prażenie orzechów laskowych

1. Data: 2007-08-31 20:08:15

Temat: prażenie orzechów laskowych
Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam , szukam i nie mogę znaleść jak zabrać się za uprażenie orzechów
laskowych
w warunkach domowych .
W googlach nie udało mi się znaleść więc w Was tylko nadzieja.
Z pozdrowieniami i i umiechami
smal

2. Data: 2007-08-31 20:18:54

Temat: Re: prażenie orzechów laskowych
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal pisze:
> Szukam , szukam i nie mogę znaleść jak zabrać się za uprażenie orzechów
> laskowych
> w warunkach domowych .
> W googlach nie udało mi się znaleść więc w Was tylko nadzieja.

Hm.
Orzechy laskowe, migdały itp. prażę na blasze w piekarniku, ok. 20
minut, w temp. 130 stopni, bez termoobiegu.
A potem je tytłam w karmelu z miodem lub nie.
Częściej tak.
--
BBjk

3. Data: 2007-08-31 20:30:15

Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> w temp. 130 stopni, bez termoobiegu.
> A potem je tytłam w karmelu z miodem lub nie.
:)
dziekuję a podpowiedz jeszcze proszę:
czy praży się w skorupkach czy już bez skorupek?
czy muszą być wysuszone czy tez takie 'surowe' prosto z krzewu?
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

4. Data: 2007-08-31 20:42:29

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal pisze:
> czy praży się w skorupkach czy już bez skorupek?

Bez.

> czy muszą być wysuszone czy tez takie 'surowe' prosto z krzewu?

Surowe to na surowo są najlepsze takie chrzęszczące i jędrne,a prażyłam
zawsze suche.

To są już świeże?
--
BBjk z zaległościami fenologicznymi

5. Data: 2007-09-03 12:01:44

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To są już świeże?

Moja mama już zebrała;)

Pozdr. Ewa

6. Data: 2007-09-08 16:49:12

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> minut, w temp. 130 stopni, bez termoobiegu.
> A potem je tytłam w karmelu z miodem lub nie.

A jak pozbywasz się tych łusek, które z orzechów laskowych złażą
w trakcie pieczenia? Strasznie się elektryzują i przylepiają do
palców i w ogóle robi mi się z nimi bałagan. Masz jakiś sprytny
sposób?

7. Data: 2007-09-08 18:17:38

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alek pisze:

> [...]
> w trakcie pieczenia? Strasznie się elektryzują i przylepiają do
> palców i w ogóle robi mi się z nimi bałagan. Masz jakiś sprytny

Normalnie, gorące orzechy wsypujesz w ścierkę, zwijasz w tłumok,
miętolisz tłumok dłońmi, łuski się ładnie otrą i zostaną w ścierce.

Wybierasz orzechy, można je potem potraktować suszarką do włosów, by
zdmuchnąć pozostałości.
--
BBjk

Baranina/Jagnięcina