przypomniało mi si

1. Data: 2004-02-23 12:42:10

Temat: przypomniało mi si
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żubrówka. Trawa (żeby nie było wątpliwości).
Powinna pachnąć, a nie pachniała! :-(
Wiosną dostałem w prezencie. Posadziłem. Rosła porządnie, ale zapachu (nawet
"zmiętych") liści nie było... :-(
Podobna jest z liści do perzu.
Czy ja czasm pieczołowicie perzu nie hołubię????
Pozdrawiam ;-)
Janusz

2. Data: 2004-02-23 12:44:36

Temat: Re: przypomniało mi si
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> [...]
>"zmiętych") liści nie było... :-(
>Podobna jest z liści do perzu.
>Czy ja czasm pieczołowicie perzu nie hołubię????

Musi pachnąć. Mam trochę ususzonej, cała szafka nią pachnie.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2004-02-23 12:58:35

Temat: Odp: przypomniało mi si
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...home.net.pl...

> Musi pachnąć. Mam trochę ususzonej, cała szafka nią pachnie.

Tez mam ususzoną z Białowieży. I pachnie! I wiem jaki zapach powinna miec bo
lubię :-)
Tymczasem ten prezent mnie niepokoi.... :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2004-02-23 13:27:05

Temat: Re: Odp: przypomniało mi si
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in

> Tez mam ususzoną z Białowieży. I pachnie! I wiem jaki zapach powinna
> miec bo lubię :-)
> Tymczasem ten prezent mnie niepokoi.... :-(

Bo pachnie glownie po ususzeniu, jak to kumarynowane zielsko :-)
Probowales suszyc?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2004-02-23 13:35:07

Temat: Odp: Odp: przypomniało mi si
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...

> Bo pachnie glownie po ususzeniu, jak to kumarynowane zielsko :-)
> Probowales suszyc?

Nie próbowałem.
A sadząc wyobraźnia mi podpowiadała, ze częśc ogrodu będzie miala
fascynujący zapach żubrowki (nie trawy!). :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
A tak na oko to jak to odróznic od perzu?

6. Data: 2004-02-23 14:17:27

Temat: Re: Odp: Odp: przypomniało mi si
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):
> Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl>
>
> Nie próbowałem.
> A sadząc wyobraźnia mi podpowiadała, ze częśc ogrodu będzie miala
> fascynujący zapach żubrowki (nie trawy!). :-))))

Bo żaden żubr jej nie podlał.
;-)

> A tak na oko to jak to odróznic od perzu?

Poszukaj w drugim końcu ogrodu, jak jest, to masz perz.
:-O

pozdr. Jerzy

7. Data: 2004-02-23 14:25:02

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Powinna pachnąć, a nie pachniała! :-(
> Wiosną dostałem w prezencie. Posadziłem. Rosła porządnie, ale zapachu

Dokładnie tak. Pachnie po ususzeniu.

> Czy ja czasm pieczołowicie perzu nie hołubię????

Prawie. Ona też się tak rozrasta :-)

Pozdrawiam
Teresa

8. Data: 2004-02-23 15:03:44

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in news:c1cvmr$88v$1
@nemesis.news.tpi.pl:

> Nie próbowałem.
> A sadząc wyobraźnia mi podpowiadała, ze częśc ogrodu będzie miala
> fascynujący zapach żubrowki (nie trawy!). :-))))

Jak skosisz i zostawisz do wyschniecia to bedzie miala :-)

> A tak na oko to jak to odróznic od perzu?

Jak kwitna to bez problemu - perz na zwarty klos z siedzacymi kloskami, a
zobrowka rozpierzchla wieche z kloskami na szypulkach. Jak nie kwitna, to
troche gorzej, ale perz ma krotki, uciety jezyczek (taki waski pasek u
nasady blaszki lisciowej, obejmujacy zdzblo), a zubrowka ma jezyczek
dluzszy. Zawsze tez mozesz uciac kawalek liscia i wysuszyc - jak nie
pachnie jak nalezy to perz :-)

zubrowke masz tutaj
http://www.habitas.org.uk/flora/photo.asp?item=2666d
perz tutaj :-D
http://www.public.iastate.edu/
~botany/iowapoaceae/speciespages/ElymuRepen/ElymuRep
en.html
to tak na wszelki :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

9. Data: 2004-02-23 17:03:01

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kronopio wrote:

> Dokładnie tak. Pachnie po ususzeniu.

Przed ususzeniem również, miałem w doniczce. W całym domu pachniało, a
na jesień przesadziłem do ogrodu.

No i witam przy okazji :-)

--
richo

10. Data: 2004-02-23 17:11:06

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> writes:

> Żubrówka. Trawa (żeby nie było wątpliwości).
> Powinna pachnąć, a nie pachniała! :-(

Za szybko zabutelkowałeś...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starzec z miasteczka Wiesiołe
Użądlony raz został przez osę.

Odp: Mam i mogę..., ale tylko w weekendy
ratunku begonia!
Wypozyczalnie narzedzi ogrodowych w Krakowie?
Re: W końcu to zrobiłem!!
Re: Remonty,mieszkan,domow,a daptacje.