przewlekły kaszel - do lekarzy

1. Data: 2005-06-15 21:20:31

Temat: przewlekły kaszel - do lekarzy
Od: " " <e...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Mam problem z kaszlem, chodziłem do lekarza ale skończyły się jej już pomysły
Badania krwi, moczu, laryngolog, spirometria, usg zołądka, badanie
alergologiczne na wziewne substancje nic nie wykazały

Może ktoś ma jakiś pomysł
Kaszel mam od paru lat ok. 7 z tym że początkowo był chyba głównie zimą i
nie zauważyłem cykliczności
Teraz jest cały rok z tym że epicentrum jest gdzieś w grudniu,styczniu i
kończy się anginą, potem ze 3 tygodnie spokoju
-przynajmniej w tym roku, poprzednio nie pamiętam - i od nowa. W wakacje też
daje się mocno we znaki. Trwa mniej więcej
cały dzień ale chyba głównie rano i wieczorem są epicentra

wydaje się że są różne rodzaje kaszlu choć zawsze jest mokry i często z
flegmą
1. codziennie rano, ok 10 min. po przebudzeniu, normalny dość mocny, często
przeradza się w 2 rodzaj
2. taki co te chce żebym wypluł żołądek i płuca, odruchy wymiotny (mam
ściśniete gardło i przełykam ślinę lub pluć), trwa ze 1-3 minuty
także po np wyjściu na dwór, po jedzeniu, w sytuacja potencjalnie stresowych
czasami jest łzawienie albo chwilowy katar

nie zależy jakoś specjalnie od miejsca (w-wa, egipt, mazury) może jest
trochę mniejszy, nie palę (czynnie)
mój ojciec zdaje się że też miał taki kaszel (ale on palił i zmarł mając
nowotwór płuc)

2. Data: 2005-06-15 22:28:03

Temat: Re: przewlekły kaszel - do lekarzy
Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. taki co te chce żebym wypluł żołądek i płuca, odruchy wymiotny (mam
> ściśniete gardło i przełykam ślinę lub pluć), trwa ze 1-3 minuty

to ja się dołączę do pytania, bo mam to samo. pozdrawiam

3. Data: 2005-06-16 01:47:48

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@W...gazeta.pl napisał(a):
> [...]
> Badania krwi, moczu, laryngolog, spirometria, usg zołądka, badanie
> alergologiczne na wziewne substancje nic nie wykazały

a miałeś robiony wymaz z gardła??

PS: nigdy nie połykaj wydzieliny którą odksztuszasz!!
tylko do chusteczki... (poniekąd płuca/oskrzela same sie oczyszczają
przez to)

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

4. Data: 2005-06-16 04:14:36

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Może zażywasz jakieś leki, które powodują kaszel, jako działanie uboczne
np. coś na nadciśnienie?
2. Zbadaj jeszcze kał na pasożyty, ale w wiarygodnym laboratorium. Może
glista?
Jack

5. Data: 2005-06-16 09:48:06

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Badania krwi, moczu, laryngolog, spirometria, usg zołądka, badanie
> alergologiczne na wziewne substancje nic nie wykazały

Hej!

Mialem tak samo przez ostatnie dwa lata. Tej wiosny jak reka odjal (nie
leczylem tego, po prostu z tym zylem). Tym samym upadla teoria ze mam
alergie (drzewa, trawy, kwiaty).
Nigdy sie nie dowiedzialem i zaden lekarz jednoznacznie nie poytrafil
stwoerdzic co to jest. Diagnozowali mnie na sarkoidoze ale stwierdzeniua
byly niejednoznaczne.
Na hamowanie kaszlu kupowalem Thiocodin (na poczatek po dwie tabl. dziennie
potem po jednej). Ale to tylko hamuje odruch kaszlu.

1. zrob przeswietlenie pluc czy nie ma jakis zmian (ja mialem powiekszone
wezly chlonne w plucach)
2. Poczytaj archiwum grupy... bylo niedawno o tych dolegliwosciach... temat
SARKOIDOZA.

Zdrowia!
Vx

6. Data: 2005-06-16 22:51:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Jun 2005, wrote:

> [...]
> kończy się anginą, potem ze 3 tygodnie spokoju
> -przynajmniej w tym roku, poprzednio nie pamiętam - i od nowa. W wakacje też

przez internet trudno sie jest podjac cos doradzic. Mozna podac pare
sugestii ale to jak wrozenie z fusow. Diagnostyka powinien zajac sie
lekarz leczacy. Uwzglednic mozna rozne przyczyny - kaszlowa postac
astmy oskrzelowej, przewlekle zapalenie zatok z zespolem splywania
wydzieliny po tylnej scianie gardla, nowotwor - rozumiem zostal
wykluczony, krztusiec ... poza tym bardzo wiele innych przyczyn

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2005-06-16 22:53:13

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Jun 2005, Jacek wrote:

> [...]
> np. coś na nadciśnienie?
> 2. Zbadaj jeszcze kał na pasożyty, ale w wiarygodnym laboratorium. Może

i to jest mozliwe - zwlaszcza polekowy po ACE-inhibitorach

P.

8. Data: 2005-06-27 17:15:19

Od: " " <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<e...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Badania krwi, moczu, laryngolog, spirometria, usg zołądka, badanie
> alergologiczne na wziewne substancje nic nie wykazały

miałem dzisiaj gastroskopię i wyszło że mogę mieć reflux żołądkowo-
przeyłykowy
A ponadko w rozpoznaniu mam
gastritis chronica. hernia hiatus oesophagei - dowiem się więcej u lekarza
ale jestem ciekaw wcześniej o co chodzi

tabletki antykoncepcyjne. pilne
pomózcie!!!:( zakrzepica, nadciśnienie, cholesterol
biały nalot na języku
Pytanie o antykoncepcje
Dziwne...