recepta

1. Data: 2001-06-06 10:38:09

Temat: recepta
Od: "Gocholec" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Czy ktos moglby mi wyjasnic o co w tym wszystkim chodzi?
A mianowicie zostalam poinformowana przez mojego lekarza , ze byc moze bede
musiala doplacac do wypisywanej recepty na pigulki antykoncepcyjne ok. 0,80
zl od slowa. Takie mam byc zarzadzenie "Chorej Kasy" , czyli za wypisanie
recepty na 2 op leku zaplace dodatkowo 10 zł wiecej, z jakiej racji???!!!!!!
Pozdrawiam
Goska

2. Data: 2001-06-06 11:06:59

Temat: Re: recepta
Od: "Mik" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to 0.80 od slowa ?

3. Data: 2001-06-06 14:57:30

Od: "doktorek" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale jaja. Zartujesz?

4. Data: 2001-06-06 15:37:17

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>recepty na 2 op leku zaplace dodatkowo 10 zł wiecej, z jakiej racji???!!!!!!
Proponuję zadzwonić do swojej Kasy.
--
Artur Drzewiecki
d...@p...bez.onet.spamu.pl

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu.

5. Data: 2001-06-06 21:16:00

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaka to kasa Ch?????

totalna bzdura................
moze chodzilo o 100% odplatnosc, ale to chyba nie to....
nawet marża na nocnym dyżurze apteki wynosi tylko 2.50 (ale mało która
apteka o tej marży pamieta a szkoda, moze ludzie zastanowiliby sie
wczesniej, przychodząc po gumki o 4 nad ranem.....)

mozesz podac jakies szczegoly??

adam

6. Data: 2001-06-09 18:46:41

Od: "Gocholec" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie moge podac zadnych szczegolow bo sama ich nie znam i tez jestem
zdumiona, tak cala sprawe mw. przedstawil mi moj lekaz, mowiac mi ze za 2
miesiace moge sie spodziewac odpaltnosci za wypisanie recepty na pigulke
antykoncepcyjna, a moze po prostu musze zmienic lekarza, bo serio, ale nie
wiem o co tu chodzi.

7. Data: 2001-06-09 20:07:40

Od: "*****" <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

Może ja spróbuje to wyjaśnić....
> [...]
> antykoncepcyjna, a moze po prostu musze zmienic lekarza, bo serio, ale nie
Chodzi o to, że Kasy Chorych podpisują z lekarzami kontrakty na *leczenie*
(tzn. świadczenia dla ludzi chorych i (lub) profilaktykę). Antykoncepcja nie
jest
procesem leczenia -ergo- jest odpłatna. Obecnie nie jest to ekzekwowane, ale
faktycznie od września planują "uszczelnić" przepisy.

8. Data: 2001-06-10 00:12:06

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> procesem leczenia -ergo- jest odpłatna. Obecnie nie jest to ekzekwowane, ale
> faktycznie od września planują "uszczelnić" przepisy.

Byc moze , ze chodzi tutaj o ten pomysl. Faktycznie przepisywanie srodkow
antykoncepcyjnych nie jest "leczeniem" i byc moze beda lekarze zadali zaplaty
od pacjentek bezposrednio, jako ze "usluga" nieubezpieczona.

Z tymi receptami to jest spore zamieszanie , zeby nie powiedziec wrecz -
zlosliwosc ministra zdrowia. Otoz podpisal on rozporzadzenie ,ktore w zalozeniu
ma zmniejszyc wydatki dlas Kas Chorych z tytulu refundacji lekow. Powstalo
dzielo,ktore ma niewiele wspolnego z ochrona zdrowia . Szczegoly sa pod :

http://mp.pl/recepty/nowelizacja.shtml

Lekarze polscy i polonijni probowali zatrzymac ta inicjatywe, jako ze bije ona
w polskich pacjentow i zamienia polskich lekarzy w potencjalnych kryminalistow.
Szczegoly sa pod :

http://polscy-lekarze.net/recepty/

W sumie to co odbywa sie w Kanadzie czy w USA w toku, na przyklad rozmowy
telefonicznej miedzy aptekarzem i lekarzem, to w Polsce wymaga wypelnienia
formularza nieco tylko prostszego od podania o wladze nad swiatem .

Co bedzie kolejnego ? Oblicza sie, ze skomplikowane rozporzadzenie bedzie
kosztowac okolo 10 tysiecy zgonow polskich pacjentow rocznie. Im system
bardziej skomplikowany -tym prawdopodobienstwo popelnienia bledu przy
wypisywaniu recepty - wieksze. Oczyiwscie placi pacjent.

Pozdrawiam serdecznie

dradam

9. Data: 2001-06-10 10:38:22

Od: "Beri" <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dziekuje za wyjasnienie, choc w zasadzie nie wiem czy to cos wyjasnia, tzn,
wyjasnia zasade tego chorego pomyslu. To jest jakas paranoja, w koncu ide do
tego lekarza, place za wizyte niemale pieniadze (gabinet prywatny) , płace
znowu niemale pieniadze za hormon, bo nie jest refundowany i jeszcze mam
placic za recepte Chorej Kasie???!!!!
Jezeli to wejdzie w zycie, to proponuje zeby pomyslodawcy tego idiotycznego
planu poniesli konsekwencje i sponsoroali utrzymywnie calej masy nie do
konca przeciez chcianych dzieci.
No jeszcze pozostaje jeszcze jedno wyjscie..........................
szklanka zimnej wody..........
pozdrowienia Goska ( goscinnie z innego konta)

10. Data: 2001-06-11 11:35:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 10 Jun 2001, Beri wrote:

> [...]
> znowu niemale pieniadze za hormon, bo nie jest refundowany i jeszcze mam

caly system jest bledny i wymaga zmiany, niestety w sytuacji, kiedy
ministrowi Baucowi budzet sie "nie dopina" znow rzad bedzie szukal
ciec - czyli na nic nie liczmy

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

Gdzie dobry lekarz ginekolog?
Siniaki pod oczami - usuwanie
Operacja serca u noworodka - proszę o informacje
Sprzedam Unit stomatologiczny HIRANA
zapłodnienie in vitro - gdzie?