psyxchologia żołnierza podczas wojny

1. Data: 2009-10-28 16:32:44

Temat: psyxchologia żołnierza podczas wojny
Od: "Lech Zaciura" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam prośbę o namiary na artykuł, który mówiłby o psychologicznych aspektach
walki wojennej - w obliczu grożącej w każdej chwili śmierci. Chodzi mi o
sytuacje graniczne, jak bezpośrednie starcie z wrogiem, sytuacje, gdy śmierć
jest niemal pewna. Jest sporo filmówm, Szeregowiec Ryan, Wróg u bram,
Gallipoli (no to nie jest film stricte o wojnie, ale zakończenie porusza).
Jak ujmuje to psychologia? Także o traumie powojennej u żołnierzy.
Pozdrawiam
Lech
--
"Czarodziejskie przygody Franka": www.lomazy.eu/franek
Piękna książka - nowość Wydawnictwa Skrzat

2. Data: 2009-10-28 16:42:35

Temat: Re: psyxchologia żołnierza podczas wojny
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Paź, 17:32, "Lech Zaciura" <b...@W...onet.pl>
wrote:
> [...]
> Gallipoli (no to nie jest film stricte o wojnie, ale zakończenie porusza).
> Jak ujmuje to psychologia? Także o traumie powojennej u żołnierzy.

Zacznij sobie od hasła na wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Psychologia_pola_walki

W biblio- i "linkografii" znajdziesz sporo ciekawych artykułów

Stalker

3. Data: 2009-10-28 17:06:31

Od: "Lech Zaciura" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

> Zacznij sobie od hasła na wikipedii:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Psychologia_pola_walki
>
> W biblio- i "linkografii" znajdziesz sporo ciekawych artykułów

Dzięki, mniej więcej o coś takiego mi chodziło, także podane adresy są
przydatne.
Szukam informacji związanych ze śmiercią lub bezpośrednim zagrożeniem
śmiercią na polu walki, ale od strony przełamywania oporu przez żołnierza
przed pójściem np. przez pole minowe na bunkry.
Lech

4. Data: 2009-10-28 18:47:36

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Paź, 18:06, "Lech Zaciura" <b...@W...onet.pl>
wrote:

> Szukam informacji związanych ze śmiercią lub bezpośrednim zagrożeniem
> śmiercią na polu walki, ale od strony przełamywania oporu przez żołnierza
> przed pójściem np. przez pole minowe na bunkry.

Ale tak na poważnie, czy tak na filmowo?
Jesli na poważnie, to zajrzyj do najbliższej biblioteki
garnizonowej :-)

Stalker

5. Data: 2009-10-28 18:50:00

Od: "fun.fire -`@'- house.club" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał

> Szukam informacji związanych ze śmiercią lub bezpośrednim zagrożeniem
> śmiercią na polu walki, ale od strony przełamywania oporu przez żołnierza
> przed pójściem np. przez pole minowe na bunkry.
==
Jeśli dziewczyna go zdradziła, pójdzie bez zmrużenia oka,
a jeśli nie, tylko faszyzm może go pobudzić, by tak na ślepo
strzelał bratu w twarz !

[...]

zdar
jude.billy.farookhar :O)
-------------------------------------
FUN FIRE -`@'- HOUSE CLUB

Głuchy nie słyszy pytania...
Ślepy nie widzi konsekwencji
Obłudny udaje, że jest ślepy i głuchy

Jeden z drugim są pewni, że zobaczą i usłyszą, kiedy przyjdzie
Prawda Miłości, a najbardziej ci trzeci :o/

6. Data: 2009-10-28 18:53:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Oct 2009 11:47:36 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> Ale tak na poważnie, czy tak na filmowo?
> Jesli na poważnie, to zajrzyj do najbliższej biblioteki
> garnizonowej :-)
>
> Stalker

Po co? Te dane tam już są nieaktualne, stara literatura - niedługo będą
żołnierzom czipy wszczepiać...
--

Ikselka.

7. Data: 2009-10-28 18:55:37

Od: "fun.fire -`@'- house.club" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał

> Po co? Te dane tam już są nieaktualne, stara literatura - niedługo będą
> żołnierzom czipy wszczepiać...
> Ikselka.
---
Owszem, żeby nie zapomnieli, czym jest pat-ryjotyzm :o/

zdar
jude.billy.farookhar :O)
-------------------------------------
FUN FIRE -`@'- HOUSE CLUB

Głuchy nie słyszy pytania...
Ślepy nie widzi konsekwencji
Obłudny udaje, że jest ślepy i głuchy

Jeden z drugim są pewni, że zobaczą i usłyszą, kiedy przyjdzie
Prawda Miłości, a najbardziej trzeci :o/

8. Data: 2009-10-28 18:58:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Oct 2009 19:55:37 +0100, fun.fire -`@'- house.club napisał(a):

> Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał

> ---
> Owszem, żeby nie zapomnieli, czym jest pat-ryjotyzm :o/

Raczej dlatego, że już dawno o nim zapomnieli i nawet w genach już nie
występuje. Teraz to, na kogo i kiedy ich się wyśle, zależec będzie tylko i
wyłącznie od czipa.

-

--

Ikselka.

9. Data: 2009-10-28 19:00:47

Od: "fun.fire -`@'- house.club" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał

> Raczej dlatego, że już dawno o nim zapomnieli i nawet w genach już nie
> występuje. Teraz to, na kogo i kiedy ich się wyśle, zależec będzie tylko i
> wyłącznie od czipa.
==
I od chuja neofaszysty, który za tym stoi.
Esesmani wszczepiali tylko numerki atramentem,
a te chuje chcą władzu nieograniczonej nad ludem. Chuj im w dupy !

zdar
jude.billy.farookhar :O)
-------------------------------------

10. Data: 2009-10-28 19:06:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Oct 2009 20:00:47 +0100, fun.fire -`@'- house.club napisał(a):

> ==
> I od chuja neofaszysty, który za tym stoi.
> Esesmani wszczepiali tylko numerki atramentem,
> a te chuje chcą władzu nieograniczonej nad ludem. Chuj im w dupy !

W czipy...
--

Ikselka.

A TRZEBA BYLO...