pytanie banalne - surowka z kapusty

1. Data: 2004-04-28 11:39:43

Temat: pytanie banalne - surowka z kapusty
Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Smieszne - wiem - ale nie wiem jak sie robi taka najprostsza polska
surowke z bialej kapusty. Taka najbardziej typowa, ktora w kazdej
knajpie, nawet chinskiej podaja.
Prosze o przepis :)
Tia.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-04-28 12:30:04

Temat: Re: pytanie banalne - surowka z kapusty
Od: "nusia" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smieszne - wiem - ale nie wiem jak sie robi taka najprostsza polska
> surowke z bialej kapusty. Taka najbardziej typowa, ktora w kazdej
> [...]
Chodzi Ci o surówke z kiszonej kapusty ?

Kapuste kiszona posiekac (zeby byla drobniejsza)
zetrzec na grubych oczkach marchew surowa
przyprawic cukrem, pieprzem i sola + troche oleju
mozna drobno posiekac cebulke oraz jablko

bialej surowej kapusty?

kapuste posiekac
zetrzec na grubych oczkach marchew surowa
pokroic drobno cebuke lub por
mozna dodac koperek czy zielona pietruszke
doprawic sosem salatkowym z torebki + troche oleju - ewentualnie wg gustu

a moze myslisz o innej surówce, wiesz ja dawno nie jadlam w knajpie :)

Danka

1. Data: 2004-04-28 12:41:53

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Apr 2004 14:30:04 +0200, "nusia" <d...@a...pl> wrote:

>bialej surowej kapusty?

Tak, przeciez pisalam :)

> [...]
>mozna dodac koperek czy zielona pietruszke
>doprawic sosem salatkowym z torebki + troche oleju - ewentualnie wg gustu

Dzieki, to moze byc to, chociaz zdawalo mi sie ze te surowki sa ze
smietana. No ale wyprobuje, dzieki :)

Z tego co zauwazylam - w niektorych monotematycznych knajpkach jak
chinskie restauracje czy pizzerie nie ma pozycji "surowki" tylko w
dodatkach jest pozycja "surowka" i to najczesciej jest wlasnie ta
surowka :))

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-04-28 12:56:53

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki, to moze byc to, chociaz zdawalo mi sie ze te surowki sa ze
> smietana. No ale wyprobuje, dzieki :)

do surowki z mlodej kapusty i marchewki z dodatkiem cebuli, czasem tartego
jablka, robie sos z oleju, soku z cytryny i lyzki miodu, do tego troche
soli i pieprzu - wszystko najpierw polaczone razem a potem wlane do miski z
warzywami, mojej rodzinie tak doprawiona surowka bardzo smakuje

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-04-30 09:06:27

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Apr 2004 14:56:53 +0200, "Basia" <b...@o...pl> wrote:

> [...]
>soli i pieprzu - wszystko najpierw polaczone razem a potem wlane do miski z
>warzywami, mojej rodzinie tak doprawiona surowka bardzo smakuje

Dzieki, sprobujemy :)

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

Kluski? z kaszy kukurydzianej - szukam przepisu
Przepis na swojską kiełbas
Porozmawiajmy o świeżym szpinaku
ciasto z orzechami
tort jez :)