Płyta indukcyjna - pytania do tych którzy takiej używają

1. Data: 2007-09-01 16:26:14

Temat: Płyta indukcyjna - pytania do tych którzy takiej używają
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoję przed decyzją o zakupie nowej płyty, po odpytaniu google skłaniam się
raczej ku indukcyjnej.
Wiem że niestety będę musiał pożegnać moje stare patelnie (aluminium).

Przeczytałem parę instrukcji płyt, nie znalazłem jednak jednoznacznej odpowiedzi
na pytania:

- jak ma się wielkość naczynia do wielkości pól ?
Biorąc po uwagę konstrukcję płyty (uzwojenia na obwodzie pól) najlepsze
przenoszenie mocy ma miejsce przy dobrze dopasowanym garnku co wydaje się
oczywiste.
Instrukcje podają jako minimum średnicę 8-12 cm, co będzie jak postawię coś
mniejszego na obwodzie pola - płyta się włączy ?
Z kolei w jednej z reklam płyt indukcyjnych było zdjęcie sugerujące że można
używać naczyń o nietypowych kształtach nawet na 2 polach jednocześnie...
Jak to jest w praktyce ?

- o ile z polami typu 'Powerboost' wszystko jasne, na ile użyteczne są tzw. pola
rozszerzone znane z płyt ceramicznych ? (jak płyta ma takie pola jej cena
natychmiast rośnie. nie wiem czy warto)

- jak to jest z 'niskim burczeniem' / 'cichym gwizdem' / 'niskimi tonami
gwiżdżącymi' jak to ślicznie opisuje jeden z producentów w instrukcji sugerując
w każdym z tych przypadków zmniejszenie mocy ?

- na ile głośny jest wentylator który w przypadku płyt indukcyjnych pracuje
zawsze (choć z różną mocą) ?

TomekD

2. Data: 2007-11-05 08:15:33

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wiem że niestety będę musiał pożegnać moje stare patelnie (aluminium).
>
> Przeczytałem parę instrukcji płyt, nie znalazłem jednak jednoznacznej

Znalazłam wątek o płycie indukcyjnej, ale odpowiedzi w niej nie ma, to ja
dorzucę jeszcze swoje watpliwosci - czy ktos tak naprawde ocenil rzeczywistą
roznicę w kosztach energii elektrycznej pomiedzy płytą indukcyjną a zwykłą
ceramiczną (mam na mysli powszechne obecnie płyty z polami hi-light)? Czy to
naprawdę rząd 40% czy może znacznie mniej?
Porównywałam maksymalny pobór mocy pól różnej wielkości płyty indukcyjnej i
ceramicznej i pola w indukcji mają ten pobór większy, tylko z kolei szybciej
pracują, jeśli można tak powiedzieć, ale czy na tyle szybciej, żeby
oszczędność była tak duża?

Może jest tu ktoś, kto gotował i na zwykłej płycie ceramicznej i na indukcji
i potrafi obiektywnie ocenić zużycie prądu przez obie płyty?

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2007-11-05 08:25:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
> indukcji
> i potrafi obiektywnie ocenić zużycie prądu przez obie płyty?

Masz podaną moc palników. Policz, jak długo trzeba nagrzewać ( w tych samych
warunkach - ten sam garnek - wodę od temperatury X do temperatury Y.

4. Data: 2007-11-05 08:37:01

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz podaną moc palników. Policz, jak długo trzeba nagrzewać ( w tych
samych
> warunkach - ten sam garnek - wodę od temperatury X do temperatury Y.

Ok, nawet jesli garnek wody zagotuje siedwa razy szybciej, to i tak nie
wyjasnia rzekomych 40% oszczędności, bo jak gotuję gar rosołu, to moment
zagotowania nie kończy gotowania zupy. Powiedzmy, że gar wody na rosół na
ceramicznej płycie będzie się gotował 10 minut a na indukcji 5 minut, ale
przecież potem i na jednej i na drugiej płycie będzie na małej mocy "pyrkał"
2 czy 3 godziny i tak będzie z wieloma rzeczami, dlatego te 40% to chyba
przesada.

pozdrawiam
Basia

5. Data: 2007-11-05 10:50:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
> "pyrkał"
> 2 czy 3 godziny i tak będzie z wieloma rzeczami, dlatego te 40% to chyba

Straty na unoszenie (konwekcję) ciepła są dużo mniejsze niż przy gazie.

parapetówka z mikrofali
Czy ktos widział taki bajer ?
Parownik, piekarnik
prażenie orzechów laskowych