pusto jest w domu bez zwierząt....

1. Data: 2001-07-27 10:31:12

Temat: pusto jest w domu bez zwierząt....
Od: "Monisia_" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś jest zainteresowany przygarnięciem kota?

Pozdrawiam
Monisia_
0601-189-425

1. Data: 2001-07-28 14:27:20

Temat: Re: pusto jest w domu bez zwierząt....
Od: M...@e...eu.org (Mariusz Kruk) szukaj wiadomości tego autora

W dniu Fri, 27 Jul 2001 12:31:12 +0200, osoba określana zwykle jako
Monisia_ pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Może ktoś jest zainteresowany przygarnięciem kota?
>
>Pozdrawiam
>Monisia_
>0601-189-425

A może by tak napisać w jakim mieście? Przecież go nie będziesz z tego
Olsztyna pocztą w paczce wysyłać, nieprawdaż?

Mariusz Kruk mailto:M...@e...eu.org http://epsilon.eu.org/
_________________________
Niech wielki Harrison Fnord będzie z Tobą
(Emilian Semczak)

1. Data: 2001-07-30 07:36:01

Temat: Odp: pusto jest w domu bez zwierząt....
Od: "Monisia_" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:

> A może by tak napisać w jakim mieście? Przecież go nie będziesz z tego
> Olsztyna pocztą w paczce wysyłać, nieprawdaż?

> [...]
Dziękuję, za trafne spostrzeżenie :))) Ja jestem z Warszawy, ale jeśli
trzeba to dowiozę kotka odpowiedniej osobie... powiedzmy mieszkającej ok 100
km od Warszawy.

Pozdrawiam
Monisia_

1. Data: 2001-08-04 12:39:11

Od: "MarekWoj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monisia_ <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b614309$...@n...home.net.pl...
> Może ktoś jest zainteresowany przygarnięciem kota?
>
> Pozdrawiam
> Monisia_
> 0601-189-425

---------
Czy gwarantujesz, że ten kot nie jest nosicielem toxoplazmozy - jest to
dosyć grożna choroba, przenosząca się na ludzi. Powoduje zapalenia
narządów rodnych u kobiet, obumieranie płodów, degeneracje płodów.

Pozdrawiam miłośników kotów.

MW

1. Data: 2001-08-04 15:48:35

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Sat, 4 Aug 2001 14:39:11 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <m...@p...onet.pl> i powiedziała:

> Czy gwarantujesz, że ten kot nie jest nosicielem toxoplazmozy - jest to
> dosyć grożna choroba, przenosząca się na ludzi. Powoduje zapalenia
> narządów rodnych u kobiet, obumieranie płodów, degeneracje płodów.

Wow, kto Ci taką paranoję zasiał? Polecam zapoznać się
najpierw z jakimkolwiek źródłem (np.
http://zuzanka.transilvania.eu.org/nowa/koty/toksopl
azmoza.html), a nie
wypisywać takie rewelacje na nerwsach.

Pozdrawiam

Zuzanka

*:.
.' Małgorzata Krzyżaniak ..... z...@p...eu.org `.
http://www.venco.com.pl/~zuzanka/
She's got date at midnight with Nosferatu

1. Data: 2001-08-05 01:14:43

Od: "MarekWoj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malgorzata Krzyzaniak <z...@t...eu.org> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:s...@f...cgs.pl...
> [...]
> wiadomość od <m...@p...onet.pl> i powiedziała:

> Wow, kto Ci taką paranoję zasiał? Polecam zapoznać się

Ujemny wynik badania oznacza, że kobieta nie przebyła inwazji. Wynik taki
kryje duże ryzyko, gdyż zarażenie może nastąpić w każdej chwili. Choroba
może przejść bezobjawowo i pozostać nie wykryta. Konieczne jest więc
powtórzenie badania krwi na toksoplazmy w szóstym miesiącu ciąży oraz na 6 -
7 tygodni przed terminem porodu. Jeśli wynik okaże się dodatni, należy
natychmiast przystąpić do do leczenia, aby uniknąć uszkodzenia płodu.
W razie ujemnego wyniku badania doradzałbym usunięcie kota z domu na okres
ciąży. Można by go dać na przechowanie do schroniska lub do przyjaciół.
Innym rozwiązaniem jest podawanie kotu leków i trzymanie go stale w domu do
czasu urodzenia się dziecka. Pozwoli to zapobiec jego zarażeniu i wydalaniu
oocyst z kałem.

Płód i toksoplazmoza

Jeśli wynik badania krwi kobiety w ciąży na toksoplazmy jest ujemny, to
znaczy, że pierwsza inwazja toksoplazm może nastąpić podczas ciąży, a wtedy
w 50% przypadków toksoplazmy przenoszą się na płód. Zależy to także od
stadium ciąży.

W pierwszych trzech miesiącach ciąży dochodzi do zarażenia płodu tylko w 15%
przypadków. W następnych trzech zagrożenie wzrasta do 45%. W trzech
ostatnich miesiącach ciąży zarażeniu ulegnie 68% płodów. Naturalnie nastąpi
to w razie niepodjęcia leczenia.

Jakie mogą być skutki zarażenia płodu? Na ten temat istnieje wiele
fałszywych poglądów. Trzeba wiedzieć, że:

toksoplazmoza nie wywołuje zniekształceń płodu,
toksoplazmoza wywołuje poronienia bardzo rzadko, jedynie w przypadku silnego
zaatakowania łożyska,
inwazja jest zawsze niebezpieczeństwem jednorazowym, potem kobieta nabywa
odporność.
Mimo to toksoplazmoza nie jest nieszkodliwa dla przyszłego dziecka i należy
jej zapobiegać wszystkimi dostępnymi środkami. W mózgu płodu i w siatkówce
oka mogą bowiem powstać trwałe uszkodzenia. Nie narodzone dziecko szybko
może przezwyciężyć chorobę, która jednak może później ujawnić się jako
zaburzenia psychiczno-ruchowe i (lub) zaburzenia wzroku. Możliwość takich
następstw jest wystarczającym powodem, aby poważnie zająć się zagadnieniem
toksoplazmozy.

W razie starannego wykonania zaleceń wymienionych w rozdziale "Kobieta
ciężarna i toksoplazmoza" zagrożenie zostaje zmniejszone. W żadnym razie nie
należy pozbywać się kota bez zastanowienia. Problemu toksoplazmozy nie da
się w ten sposób rozwiązać, ponieważ oocysty toksoplazm występują właściwie
wszędzie, nie wspominając o cystach w pożywieniu.

No i przeczytałem, okazuje sie, ze ryzyko jest

MW

1. Data: 2001-08-05 08:09:59

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Sun, 5 Aug 2001 03:14:43 +0200, przyszła do mnie
wiadomość od <m...@p...onet.pl> i powiedziała:

> No i przeczytałem, okazuje sie, ze ryzyko jest

Skoro dokonałeś niebagatelnego wysiłku skopiowania tego, co
każdy może przeczytać na stronie www, to jeszcze przeczytaj, proszę,
ze zrozumieniem i porównaj z tym, co napisałeś w poprzednim poście.
Ryzyko, a paranoja to dwie różne rzeczy.

Zuzanka

--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak - <z...@t...eu.org>
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących

1. Data: 2001-08-10 10:35:25

Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może by tak napisać w jakim mieście? Przecież go nie będziesz z tego
> Olsztyna pocztą w paczce wysyłać, nieprawdaż?

Mozna paczką, a można i w worku :))
Grzegorz

1. Data: 2001-08-13 10:45:17

Od: "MarekWoj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> /\-'o'-/\
> _||:<_>:||_ Oczywiście, że to moje! Jestem komunistką!

A ja myślałem, że grupy duskusyjne o tematach czysto praktycznych wolne są
od opinii o nadawcach postów i koncentrują się na meritum spraw
dyskutowanych, ale .... cóż.... chyba znowu sie myliłem.

Precz z komunizmem !

Pozdrawiam
MW

1. Data: 2001-08-13 17:21:45

Od: z...@t...eu.org (Malgorzata Krzyzaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Mon, 13 Aug 2001 12:45:17 +0200, przyszła do mnie
> [...]

> A ja myślałem, że grupy duskusyjne o tematach czysto praktycznych wolne są
> od opinii o nadawcach postów i koncentrują się na meritum spraw

Czy byłbyś tak miły i zaznaczył mi, w którym miejscu
wyrażam jakąkolwiek opinię o Tobie?

> ale .... cóż.... chyba znowu sie myliłem.

Bywa.

> Precz z komunizmem !

Skoro go nie lubisz.

Zuzanka

FUT: poster

--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ^. .^ http://3585760830/~zuzanka/
= Y =

lodowki pod zabudowe firmy ARDO i ELEKTROLUX
kominek
pieco-kominek Spartherm
jaki wklad do kominka?
Szklo i Metal