prośba o identyfikacje odmiany świerku

1. Data: 2009-08-31 18:39:57

Temat: prośba o identyfikacje odmiany świerku
Od: "marek" <m...@m...ma> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy mógłbym prosić o identyfikację tych świerków,
gdzie mógłbym kupić sadzonki ?

http://www.fothost.pl/upload/09/36/555846bd.jpg
http://www.fothost.pl/upload/09/36/068e4d60.jpg
http://www.fothost.pl/upload/09/36/7fab0850.jpg

dodam, że szukam odmian wyglądających naturalnie z gałęziami opadającymi w
dół (rdzeń świerków na zdjęciu jest nawet lekko przesuszony - pewnie to wada
ale to mi pasuje:)
w szkółkach większość świerków ma sterczące prostopadle gałęzie wyglądające
jak z plastiku

2. Data: 2009-09-01 08:44:15

Temat: Re: prośba o identyfikacje odmiany świerku
Od: d...@d...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 31 Aug 2009, marek wrote:

> Witam, czy mógłbym prosić o identyfikację tych świerków,
> gdzie mógłbym kupić sadzonki ?

Witam,

Te drzewka wyglądają jak zwykłe świerki kłujące.
Też mam kilka siewek. Po kilkunastu latach okazuje się, które zaczynają
się przewieszać a które mają sztywne gałęzie.

Jeśli chcesz mieć same płaczące to kup 4 razy więcej sadzonek niz
potrzebujesz i po latach zostaw, te które Ci odpowiadają.

D.P.

3. Data: 2009-09-02 16:47:38

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek" <m...@m...ma> napisał w wiadomości

> w szkółkach większość świerków ma sterczące prostopadle gałęzie
> wyglądające jak z plastiku

Na zdjęciach są stare świerki picea pungens (świerk kłujący) zwane
popularnie świerkami srebrnymi.
W szkółkach są młode egzemplarze. którym sterczy na boki, a starym to zwisa.

Pozdrawiam
Leszek

śliwka - jak ja zdobyć
leje. pada, leje :-(