czy ja dobrze myślę - krewetki

1. Data: 2004-08-12 12:11:38

Temat: czy ja dobrze myślę - krewetki
Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ukochany przyniósł do domu krewetki, ładne takie i duże w miarę, gotowane,
mrożone oczywiście. I dostałam zadanie bojowe: zrobić z tymi krewetkami
coś, żeby się nadawały do jedzenia i żeby ukochany mógł poznać smak
krewetek, bo nigdy nie jadł. Ja jadłam, ale nigdy sama nie robiłam.
Poszukałam w archiwum grupy i wymyśliłam taki sposób przyrządzenia i
podania: krewetki rozmrozić, skropić sokiem z cytryny, odstawić, po jakimś
czasie osuszyć i smarzyć krótko na oliwie na której przesmarzono czosnek,
a do tego ryż taki podsmarzony i dopiero podlany wodą.
I pytanie będzie to ok czy nie? Macie jakieś sugestie co zmienić? I czy
krewetki się soli? Jaką jarzynkę do tego podać?

Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam

Patrycja

1. Data: 2004-08-12 12:53:55

Temat: Re: czy ja dobrze myślę - krewetki
Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Thu, 12 Aug 2004 14:11:38 +0200 w imieniu
grupy trzymajacej wladze Darmond i mowi:

> [...]
> czasie osuszyć i smarzyć krótko na oliwie na której przesmarzono czosnek,
> a do tego ryż taki podsmarzony i dopiero podlany wodą.

Masełko, masełka zamiast oliwy dodać - może niezdrowo, ale ten zapach! A,
ja doprawiłbym to na przykład odrobiną tabasco.

mucher

1. Data: 2004-08-12 14:19:56

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masełko, masełka zamiast oliwy dodać - może niezdrowo, ale ten zapach!
A,
> ja doprawiłbym to na przykład odrobiną tabasco.
>
> mucher

A co z soleniem krewetek?

Patrycja

1. Data: 2004-08-12 17:42:17

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

> smarzyć krótko na oliwie na której przesmarzono czosnek,

Skoro one sa juz ugotowane, po co je smazyc!!!!!
Uzyskasz watowata konsystencje i tyle!
Zamrozone krewetki czy ryba tak czy inaczej juz maja tendencje do
"watowatosci" a jesli je jeszcze bedziesz torturowac na patelni...
Nawet swieze krewetki smazy sie minute, a co dopiero z ugotowanymi!!!
Radze ci podac je na zimno, tylko na Boga bez jakich tam wytrawnych-ciezkich
sosow. Zapomnij o majonezie ktory zabija absolutniw kazdy smak, co tu mowic
o delikatnych krewetkach... Roztop troche solonego masla z pieprzem z
cayenne i kropla cytryny.
Podaj krewetki na zimnno z sosem OBOK aby mozne bylo jesc krewetki albo "z"
albo bez.
Jesli mozesz nastepnym razem kup swieze.
Powodzenia i smacznego

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-08-12 18:31:09

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:

> [...]
> albo bez.
> Jesli mozesz nastepnym razem kup swieze.

Ech, kiedys zamowilam w restauracji koktajl krewetkowy, to wiecej tam
bylo majonezu, niz krewetek, bueeee... Za to ostatnio kiwalam sie nad
takimi wielkimi, rozowymi, na surowo, i w koncu ich nie kupilam, bo po 5
euro za 100 gram, troche jakby duzo. Ale kiedys z jakiejsc strzegolnej
okazji sobie je zafunduje.

Kot, co to zazwyczaj spozywa te malutkie, na pizzy, tez dobre

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-13 07:17:51

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie można kupić świerze krewetki? Jakoś nie widziałam nigdy, choć też
przyznaję, że ich nie szukałam. Ale z chęcią bym kupiła świerze.
Dzięki za rady.
Pozdrawiam
Patrycja

1. Data: 2004-08-13 09:28:48

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Darmond wrote:
> A gdzie można kupić świerze krewetki? Jakoś nie widziałam nigdy, choć też
> przyznaję, że ich nie szukałam. Ale z chęcią bym kupiła świerze.
> [...]

W supermarkiecie w stoisku rybnym, jak sadze. Tylko mam watpliwosci
lekkie co do ich swiezosci - chyba najlepiej zapytac kiedy maja dostawe
i tego dnia kupowac.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-13 12:48:28

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W supermarkiecie w stoisku rybnym, jak sadze. Tylko mam watpliwosci
> lekkie co do ich swiezosci - chyba najlepiej zapytac kiedy maja dostawe
> i tego dnia kupowac.

Dzie za info.

Patrycja

Fasolka szparagowa- jak obcinac, POMOCY
nowy Wita:)
Rosyjska kuchnia
Cos niekonwencjonalnego z piersi kurczaka?
Chleb zytni-kontra automat do chleba.