Leczo(?)

1. Data: 2007-08-31 10:08:03

Temat: Leczo(?)
Od: Papa <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dłuższego już czasu nachodzi mnie na zrobienie leczo.
Mam cukinię, papryczki, ogórki i chciałbym zabrać się za to chociażby od
zaraz.

Zastanawiam się czy mógłbym dodać do tego pół główki białej kapusty?

2. Data: 2007-08-31 10:51:12

Temat: Re: Leczo(?)
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papa" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaraz.
>
> Zastanawiam się czy mógłbym dodać do tego pół główki białej kapusty?

Nie zapomnij o burakach ;-)

Qra

3. Data: 2007-08-31 10:54:57

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaraz.
>
> Zastanawiam się czy mógłbym dodać do tego pół główki białej kapusty?

Władysław jakoś zamilkł, to ja go tu zastąpię. Z tych składników nie zrobisz
lecza. Leczo robi się z papryki, pomidorów, cebuli i o ile dobrz pamiętam ze
świeżej słoniny. Tyle, coby tradycji stało się zadość.
A ode mnie - ogórki i kapusta - nie. Konieczne są pomidory i cebula.
Ale tak ogólnir to możesz ze sobą udusić różne warzywa, wedle gustu, tyle,
że to jednak nie będzie leczo.

4. Data: 2007-08-31 10:56:14

Od: Papa <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Użytkownik "Papa" <p...@a...pl> napisał w wiadomości

> Nie zapomnij o burakach ;-)
>
> Qra

Nie przesadzajmy :P

Kapustę z dużą ilości warzyw już przerabiałem, to teraz zastanawiałem
się nad dużą ilością warzyw+kapusta, ale widzę że pomysł nie najlepszy ;)

5. Data: 2007-08-31 10:56:32

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Papa" <p...@a...pl> napisał w wiadomości

> Władysław jakoś zamilkł, to ja go tu zastąpię.

Władysława dobiły pytania o dodatkowe składniki do lecza ;-)

Qra

6. Data: 2007-08-31 11:20:34

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papa" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
> Od dłuższego już czasu nachodzi mnie na zrobienie leczo.
> Mam cukinię, papryczki, ogórki i chciałbym zabrać się za to chociażby od
> zaraz.

Witka
To mój przepis na leczo - robiłam wczoraj

Leczo

Składniki:

. 75 dag papryki 9zielona, czerwona, żółta)

. 60 dag dojrzałych pomidorów

. łyżka koncentratu pomidorowego

. 50 dag cebuli

. 40 dag cienkiej kiełbasy

. 1/3 szklanki oleju

. 1-2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku

. cukier, ostra papryka w proszku

. sól

Wykonanie:

Cebule obrać, pokroić w piórka. W większym garnku rozgrzać olej, włożyć
cebulę, lekko posolić i dusić pod przykryciem. Z papryki usunąć gniazda
nasienne i pokroić w szerokie paski. Do zeszklonej cebuli dodać paprykę i
paprykę w proszku oraz 3-4 łyżki wrzącej wody. Dusić pod przykryciem, na
małym ogniu. Pomidory sparzyć i obrać ze skórki. Małe pomidory pokroić w
ćwiartki a duże w ósemki, dodać do duszących się warzyw. Przyprawić
koncentratem i solą. Dusić pod przykryciem 12-15 min. należy uważać, aby
papryka się nie rozgotowała. Kiełbasę pokroić w cienkie plasterki i
zrumienić na patelni nie dodając tłuszczu. Kiełbasę dodać do warzyw i
wymieszać. Na koniec doprawić leczo do smaku. W wegetarjanskiej wersji nie
dodajemy kiełbasy, ale możemy dodać ugotowaną fasolkę szparagową lub
konserwową.

Na obiad leczo możemy podawać z krótkim makaronem, kaszą kuskus lub ryżem.
Natomiast na kolację ze świeżym pieczywem.

Mika

7. Data: 2007-08-31 12:44:07

Od: Papa <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Załatwiłem sprawę na dwa garnki ;)
Jako dwie osobne rzeczy.

W pierwszym udusiłem paprykę, pomidorki i cukinię na cebuli, a w drugim
podgotowałem kapustkę, dodałem koncentrat i koperek.

8. Data: 2007-08-31 12:58:37

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kapustę z dużą ilości warzyw już przerabiałem, to teraz zastanawiałem
> się nad dużą ilością warzyw+kapusta, ale widzę że pomysł nie najlepszy ;)

bo to raczej jest pomysł na bigos wegetariański a nie na leczo

Pozdrawiam

Monika

9. Data: 2007-08-31 13:58:27

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora