przepuklina kregoslupa odcinka ledzwiowego

1. Data: 2005-07-15 20:45:00

Temat: przepuklina kregoslupa odcinka ledzwiowego
Od: "beata" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie...mam w rodzinie osobe dotknieta tym schorzeniem i kompletnie nie
wiedza co w zwiazku z tym robic ....czy to sie jakos leczy?

2. Data: 2005-07-16 09:14:48

Temat: Re: przepuklina kregoslupa odcinka ledzwiowego
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Znowu za mało informacji.

Jeżeli wypadnięcie "dysku" daje wypadowe objawy neurologiczne (porażenia
mięśni, zaburzenia czucia), to leczy się operacyjnie. Jeśli nie daje takich
objawów, bądź jest to wyłącznie ból, to leczy się zachowawczo
(farmakologicznie - środki przeciwzapalne, przeciwbólowe, fizjoterapia). Do
postępowania zachowawczego należy również odpowiedni tryb życia (np.
unikanie pewnych czynności) Jeśli ból jest nasilony i słabo poddaje się
leczeniu, należy również rozważyć operację.

Operacja polega na usunięciu zniszczonego krażka międzykręgowego. W odcinku
lędźwiowym zwykle na tym się zabieg kończy. Trwa on około godziny. Pozostaje
blizna na plecach długości około 5 cm (w przypadku jednego krążka). Wyniki
są dobre, pod warunkiem prawidłowej kwalifikacji. Poważne powikłania w
doświadczonych rękach zdarzają się niezmiernie rzadko.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-07-16 19:09:33

Od: "grzes s" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Operacja polega na usunięciu zniszczonego krażka międzykręgowego....

Piotrze wybacz ale takiego steku bzdur nie moglem pozostawic bez odpowiedzi
Przepuklina oponowo-rdzeniowa potocznie okreslana (blędnie) rozszczepem
kregoslupa, to gleboka wada wrodzona osrodkowego ukladu nerwowego.
Nie wiele pozostaje do leczenia, zazwyczaj w pierwszej dobie zycia zamyka sie
przepukline i zaczyna sie okres rehabilitacji oraz obserwacji i leczenia wad
wspolistniejacych.
U 90% dzieci z przepuklina o-r wystepuje wodoglowie i tutaj mamy niewiele do
wyboru, aczkowiek wybor jest.
Standardowo wszczepia sie zastawke i nadmiar plynu mozgowego odprowadzany jest
do otrzewnej, mozna jednak zdecydowac sie na zabieg ventriculostommi III komory
mozgu i w wiekszosci przypadkow ten jednorazowy zabieg pozwala normalnie (o ile
nie doszlo do uszkodzen mozgu) funkcjonowac przez cale zycie, co w przypadku
zastawki jest nie mozliwe z uwagi na jej awaryjnosc i techniczne ograniczenia.
Beato nie napisalas na wysokosci ktorych kregow wystapila przepuklina, jak jest
rozlegla i jakie uszkodzenia neurologiczne wystapily.
Kazdy przypadek inny i trudno podac iniwersalny sposob postepowania, nie mniej
istotnym staranna dbalosc o uklad moczowy, ktorego to problemy sa najczestsza
przyczyna zgonow wsrod dzieci.
Dziecko powinno byc cewnikowane od pierwszych dni zycia i nie sposob ocenic czy
jest to niezbedne czy tez nie, nie mniej z uwagi na ryzyko uszkodzen
cewnikowanie jest konieczne.
Im wczesniej zostanie rozpoczeta rehabilitacja tym lepszych rezultatow mozna
sie spodziewac, wiec jesli tylko dziecko jest w stanie, zalecam rehabilitowac.
Zapodam link http://cewa.hosp.torun.pl/slownik/przepukliny.html ktory akurat w
tej chwili jest nie czynny, ale zawsze dzialal, mozna sie tam sporo dowiedziec.

Sluze pomoca.
grzess...ojciec 5 letniego syna z p. o-r

4. Data: 2005-07-16 20:17:45

Od: "grzess" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oddział Stowarzyszenia Dzieci z Przepuklina Oponowo-Rdzeniowa w Poznaniu

Prezes: Dorota SYTEK
ul. Osiedle Leśne 15b/103
62-028 Koziegłowy
tel.: (0-****-61) 812-84-18

pozdrawiam
grzess

5. Data: 2005-07-16 20:31:21

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie kto pisze bzdury: grzess pisze o przepuklinie oponowo-rdzeniowej,
natomiast poprzednik o przepuklinie krążka międzykręgowego i to całkowicie
prawidłowo. Osoba która zapoczątkowała dyskusję nie podała rozpoznania i stąd
nieporozumienie :))

6. Data: 2005-07-17 15:05:49

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cały problem wyniknął w związku z mało precyzyjnym wyrażeniem "przepuklina
kręgosłupa". Trudno się domyślić, czy chodzi o przepuklinę jądra
miażdżystego (popularne "wyskoczenie dysku"), czy o poważną wade wrodzoną, o
której piszesz. Tym bardziej, że sugerowałem się postem tuż poniżej.

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2005-07-17 15:21:38

Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miażdżystego (popularne "wyskoczenie dysku"), czy o poważną wade wrodzoną,
> której piszesz. Tym bardziej, że sugerowałem się postem tuż poniżej.

Przepraszam Piotrze ze twoja wypowiedz okreslilem stekiem bzdur,
zasugerowalem sie (oby blednie) powszechnie nikla wiedza na temat p.o-r i
swoimi doswiadczeniami.

pozdrawiam
grzess

8. Data: 2005-07-17 15:43:01

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Nic nie szkodzi, zwykłe nieporozumienie.

Życzę dużo wytrwałości i pogody ducha, przede wszystkim Tobie, bo synowi jej
z pewnością nie zabraknie. Sięgajcie daleko poza horyzont, który, jak się
tylko wydaje, wyznacza kalectwo. Rehabilitacja medyczna jest fundamentem,
ale dopiero rehabilitacja społeczna będzie zwieńczeniem dzieła.

Pozdrawiam
Piotr

Szybkość rozwoju guzka nowotworowego
Recepta