pytanie o fried rice

1. Data: 2007-09-01 22:24:54

Temat: pytanie o fried rice
Od: "Magda" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak bylam w Irlandii Chinczycy robili fried rice. U nas to niby zasmazany
ryz, ale to nei to samo. Zgadza sie tylko to, ze jest z jajkiem ;] Reszta w
ogole w inny desen. Tam byly jakies przyprawy, ktorych u nas nie dodaja. Ryz
byl zasmazany z jajkiem i mial jakis taki kolor hmmm sezamowy ze tak powiem
;) Czy ktos moze wie jaki jest przepis na chinski fried rice?

2. Data: 2007-09-02 12:17:31

Temat: Re: pytanie o fried rice
Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Wrz, 23:24, "Magda" <c...@w...pl> wrote:

> ;) Czy ktos moze wie jaki jest przepis na chinski fried rice?

skladniki:
ugotowany ryz dlugoziarnisty,
kilka jajek, olej.

ugotowany ryz rozdrabniasz tak zeby nie byl sklejony w wieksze
kawalki,
na woku rozgrzewasz mocno olej,
wrzucasz ryz, mieszajac caly czas smazysz krotko az caly bedzie
podgrzany,
odsuwsz go na boki i wlewasz w srodek rozbite jajka,
mieszajac smazysz krotko same jajka tak zeby lekko sie sciely, po
chwili mieszasz je z ryzem.
calosc smazysz jeszcze przez minute.
koniec.

to koncepcja bazowa, na haslo fried rice google wyrzuci Ci setki mniej
lub bardziej autentycznych przepisow - z roznymi dodatkami i bez.
(btw - na 99% to co jadlas w Irlandii nie ma wiele wspolnego z chinska
kuchnia poza luzno potraktowana koncepcja samego gotowania i doboru
skladnikow).

na koniec mozesz dodac posiekany szczypior.

pozdrawiam,

mac.

3. Data: 2007-09-02 19:52:54

Od: "Magda" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem, ze mzoe nie ma zbyt wiele wspolnego, ale sto razy bardziej smakowala
mi chinszczyzna robiona tam niz ta w trojmiescie. a ten ryz byl bombowy.

4. Data: 2007-09-02 20:37:56

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Wrz, 20:52, "Magda" <c...@w...pl> wrote:
> wiem, ze mzoe nie ma zbyt wiele wspolnego, ale sto razy bardziej smakowala
> mi chinszczyzna robiona tam niz ta w trojmiescie. a ten ryz byl bombowy.

polecam dobra ksiazke kucharska, podstawowy zestaw skladnikow i troche
prob,
sama zrobisz ja jeszcze 100 razy lepiej.

pozdrawiam,

mac.

5. Data: 2007-09-02 21:54:18

Od: "Magda" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pozostaje tylko kupic nowy wok ;] dzieki .pozdrawiam

6. Data: 2007-09-03 15:49:57

Od: "Sławomir Lewandowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiem, ze mzoe nie ma zbyt wiele wspolnego, ale sto razy bardziej smakowala
> mi chinszczyzna robiona tam niz ta w trojmiescie. a ten ryz byl bombowy.

Jak w 3city to polecam chińczaka na Stągiewnej w Gdańsku (była knajpa
Retman) na moście przy wejściu na Długą. Bardzo polecam :-)))) zwłaszcza
polędwiczki w sosie czosnkowym , mniam
pozdrawiam
Sławek

Płyta indukcyjna - pytania do tych którzy takiej używają
parapetówka z mikrofali
Czy ktos widział taki bajer ?
Parownik, piekarnik
prażenie orzechów laskowych