prośba o hipotezę jaka to może być choroba

1. Data: 2005-07-09 20:59:14

Temat: prośba o hipotezę jaka to może być choroba
Od: "agnuk" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W czwartek mojego męża zabrało pogotowie
Od rana ból nóg wieczorem bardzo silny obrzęk
z wybroczynami postępującymi w kierunku uda
Niemożność chodzenia temp. 39 , która w ciągu 3h urosła do 41 wybroczyny się
powiększają
Nogi dziś fioletowe

Dziś 2 doba podawania antybiotyków dożylnie- Zinacef i augmentin
oraz p/zapalne
Stan ogólny zły bardzo duże osłabienie temp. spadła

Dziś po rozmowie z lekarzem prowadzącym nic się nie dowiedziałam
W piątek było konsylium i nie wiedzą co to może być
Może ktoś spotkał się z takimi objawami i ma jakieś skojarzenia w jakim
kierunku powinni go badać
Morfologia ogólnie dobra
ASO CRP itp. w drodze jeszcze nie ma wyników

--
Pozdrawiam Agnieszka

2. Data: 2005-07-09 21:31:15

Temat: Re: prośba o hipotezę jaka to może być choroba
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 9 Jul 2005 22:59:14 +0200, agnuk <news:dapdr3$e99$1@opal.futuro.pl>
napisał(a):

> [...]
> kierunku powinni go badać
> Morfologia ogólnie dobra
> ASO CRP itp. w drodze jeszcze nie ma wyników

Rany...Żeby to nie była tylko posocznica!
Były plamy czerwone na nogach?

--
Kaja

3. Data: 2005-07-09 21:49:46

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie to wygląda na zakrzepicę żył głębokich, ewentualnie tzw. zespół
Leriche`a (zator aorty brzusznej w miejscu podziału na tętnice biodrowe
wspólne). Druga możliwość, myślę, dużo mniej prawdopodobna. Aż się wierzyć
nie chce że, jak mówisz, lekarze nie mają pomysłu!! Życzę Ci z całego serca,
żeby pilnie wpadli na pomysł i zaczęli działać!

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2005-07-09 22:29:49

Od: "agnuk" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
biodrowe
> wspólne). Druga możliwość, myślę, dużo mniej prawdopodobna.

Najgorsze jest to że był na AMG a stamtąd go przy przyjęciu odesłali na
zakaźny ze względu na wysoką temperaturę, niby też AMG ale inna
jednostka bez kasy i bez aparatury na miejscu

jutro będę tam rano
Mam prośbę o inf. o jakie badania naciskać
by potwierdzić lub wyeliminować w/w choroby

--
Pozdrawiam Agnieszka

5. Data: 2005-07-09 22:45:45

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tym razem chcesz od grupy więcej, więc należy Ci się krytyka za marne
przedstawienie problemu. Wiek męża? Czy na coś choruje? Czy przyjmuje jakieś
leki? Czy miał w przeszłości jakieś poważniejsze choroby? W miarę
możliwości, znane wyniki badań? Czy początkowi dolegliwości towarzyszyły
jakieś szczególne okoliczności?
Kolejny raz to samo: Jakość odpowiedzi zależy od jakości pytania!

Poprzednio prosiłaś o hipotezę (nic więcej nie możesz tutaj dostać). Tym
razem pytasz o konkretne badania w konkretnym przypadku, który wcale nie
musi mieć miejsca (bo jest hipotezą). Każdy lekarz, niezależnie od
specjalności, powinien się choćby orientować, że jak ma obrzęk i zasinienie
obu kończyn, to ma zbadać na nich tętno, zrobić morfologię, EKG i myśleć o
zakrzepicy/zatorze! W masywnym zatorze/zakrzepicy wysoka temperatura też nie
powinna dziwić. A jeśli chodzi o badania w tym przypadku, to najlepsze jest
USG Doppler.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2005-07-09 22:53:57

Od: "agnuk" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przedstawienie problemu. Wiek męża?

39
>Czy na coś choruje?

nie
>Czy przyjmuje jakieś
> leki?

Nie
>Czy miał w przeszłości jakieś poważniejsze choroby?

Nie
> możliwości, znane wyniki badań?

Nic Zdrowy nie był u lekarzy dobre 20 lat
poza przeziębieniami

>Czy początkowi dolegliwości towarzyszyły
> jakieś szczególne okoliczności?

Żadne nowe okoliczności
Dlatego nic nie dopisałam, bo był całkowicie zdrowym człowiekiem bez
przeszłości chorobowej

--
Pozdrawiam Agnieszka

Bol po skreconej kostce - co z tym zrobic ?
w jakim czasie po oparzenu robiony jest przeszczep skóry?
Wyniki badania usg piersi
jak dlugo trwa zalozenie koronki?
Czy warto brać witaminy i minerały