"Zubożony" uran - syndrom bałkański

61. Data: 2001-01-14 00:12:21

Temat: Re: "Zubożony" uran - syndrom bałkański
Od: z...@m...com szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@I...COM>,
Piotr Solarz <P...@I...COM> wrote:

> Może się jednak dowiemy o co chodziło patrz
> http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_010109/kraj/kraj_a_1
.html
> ponoć w niewyjaśnionych okolicznościach zmarło już następnych 5
> KFORowców. Obecnie jest ich już 17 na tamtym świecie.
> Ponoć uran używano już wcześniej w Jugosławii chodzi mi o Bośnię.

Piotrek, Twoja stala kompleksowania ze wszelkiego rodzaju 'conspiracy
theories' wydaje sie byc stanowczo za wysoka--czas na glebszy oddech,
odrobine krytycyzmu i doze logiki!

T.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

62. Data: 2001-01-14 00:25:31

Od: z...@m...com szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...chip.pl>,
j...@f...onet.pl (J.F.) wrote:

> Jest. Malo, bo malo, ale jest.

A w jaki sposow chronisz sie przed promieniowaniem kosmicznym,
wdychaniem radonu w piwnicy, weglem C-14 w schabowym i chlebie,
promieniotworczym potasie, jodzie, cezie, nie wspominajac juz o
przeswietleniach i siedzeniu przed ekranem komutera i telewizora? No i
o tych trylionach trylionow slonecznych neutrinos, ktore przeszywaje
koniec Twego palca co sekunde?

Ludzie, troche dystansu i poczucia skali!

T.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

63. Data: 2001-01-14 10:32:48

Od: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jan 2001 23:39:52 GMT, z...@m...com wrote:

>ja
>
>Andy, to tylko dowod na to, ze nie byl to uran zubozony--ktory jest

To dlaczego nie ma zadnych oznaczen odnosnie jego toksycznosci i
radioaktywnosci na opakowaniu, skoro licznik "szaleje", a film
fotograficzny czernieje to trudno przejsc nad tym do porzadku dziennego...

>znacznie mniej radioaktywny niz naturalny--co nie? Mam nadzieje, ze

Piotr twierdzi, ze uran zubozony ma 60% aktywnosci naturalnego.

>przejrzales ten artykulik z NYT, ktory poprzednio podeslalem.

Nie przejrzalem, gdyz URL byl strasznie skomplikowany - trzylinijkowy, :)
no ale moze jeszcze zajrze, albo stresc co nie co tutaj.

ak

64. Data: 2001-01-14 11:01:09

Od: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Jan 2001 00:25:31 GMT, z...@m...com wrote:

> [...]
>przeswietleniach i siedzeniu przed ekranem komutera i telewizora? No i
>o tych trylionach trylionow slonecznych neutrinos, ktore przeszywaje

Zadne z tych zrodel, z wyjatkiem przeswietlen medycznych, w stezeniach w
jakich wystepuja w wiekszsoci miejsc, nie zaswiela mi filmu fotograficznego
w ciagu 3 dni, a sole uranu sprzedawane bez zadnych oznaczen o ich
toksycznosci czy radioaktywnosci i owszem.
To jak z tym poczuciem skali...? :)

a.

65. Data: 2001-01-14 11:19:13

Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

:
: Piotrek, Twoja stala kompleksowania ze wszelkiego rodzaju 'conspiracy
: theories' wydaje sie byc stanowczo za wysoka--czas na glebszy oddech,
: odrobine krytycyzmu i doze logiki!

Nie ukrywam, że byłem przeciwny tej agresji nie tylko z powodów merytorycznych. Tu
masz rację. Ale teraz niech chłopaki za Wielką Kałużą kombinują jak się z tego
wyplątać. Trudno jest np. wyjaśnić dlaczego prawie 50% morowych chłopów z Pustynnej
Burzy ma poważne kłopoty zdrowotne, a ponad 6500 jest już w Krainie Wiecznych Akcji
Humanitarnych właśnie z powodu tych kłopotów.
http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_010111/publicystyka/
publicystyka_a_5.html
Im lepiej przyjrzymy się teraz temu co się stało tym rzadziej będziemy stosować coś
co nie jest sprawdzone. To co innego niż doświadczenia na poligonie na małą skalę.
To były 3 miesiące ciągłych nalotów i bombardowań. Zresztą, gdy widzę, jak komisje
przechadzają się po polach w Kosowie i co praktycznie metr potykają się o "świecące"
łuski to myślę, że tą sprawę należy wyjaśnić do końca. Ponoć już Amerykanie
oświadczyli, że tak naprawdę to Czarnobyl to było małe piwo. :)) Podobnie zresztą
jak DU :))))

Ty cały czas podajesz, że DU jest bezpieczny bo ma małą radioaktywność. Andrzej na
swoich stronach ma informację, iż radioaktywność jest tego samego rzędu (0.6). Jak
jest faktycznie? Może się wypowiesz na ten temat obiektywnie i logicznie. Bo to, że
jest mniej promieniotwórzczy to prawda pytanie tylko o jaki rząd?
Zadam Ci jeszcze jedno pytanie. Jak się ma toksyczność chemiczna uranu do toksyczność
ołowiu? Dlaczego wycofano ołów z paliw?
Czy jesteś w stanie powiedzieć ile tego cięzkiego metalu tam zrzucono?

Może dysponujesz LD50 w przypdaku uranu dla szcurów, chomików, myszy, psów itd? Nie
śmiem sądzić by użyto tego pierwiastka na tak wielką skalę bez tych danych :))).
Dajmy na to dla octanu uranylu.

Piotrek
--
"- a wartość istotna to nie opracowanie, tylko błyskawica nieznanej
myśli na czarnej nicości przyszłych zdarzeń i szarego ogona rzeczy

66. Data: 2001-01-14 20:08:17

Od: j...@f...onet.pl (J.F.) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>promieniotworczym potasie, jodzie, cezie, nie wspominajac juz o
>przeswietleniach i siedzeniu przed ekranem komutera i telewizora?

Te pierwsze byly od zawsze, czlowiek jest do nich przyzwyczajony,
a moze wrecz sa mu niezbedne do zycia.
O TV, cezie z Czarnobyla i uranowych garnkach tego nie da sie
powiedziec :-)

>No i o tych trylionach trylionow slonecznych neutrinos, ktore przeszywaje
>koniec Twego palca co sekunde?

Skoro przeszywaja to nie szkodza :-)

>Ludzie, troche dystansu i poczucia skali!

Otoz to. O ile wzrasta np dawka promieniowania pochlonieta przez
czlowieka jak sie pare mg uranu dostanie do studni z ktorej
wode pije ?

J.

67. Data: 2001-01-14 20:08:18

Od: j...@f...onet.pl (J.F.) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jan 2001 23:24:25 GMT, z...@m...com wrote:
>To z dzisiejszego New York Timesa, tak jak mowilem pare dni temu...
> January 13, 2001 [...]
> Moreover, uranium 238 emits
> alpha radiation, said Dr. Michael
> Thun, who directs epidemiological
> research for the American Cancer
> Society, and that radiation does
> not even penetrate the skin.

To jest prawda, z malym zastrzezeniem ze szkodzi skorze. Moze i
leukemia ta droga nie mogla powstac, ale nowotwory skory groza.

Z tym ze te nieszkodliwe promieniowanie alfa staje sie bardzo
szkodliwe z chwila wchloniecia do organizmu - skora juz nie stanowi
przeszkody, a wlasnosci jonizacyjne chyba najwieksze ..

>The radiation that is known to cause
>leukemia, gamma rays and X-rays, passes through the body and
>reaches the marrow, damaging cells and giving rise to disease.

Teraz pytanie do specow - czy "wewnetrzne" napromieniowanie alfa moze
wywolac leukemie ? Jesli nawet nie, to w dlugim lancuchu rozpadu uranu
gamma tez wystepuje ..

>But studies of a handful of gulf war soldiers who were hit by friendly
>fire and left with fragments of uranium 238 in their bodies [...]
> Uranium 238 clearly was leaching into the soldiers' kidneys,
>he said. "They had very high levels of uranium salts in their urine,"
>Dr. Phelps said. "But there is no evidence of kidney disease."

Za to mamy dowod ze uran dostal sie do wnetrza i tam sobie
promieniuje.

> Dr. von Hippel said that although the metal was radioactive,
>"its half- life is 4.5 billion years, which is, by coincidence, the age
>of the solar system." That means that it would take 4.5 billion years
>for half the uranium 238 atoms in a chunk of the metal to decay by
>emitting radioactive particles.

Owszem, tylko ze biorac pod uwage ilosc atomow w 1 gramie, to kazdego
roku mamy setki miliardy rozpadow :-)
A kazdej sekundy tysiace, a potem trzeba uwzglednic ze kazdy jeden
rozpad emituje w pewnym czasie kilkanascie czastek ..

> "To get leukemia," Dr. Boice said, "you need to get the
>radiation to the bone marrow. And uranium 238 will not get to the bone
>marrow." Dr. Bruce Boecker, a radiation biologist at the Lovelace
>Respiratory Research Institute in Albuquerque, said, "I don't think it
>causes leukemia at all." If a person inhales uranium 238, it lodges in
>the lungs where, in theory at least, it might cause lung cancer or it
>might travel to the lymph nodes and theoretically cause lymphoma.

No - to jest ciekawe...

> But Dr. Boice said extensive studies of workers who processed
>uranium, some exposed to high levels by breathing uranium dust, did not
>find any association between inhaling uranium 238 and developing lung
>cancer or lymphomas. Lymphomas do not seem to be caused by radiation in
>any case, Dr. Boice said. But lung cancer can be, although the study of
>uranium workers did not find that. "We would not have been surprised at
>these high levels to find a link with lung cancer," he said. "But there
>was none."

I to tez.

J.

68. Data: 2001-01-14 21:28:24

Od: a...@s...pl.eu.org (Marcin Debowski) szukaj wiadomości tego autora

J.F. in <3...@1...116.104.19> wrote:

>Za to mamy dowod ze uran dostal sie do wnetrza i tam sobie
>promieniuje.

Mamy tez dowód, ze jest latwo i w duzej ilosci wydalany.

a metale ciezkie to w sumie nie gromadza sie rozwniez i w kosciach?

--
Marcin Dębowski

--- [pl,en>>de>ru>nl] -------------------- PGP5 0xBF7A805A -----------

70. Data: 2001-01-14 22:12:50

Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@s...pl.eu.org> napisał w
wiadomości news:slrn9644sj.3em.agatekun@localhost.localdomain..
.
: J.F. in <3...@1...116.104.19> wrote:
[...]
: >
: >Za to mamy dowod ze uran dostal sie do wnetrza i tam sobie
: >promieniuje.
:
: Mamy tez dowód, ze jest latwo i w duzej ilosci wydalany.

Podombinie jak rtęć u tej nieszczęsnej kobiety zatrutej rtęcią
organiczną.

Piotrek

69. Data: 2001-01-14 22:12:50

Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

: J.F. in <3...@1...116.104.19> wrote:
[...]

wazne
Analizy medyczne w nowych jednostkach !??
Numer statystyczny choroby
gardziolko
Grypa a antybiotyki