przesadzenie dużego świerka

1. Data: 2004-05-12 06:07:24

Temat: przesadzenie dużego świerka
Od: "wirusa" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Parę lat temu przesadziłem, a właściwie podsadziłem o 2 metry w górę (na świeżo
sypaną skarpę 2-2,5 metrowego świerka srebnego i po około roku zastoju rośnie
jak szalony. Teraz ma 6-7 metrów i wygląda wspaniale na skarpie. Inne wtedy
dużo większe zostały pozbawione dolnych gałęzi, rany pomalowełem minią do
metalu i obsypałem 1,5 metrową warstwą ziemi (korzenie są 1,5 metra pod
powierzchnią) drzewa nie chorują, świetnie rosną. Pomysł się sprawdził.

Teraz mam następujący problem. Inne kilkuletnie świerki wrastają w orzech, lub
odwrotnie. Aby było OK muszę przyciąć świerki, zachowując orzecha, lub
odwrotnie przyciąć orzech zachowując świerki.
Ale jest trzecie wyjście - przesadzić świerki.
Do rzeczy. Świerki mają po 5-6 metrów, są to świerki srebne, a docelowo miałyby
rosnąć 20 metrów dalej, na tej samej glebie.
Jakie są szanse, że to się uda (przesadzenie) i jak to wykonać aby szanse były
jak największe.
Czy ktoś to robił ???

2. Data: 2004-05-12 07:14:59

Temat: Re: przesadzenie dużego świerka
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.drewsmol.pl/

--
richo

3. Data: 2004-05-12 10:13:15

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki, ale...
Na poleconej stronie robią to maszyny, a u mnie się taką maszyną nie wjedzie,
nie dysponuję wielką gotówką aby zrobiła to profesjonalna firma.
Muszę to wykonać przy pomocy przyjaciół, taczek ewentualnie jakiegoś wózka.
Czytałem na jakiejś stronie aby na kilka miesięcy przed przesadzeniem
sztychówką uciąć korzenie zataczając krąg wokoło drzewa o średnicy równej
połowie średnicy korony. Ma to na celu pobudzenie wzrostu korzeni i ich
zagęszczenie. Jak głęboko to zrobić???
zakładając,że korona ma około 3 metrów średnicy.

4. Data: 2004-05-12 18:43:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| zagęszczenie. Jak głęboko to zrobić???
| zakładając,że korona ma około 3 metrów średnicy.

W archiwum powinny być jakieś posty na ten temat autorstwa Jerzego Nowaka:-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-05-12 22:02:48

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W archiwum powinny być jakieś posty na ten temat autorstwa Jerzego
Nowaka:-)

> Pozdrawiam, Basia.

Jerzy Nowak, hmm...., czy to nie przypadkiem
ten brzdąc ze stolycy, który wie wszystko (prawie).;-)

Pozdrawia przepisowo boletus

6. Data: 2004-05-13 17:22:25

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> napisał(a):

> Nowaka:-)

> Jerzy Nowak, hmm...., czy to nie przypadkiem
> ten brzdąc ze stolycy, który wie wszystko (prawie).;-)

Brzdąc powiadasz?
;-)

To jak ciebie należy określić?
..

pozdr. Jerzy

7. Data: 2004-05-13 19:37:27

Od: "pak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie ze lepiej bedzie przyciąc , niz przesadzac drzewo ktore ma 7 m.
Jeśli świereczki te nie były przez ostatnie lata szkółkowane (przesadzane) to
mają zapewne teraz bardzo rozległe korzenie.

8. Data: 2004-05-20 00:22:33

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rosnąć 20 metrów dalej, na tej samej glebie.
> Jakie są szanse, że to się uda (przesadzenie) i jak to wykonać aby szanse

W jednym z projektowanych przeze mnie ogrodow byly przesadzone dwa piekne,
duze swierki za pomoca lopaty i trzech par rak. Po 5 latach nadal sa piekne
i rosna.

Elfir

9. Data: 2004-05-20 20:46:45

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duze swierki za pomoca lopaty i trzech par rak. Po 5 latach nadal sa piekne

Napisz jak duże były (wysokość, średnica korony), i jakie środki zastosowałeś
przed i po przesadzeniu ?
Jak głęboko kopałeś, jak transportowałeś. Ogólnie mówiąc jakieś szczegóły !

10. Data: 2004-05-20 21:32:07

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Napisz jak duże były (wysokość, średnica korony), i jakie środki
zastosowałeś
> przed i po przesadzeniu ?
> Jak głęboko kopałeś, jak transportowałeś. Ogólnie mówiąc jakieś szczegóły
!

Raz - nie przesadzalam, one zostaly przez kompletnych amatorow przesadzone
przez rozpoczeciem prac na ogrodku przeze mnie. Dwa mialy ponad 2,5 m sr i
ponad 4 m wys.

Elfir

dlaczego tulipany mają plamy/cętki na liściach?
szkodniki?
Britney Spears naked 1778
co kiedy robic...?
Pankracym