regulacja okna, okien PCV

1. Data: 2005-07-30 16:39:25

Temat: regulacja okna, okien PCV
Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poszukuje informacji na temat sposobu regulacji okuć w oknach PCV tzw.
"plastykach".

Problem dotyczy okienek które maja już ok.8-10 lat i niestety pojawiły się
problemy m.in. z uchylaniem, zamykaniem otwieraniem. Wiem że jest to kwestia
regulacji okuć w odpowiednich miejscach ramy ale nie wiem dokładnie które
miejsca odpowiadają za poszczególne "funkcje" okna, w jakim zakresie się
powinno je regulować i jak jest tez kolejność postępowania przy regulacji
całego okna. Okna są jednoskrzydłowe, dosyć spore chyba 1,4x1m (tu się mogę
trochę mylić). Poszukuje informacji najlepiej z konkretnymi przykładami,
może jakieś linki do stron?

I jeszcze jedno pytanie związane z oknami PCV. Jak wygląda ich konserwacja
tzn. kwestia smarowania elementów ruchomych. Czym smarować jak często i w
jakich ilościach.

Za wszelka pomoc z góry dziekuje.

Pzdr.

2. Data: 2005-08-04 13:05:15

Temat: Re: regulacja okna, okien PCV
Od: Andrzej <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gomez wrote:

> Witam
>
> Poszukuje informacji na temat sposobu regulacji okuae w oknach PCV tzw.
> "plastykach".

Przyznałeś się, że okna mają ok 10 lat i nei były konserwowane, tj.
smarowane. To nie ma co się dziwić, że są problemy. Potrzebny jest
specjalnie wygięty klucz typu "imbus" ("ampulowy"). Najprościej dogadać
się z jakimś montażystą okien, za parę zł przyjdzie i wyreguluje. Być
może trzeba też będzie przeszklić (wyprzeć na nowo szyby podkładkami)
skrzydła, jeśli coś się przekosiło. Ja mam okna PVC od 9 lat i chodzą
jak w zegarku, ale na wiosnę i późną jesienią oliwię okucia i uszczelki.

Andrzej

Gdzie w Poznaniu tanio rolety?
Ceny w sklepach EuroRTV - lodówki.
wykonczenie schodow