słuch i wzrok-nagłe pogorszenie

1. Data: 2003-11-09 20:01:59

Temat: słuch i wzrok-nagłe pogorszenie
Od: "Lucyna" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o dziadzia, któremu nagle pogorszył się słuch i wzrok (a własciwie to
już prawie w ogóle nie słyszy i nie widzi). Lekarze to lekceważą, tłumacząc
wszystko wiekiem (82) i nie leczą.
Dodam, że już od lat dziadziu leczy ranę na nodze, stosując różne maści
przepisane przez lekarza i przyjmując antybiotyki. Rana najprawdopodobniej
jest wynikiem miażdżycy, jak sugerują lekarze.
Czy utrata wzorku i słuchu też może być efektem miażdżycy czy np. złego
leku. Może ktoś zna przyczynę i sposób walki. Pomimo pomocy udzielanej
dziadziowi i wizyt u różnych lekarzy, dziadziu już ma dosyć wszystkiego.
Zrezygnował już z życia niemalże, nie chce brać już leków. Czy można mu
pomóc. Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję

Lucyna

2. Data: 2003-11-09 21:30:03

Temat: re:
Od: "Miron Blasie" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miażdżyca może/dotyczy wielu tętnic ( wieńcowe, mózgowe, kończyn itp)
praktycznie blaszek miażdzycowych nie da się usunąć, dochodzi zmniejszania
światła tętnic oraz upośledzenia ukrwienia obszarów zaopatrywanych przez owe
tętnice - tu zaburzenia odżwiania tych tkanek ===> upośledzenie funcji, może
to również dotyczyć narządu wzroku oraz słuchu, aby to określic potrzebne są
specjalistyczne badania- angiografia.

Owe rany na nogach to prawdopodobnie owrzodzenia - mogą być pochodzenia
żylnego oraz tętniczego - polecam poradnię Chirurgii Naczyń.

Aby spowolnić postęp choroby należy wyeliminować czynniki ryzyka:
-dieta, palenie tytoniu, stres, kawa, siedzący tryb życia, gorące kąpiele,
ucisk na kończynach dolnych ( skarpety bezuciskowe )
Do tego zmienić tryb życia aby codziennie wykonywać umiarkowany wysiłek
fizyczny ( spacery długie itp )to umożliwi wykształcenie krążenia obocznego(
w przypadku owrzodzeń tętniczych bardzo ważne) oraz tkz pompa mięśniowa
która ułatwi odpływ krwi żylnej z kończyn.

pozdrawienia - Klinika Chirurgii Naczyń i transplantacji...

3. Data: 2003-11-09 21:33:52

Temat: Re: słuch i wzrok-nagłe pogorszenie
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziadziowi i wizyt u różnych lekarzy, dziadziu już ma dosyć wszystkiego.
> Zrezygnował już z życia niemalże, nie chce brać już leków. Czy można mu

A co konkretnie powiedzieli okulisci?

casus

4. Data: 2003-11-10 17:52:55

Od: "Lucyna" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message
> tłumacząc
najprawdopodobniej

> A co konkretnie powiedzieli okulisci?
>
> casus

Również stwierdzili, że to przez miażdżycę. A na operację jest za późno.

Lucyna

5. Data: 2003-11-10 17:57:54

Temat: Re: re:
Od: "Lucyna" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miron Blasie" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]

> która ułatwi odpływ krwi żylnej z kończyn.
>
> pozdrawienia - Klinika Chirurgii Naczyń i transplantacji...

Dziękuję bardzo za cenne rady. Właśnie, jedynie chirurg naczyniowy pomaga
dziadziowi w leczeniu tej rany, na tyle chyba na ile się da. I już dało się
z tym żyć, gorzej jak "padł" wzrok i słuch.

Lucyna

http://www.gazeta.pl/usenet/

6. Data: 2003-11-10 18:17:50

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Również stwierdzili, że to przez miażdżycę. A na operację jest za późno.
>
> Lucyna

Coz, ja osobiscie nie moge zajac stanowiska bez badania. Mysle, ze jezeli
paru okulistow tak stwierdzilo, nalezy sie z tym pogodzic. Przykro mi
bardzo.

casus

7. Data: 2003-11-10 18:32:27

Od: "Lucyna" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

"casus" <c...@g...pl> wrote in message

> Coz, ja osobiscie nie moge zajac stanowiska bez badania. Mysle, ze jezeli
> paru okulistow tak stwierdzilo, nalezy sie z tym pogodzic. Przykro mi
> bardzo.
>

> casus

A tak trudno się pogodzić, ale bardzo dziękuję za starania.

Lucyna

[OT]Proszę szybką pomoc!
Nużyca
Szkla z teflonem