proszę o przepis na dobrą białą kiełbasę swojską :)

1. Data: 2005-02-14 11:28:53

Temat: proszę o przepis na dobrą białą kiełbasę swojską :)
Od: "Roj" <r...@k...pl[wytnij_to]> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
pięknie proszę o dobry przepis na kiełbaskę białą bo ta w dzisiejszych
sklepach bardziej przypomina parówki albo wyschnięte niewiadomo co. Mam
problem też z kupnem jelit bo u nas sprzedają tylko paczki po 25 m a to na
moje możliwości za dużo a wiem że można też taką kiełbaskę zrobić w
słoiczku. Byłbym wdzięczny za wypróbowane przepisy.

1. Data: 2005-02-14 16:54:38

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roj" <r...@k...pl[wytnij_to]> napisał w wiadomości
> [...]
> moje możliwości za dużo a wiem że można też taką kiełbaskę zrobić w
> słoiczku. Byłbym wdzięczny za wypróbowane przepisy.

jelitami sie nie przejmuj..mozna je w solance przetrzymywac bardzo długo..
wystarczy mały słoiczek i te 25 metrów to sie może przechowac przez
rok...pod warunkiem
że bedzie dobrze sola przesypane..

poza tym dobrze mieć porzadna reczną maszynke do miesa z kiełbasnica
akurat ręcznie sie najlepiej napycha kiszki...i grube sitka tzw szajbe

z przypraw..cóz..sól pieprz czosnek majeranek..i inne w zależności od
fantazji

przepisy są w googlach..

proporcje chudego i tłustego miesa ustala sioe doswiadczalnie.
mozna uzywac niesa drobiowego zamiast wołowiny..a nawet
robic kiełbase tylko z wieprzowiny..

troszke można poczytac tu:
http://homecooking.about.com/library/weekly/aa030298
.htm

Jak nie ma mozliwości wędzenia mozna kiełbase piec i gotować..jako biała

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2005-02-14 18:51:59

Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sklepach bardziej przypomina parówki albo wyschnięte niewiadomo co. Mam
> problem też z kupnem jelit bo u nas sprzedają tylko paczki po 25 m a to na

A mogę spytać gdzie jest to "u nas" :-) ? Bo ja bym chętnie kupił nawet 25
m.

Pozdrawiam
Duzy Mis

1. Data: 2005-02-14 19:43:22

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DuzyMis" <D...@a...pl> napisał w wiadomości

> A mogę spytać gdzie jest to "u nas" :-) ? Bo ja bym chętnie kupił nawet 25
> m.
>
> Pozdrawiam
> Duzy Mis

u mnie w Lublinie na pobliskim targu mozna spokojnie zamówić..

Marek

1. Data: 2005-02-16 16:47:22

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W."wrote in message news:cuqlg4$ng3$1@news.lublin.pl...

| jelitami sie nie przejmuj..mozna je w solance przetrzymywac bardzo długo..
| wystarczy mały słoiczek i te 25 metrów to sie może przechowac przez
| rok...pod warunkiem
| że bedzie dobrze sola przesypane..

Albo zamrozic :)

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2005-02-16 21:30:50

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:cuvtf5$rg2$1@absolut.sgh.waw.pl...

> Albo zamrozic :)

Owszem...
a jeszcze lepiej sasolone i zamrozone :)

Marek

1. Data: 2005-02-17 18:35:53

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." wrote in message news:cv0eeu$iil$1@news.lublin.pl...

| Użytkownik "Bozena" napisał w

| Owszem...
| a jeszcze lepiej sasolone i zamrozone :)

Sól była w domyśle, bo jeszcze nie zdarzyło mi się spotkać z mrożonymi i bez
soli... :)

1. Data: 2005-02-18 07:58:01

Od: "Marek W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:cv2p40$6gt$2@absolut.sgh.waw.pl...

> Sól była w domyśle, bo jeszcze nie zdarzyło mi się spotkać z mrożonymi i
bez
> soli... :)

Jednakze nalezy zauwazyć iz z długie przechowywanie flaczka
moze doprowadzic do tego iz cieżko będzie zrobić kiełbaske
bo sie będzie rozłaziła

Marek

coś ala konserwa mięsna -jak ?
Jak ciasteczka anyżkowe??