12 19:30:33

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> a dlaczego ?

bo kasza/ryz niedogotowany dopiero po spozyciu zaczyna
sie powiekszac powodujac czesto bole zoladka lub chociaz
wzdecia. tak mi sie przynajmniej wydaje.

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-12 19:52:41

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

kag wrote:

> bo kasza/ryz niedogotowany dopiero po spozyciu zaczyna
> sie powiekszac powodujac czesto bole zoladka lub chociaz
> wzdecia. tak mi sie przynajmniej wydaje.

a dlaczego twierdzisz, ze ta kasza bedzie niedogotowana ? zdecydowanie
nie jest, a gotuje ja dosc czesto
imho twoj sposob powoduje, ze kasza jest rozgotowana i byc moze tym
nalezy tlumaczyc twoja niechec do niej i "baaaardzoo wolne przekonywanie"

wiku

1. Data: 2004-08-12 20:13:14

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> imho twoj sposob powoduje, ze kasza jest rozgotowana i byc moze tym
> nalezy tlumaczyc twoja niechec do niej i "baaaardzoo wolne przekonywanie"

no nie - mnie sam zapach przygotoywania gryczanej odrzuca, ale jesli
chodzi o to drugie, to takie mialem spostrzezenia na podstawie
przygotowywania potraw innych, nie twierdze jednak, ze bylo tych
przypadkow na tyle duzo, zeby mozna bylo z tego wyciagac jakies
naukowe wnioski :-)

ogolnie, skoro po godzinie lezenia w wodzie ryz/kasza sie powiekszy
znacznie, to dlaczego po godzinie lezenia w zoladku (zalozmy, ze pelnym,
bo jedzacy lubia "dobrze" zjesc) nie spowoduje wzdecia i bolu?

> wiku

andrzej

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-12 20:18:17

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

wiku napisal(a):

> [...]
>imho twoj sposob powoduje, ze kasza jest rozgotowana i byc moze tym
>nalezy tlumaczyc twoja niechec do niej i "baaaardzoo wolne przekonywanie"

Tez daje dwie szkladnki wody na szklane kaszy. Nie jest rozgotowana.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2004-08-12 20:35:26

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

kag wrote:

> ogolnie, skoro po godzinie lezenia w wodzie ryz/kasza sie powiekszy
> znacznie, to dlaczego po godzinie lezenia w zoladku (zalozmy, ze pelnym,
> bo jedzacy lubia "dobrze" zjesc) nie spowoduje wzdecia i bolu?

wiesz, kazda kasza/ryz po godzinie lezenia w wodzie powiekszy sie
czy to oznacza, ze trzeba jesc kleik ryzowy ? ja tam wole ryz sypki
(pomijajac oczywiscie sushi)

wiku

1. Data: 2004-08-12 20:38:20

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> wiesz, kazda kasza/ryz po godzinie lezenia w wodzie powiekszy sie
> czy to oznacza, ze trzeba jesc kleik ryzowy ?

obawiam sie, ze jest jednak jakas granica powiekszania sie, albo
wlasnie odkryslismy wspolnie sposob na glod na swiecie :-)

andrzej, ktory tak naprawde nic nikomu nie narzuca

--
Andrzej GG: 5404692

twarde krówki
muffiny jagodowe i matematyczny problem z jogurtem
czy ja dobrze myślę - krewetki
Fasolka szparagowa- jak obcinac, POMOCY
nowy Wita:)