pytanie o zwiazek alergii i anginy !!!

1. Data: 2005-01-24 09:53:43

Temat: pytanie o zwiazek alergii i anginy !!!
Od: " krzem " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam takie pytanie :-)

wg Danuty Myłek alergia jest pierwsza, jej nastepstwem sa powtarzajace sie
anginy, nie rozpoznana alergia oraz leczenie antybiotykami powoduje
rozregulowanie - i tak juz niepelnosprawnego - systemu immunologicznego w
wyniku czego alergia postepuje

wg Mirosławy Włodarczyk przy infekcjach S.pyogens skutkiem zaniedbania
wlasciwego leczenia, moga byc powiklania systemu immunologicznego - co
autorka ma na mysli? ;-) czy moze to prowadzic do wystapienia alergii ???

wiem ze to troche pytanie z cyklu o jajko i kure... ale temat mnie zaciekawil

2. Data: 2005-01-24 13:47:26

Temat: Re: pytanie o zwiazek alergii i anginy !!!
Od: "trampek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> wiem ze to troche pytanie z cyklu o jajko i kure... ale temat mnie zaciekawil

no coż ilu autorów tyle poglądów poniekad obie panie mają rację bo zakażenie
moze prowadzić do powstania przeciawciał które np potem bedą atakować włąsne
tkanek (jedna z teori powstawania reumatyzmu) lub nasialć odpowiedz na obce
patogeny w sposób nasilony. Prawdą jet tez ze rozchwiany uk immunologiczny przez
alergie w sposób bardzij wrażliwy reaguje na bakterie

pozdrawiam
zawsze ten sam Trampek

3. Data: 2005-01-24 13:52:34

Od: "Olga" <o...@o...blabla.pl> szukaj wiadomości tego autora

-- Użytkownik " krzem " <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> anginy, nie rozpoznana alergia oraz leczenie antybiotykami powoduje
> rozregulowanie - i tak juz niepelnosprawnego - systemu immunologicznego w

Nie jestem lekarzem, ale nigdy nie słyszałam, zeby akurat angina mogła być
następstwem alergii. Zapalenia oskrzeli, płuc - owszem.

> wg Mirosławy Włodarczyk przy infekcjach S.pyogens skutkiem zaniedbania
> wlasciwego leczenia, moga byc powiklania systemu immunologicznego - co
> autorka ma na mysli? ;-)

Na pewno nic zabawnego. Być może zapalenie mięsnia sercowego lub stawów.
O.

4. Data: 2005-01-24 15:57:45

Od: KM <k...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

trampek napisał(a):
> [...]

Dzwonią w jakimś kościele ale w jakim nikt nie wie...

Immunologia łączy pojęcia alergii, odporności ale to nie wystarczy żeby
wysnuć wniosek, że alergia jest bezpośrednio związana z anginą.

Najpierw trzeba poznać znaczenie pojęć (patrz encyklopedia).
Alergia to nieprawidłowa reakcja organizmu na antygen (obce ciało, obce
białko), który u "niealergika nie wywołuje tego typu reakcji.
Najczęstsze reakcje alergiczne to: skurcz oskrzeli, pokrzywka, objawy ze
strony układu pokarmowego (biegunka). Nie można wszystkiego co dzieje
się w organizmie tłumaczyć alergią (choć to bardzo modne, nawet wśród
lekarzy).
Angina to stan zapalny gardła, migdałków wywołany przez drobnoustroje
(paciorkowce) - najnormalniejsza reakcja, której doświadczył każdy, ten
bardziej odporny rzadziej, mniej odporny częściej.
Przechorowanie anginy paciorkowcowej może zmodyfikować reakcję
immunologiczną organizmu w ten sposób, że własne białko (mięśnia
sercowego, stawów, kłębuszko nerkowych) jest rozpoznawane jako obce,
dochodzi do autoagresji czego efektem może być zapalenie mięśnia
sercowego, stawów, kłębuszków nerkowych. Ta reakcja nie ma nic wspólnego
z alergią.

5. Data: 2005-01-25 07:32:01

Od: " krzem :-)" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

KM <k...@n...mp.pl> napisał(a):

> trampek napisał(a):
> Nie można wszystkiego co dzieje
> się w organizmie tłumaczyć alergią (choć to bardzo modne, nawet wśród
> lekarzy).

to wynika chyba z tego ze kiedys wszystko tlumaczono infekcjami i
leczono ...roznie ;-)

> [...]
> dochodzi do autoagresji czego efektem może być zapalenie mięśnia
> sercowego, stawów, kłębuszków nerkowych. Ta reakcja nie ma nic wspólnego

ok
a czy angina moze byc spowodowana przez inny gatunek patogenow?

6. Data: 2005-04-13 15:40:14

Od: "Istvan" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

w Warszawie jest przychodnia medycyny naturalnej KOMED Maji Błaszczyszyn,
gdzie mogą rozwiązywać Twój problem. Adres: Warszawa
Al Ujazdowskie 20
Tel: 628-74-83, lub 628-74-83

> to wynika chyba z tego ze kiedys wszystko tlumaczono infekcjami i
> leczono ...roznie ;-)

> ok
> a czy angina moze byc spowodowana przez inny gatunek patogenow?

http://www.gazeta.pl/usenet/

[GWK] rehabilitacja kręgosłupa
[spam] RTG-sprzedam
biały nalot na języku -- :((