przepis na ges (nie mam, potrzebuje)

1. Data: 2001-11-25 20:16:08

Temat: przepis na ges (nie mam, potrzebuje)
Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze gsis nie robilam no i tak sie zastanawiam jakby tu ja
zrobic....Kaczke to robie w marynacie: miod, sos sojowy, czosnek, galka,
gozdzik, pieprz, ziola, sol, ocet winny, papryka - tym nacieram, ale jak
ges???

1. Data: 2001-11-25 21:04:23

Temat: Re: przepis na ges (nie mam, potrzebuje)
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Nowak <k...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> zrobic....Kaczke to robie w marynacie: miod, sos sojowy, czosnek, galka,
> gozdzik, pieprz, ziola, sol, ocet winny, papryka - tym nacieram, ale jak

Dolaczam sie do prosby, tez bym chetnie zrobila. I najlepiej zeby przepis
byl z gatunku "tradycyjna kuchnia polska".

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-11-25 21:13:11

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, bo ja chce na swieta zrobic....

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9trmbb$9ne$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-11-25 21:47:00

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message :
9trmbb$9ne$...@n...tpi.pl...

> [...]
> >
> Dolaczam sie do prosby, tez bym chetnie zrobila. I najlepiej zeby przepis
> byl z gatunku "tradycyjna kuchnia polska".

Sama nigdy nie robilam, ale znajomi mi opowiadali, jak zrobili ges, ktora u
nich jadlam : najpierw do b. goracego piekarnika, potem (po 30 min.) obizyc
temperature i zostawic 2,5 - 3 godziny (to w zaleznosci od masy ptaszyny).
Tradycyjnie nadziewa sie jablkami (obrane, pokrojone w cwiartki) i
majerankiem

Hope that help
Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-11-25 23:00:56

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> jeszcze gsis nie robiłam no i tak się zastanawiam jakby tu ja
> zrobić....Kaczkę to robię w marynacie: miód, sos sojowy, czosnek, gałka,
> goździk, pieprz, zioła, sól, ocet winny, papryka - tym nacieram, ale jak
> gęś???

Tu znalazłam kilka fajnych przepisów na gęś (lub kaczkę)
http://kuchnia.gery.pl/strona24.php?keywords=gęś&and
=0

Wyczytałam w jednej mądrej książce, że gęś i kaczkę można traktować w ten
sam sposób, :
"czas pieczenia gęsi lub kaczki w temperaturze 200 stopni : na każde 50 dag
mięsa należy policzyć 20 minut, a na dopieczenie dodatkowe 20 minut. Kaczki
nie powinno się kroić wcześniej, niż 10-15 minut, po wyjęciu z piekarnika,
gdyż sok wypłynie i mięso będzie suche"
"Potrawy z drobiu" Renata Pacer, Prószyński i s-ka 1998

--
misiczka
Przyjaźń to łódka na dwie osoby w pogodny dzień,

jak sie nazywa?
na rozgrzewke
imieniny
wkupne - ciasto włoskie