pytanie do przeciwnikow DO

1. Data: 2008-03-12 09:40:31

Temat: pytanie do przeciwnikow DO
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku tygodni jestem na DO.
Przestrzegam wszystkich zasad i dobrze to kontroluje.
Od wielu lat sledze dyskusje na grupie i wiele sie naczytalem o szkodliwosci
DO.

Moje pytanie do przeciwnikoe DO jest nastepujace.
Dlaczego obecna moja dieta DO ma byc mniej zdrowa od dotychczasowej
(normalnej)
skoro ja zjadam dokladnie te same produkty co przez cale swoje zycie tyle ze
w mniejszych (kontrolowanych) ilosciach. Jarzyn jem nawet wiecej niz
normalnie gdyz zamiast opychac sie ziemniakami dusze sobie na oliwie z
oliwek mnostwo warzyw, lub gotuje tresciwe zupy(na tlustej wolowinie) z
dodatkiem duzej ilosci warzyw.
Nie sadze zeby ktos mogl mi to w racjonalny sposob wytlumaczyc.
Bardzo jestem ciekaw argumentow.
--
Arek

2. Data: 2008-03-12 16:21:18

Temat: Re: pytanie do przeciwnikow DO
Od: jacko <j...@n...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek pisze:
> Nie sadze zeby ktos mogl mi to w racjonalny sposob wytlumaczyc.
> Bardzo jestem ciekaw argumentow.

nikt ci nic nie wytłumaczy, bo tu nie chodzi o naukowe dowody tylko
pyskówki personalne pomiędzy zwolennikami wegetarianizmu czy diet
nisko-tłusczowych i diety Kwaśniewskiego.
można zobaczyć jak na dłoni jak to się rozwija w wątku "optymalni z
naukowego punktu widzenia"

tak naprawdę mamy dopiero *hipotezy* mówiące np. że wysoki cholesterol
stwarza ryzyko (albo też że zbyt niski stwarza inne ryzyko) itd.
na każde badanie dowodzące że jest tak można znaleźć takie które
wykazało, że jest inaczej.

w związku z tym najwłaściwsza postawa to dystans do tej grupy i
poszukiwanie źródeł wiadomości dla siebie (z zachowaniem neutralności,
bez nastawienia tylko na potwierdzanie, że co robimy jest słuszne i dobre)

3. Data: 2008-03-17 13:11:11

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dodatkiem duzej ilosci warzyw.
> Nie sadze zeby ktos mogl mi to w racjonalny sposob wytlumaczyc.

Nikt Ci tego nie wytłumaczy w żaden sposób.
Nawet tzw. "zejście" nie jest żadnym argumentem. Każdy organizm żywy
musi zejść z tego świata. "Był na diecie optymalnej i umarł."
A czy DO daje nieśmiertelność?
Wskaźnikiem dość wiarygodnym mogłaby być długość życia:
np.
Na 10 000 osób na diecie wysokowęglowej średnia życia ... lat,
na DO średnia to ... lat, a na wegetariańskiej ... lat.
To mogłoby mieć sens. Ale skąd wziąć takie dane?
Pozdr.
jangr

jak nabrac masy nie naduzywajac wegli ?
Kg tluszczu ile kalorii?