przepuklina przelyku

1. Data: 2002-10-13 11:56:38

Temat: przepuklina przelyku
Od: "eugen" <h...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dowiedziałem się ze mam przepuklinę przełyku opisano to tak
,,, Zaciemnienie z poziomem płynu widoczne na zdjęciu pl. za sercem
odpowiada dużej okolpprzelykowej przepuklinie rozworu przelykowego przeponu
pozatym obraz pluc i serca prawidlowy
Mam pytanie do drupowiczow jak mam zyc zeby sie nie pogorszylo i co moze
mnie grozic

2. Data: 2002-10-13 18:13:00

Temat: Re: przepuklina przelyku
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eugen" <h...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pozatym obraz pluc i serca prawidlowy
> Mam pytanie do drupowiczow jak mam zyc zeby sie nie pogorszylo i co moze

Czesc
Przepuklina rozworu przelykowego to choroba polegajaca na tym, ze miesien,
bedacy czescia sciany przelyku i znajdujacy sie tuz nad jego przejsciem w
zoladek, ktory normalnie zapobiega cofaniu sie tresci z zoladka - slabiej
dziala.Wtedy sok zoladkowy podraznia sciany przelyku,( moze spowodowac jego
zapalenie, owrzodzenie)- nazywa sie to refluksem zoladkowo- przelykowym .
Glownym objawem jest zgaga, czyli pieczenie w przelyku, "kwasne"odbijanie,
bole w okolicy zoladka.Objawy nasilaja sie przy schylaniu tulowia, dzwiganiu
ciezarow.
Jesli dokuczaja ci takie objawy to polecam udanie sie do gastroenterologa.
Zrobi pare badan i stwierdzi jakie leczenie trzeba zastosowac. Generalnie
stosuje sie leki zmniejszajace wydzielanie kwasu solnego w zoladku.
A z porad zyciowych - jedz mniejsze posilki, ale czesciej; po jedzeniu nie
kladz sie, tylko sobie posiedz ;-); nie spij bez poduszki; staraj sie nie
jesc potraw, ktore dlugo zalegaja w zoladku; no i sie nie stresuj ;-)

Generalnie da sie z tym normalnie zyc, naprawde.
pa Goha

3. Data: 2002-10-13 20:03:57

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Oct 2002 20:13:00 +0200, "Goha" <g...@o...pl> wrote:

> [...]
>bole w okolicy zoladka.Objawy nasilaja sie przy schylaniu tulowia, dzwiganiu

Jak rowniez przy prowadzeniu samochodu (zwlaszcza z zuyciem pasa
bezpieczenstwa).

> [...]
>jesc potraw, ktore dlugo zalegaja w zoladku; no i sie nie stresuj ;-)
>
>Generalnie da sie z tym normalnie zyc, naprawde.

Obowiazuje co 5 (taki jest standart na zachodzie) lat badanie
gastroskopowe przelyku i zoladka ze wzgledu na to, ze w pewnym
procencie schorzenie prowadzi do powstania nowotworu. Bardzo trudnego
do leczenia ( ze wzgledu na usadowienie miedzy sercem i kregoslupem).
Zarazenie H. pylori u takiego pacjenta musi byc leczone szybko i
efektywnie , rowniez ze wzgledu na wspomniane powyzej ryzyko zmian
nowotworowych.

Ewentualne spozycie alkoholu etylowego przez pacjenta - musi byc
umiarkowane - tak aby nie bylo wymiotow . A wiec z alkoholem bardzo
ostroznie.

Co do reszty to sie zgadzam.

Pozdrawiam

dradam

4. Data: 2002-10-15 09:33:08

Od: "eugen" <h...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Goha" <g...@o...pl> napisał w wiadomości > Generalnie da
sie z tym normalnie zyc, naprawde.
> pa Goha

Dziekuje za informacje ale mam pytanie czy mozna stwierdzic co bylo powodem
powstania tej przepukliny

Szczepienia "dzieciece" dla doroslego?
czosnek a tabletki czosnkowe
angina a ucho???