« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2008-03-06 22:44:43
Temat: reklamacja drzwiWitam,
złożyłam reklamację na drzwi Porta, na których (po około 11 miesiącach od
daty zakupu i montażu) pojawiło się spuchnięcie / zgrubienie na rumiaku.
Reklamacja została złożona u sprzedawcy tych drzwi (firma Bel-Pol), czyli u
autoryzowanego przedstawiciela Porty.
Po kilku dniach przyjechała Pani (przedstawicielka sprzedawcy), porobiła
kilka zdjęć i powiedziała, że mamy czekać na opinię, ale ona i tak tego nie
uzna.
Odpowiedz przyszła już po dwóch godzinach na maila, że takie rodzaje wad
mogły wystąpić tylko przed montażem i że mieliśmy odstąpić od montażu tych
drzwi w przypadku widocznych wad. Stwierdzono również, że wada niewątpliwie
jest/była widoczna przed montażem i nie ma możliwości, aby powstała w
trakcie użytkowania.
Napisano również, że producent nie podjął się weryfikacji przesłanych zdjęć.
Dodam tylko, że posiadam zdjęcia, na których wada ta nie występowała, więc
twierdzenie sprzedawcy jest błędne.
Poinformowano nas, że mamy na własny koszt (jakieś 50zł) wysłać drzwi do
producenta - a w razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, koszt transportu
zostanie nam zwrócony.
czy sprzedawca ma prawo obciążać mnie kosztami wysyłki do producenta?
jak pozytywnie dla nas załatwić tą sprawę? chcielibyśmy mieć wymienione
drzwi.
PS. reklamację składaliśmy z tytułu gwarancji. czy mimo jej niekorzystnego
rozpatrzenia mogę nadal dochodzić swoich praw korzystając z tytułu
niezgodności towaru z umową.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2008-03-07 12:02:23
Temat: Re: reklamacja drzwi
Użytkownik "FOX31" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
news:fqps59$jtm$1@news.onet.pl...
> Witam,
> złożyłam reklamację na drzwi Porta, na których (po około 11 miesiącach od
> daty zakupu i montażu) pojawiło się spuchnięcie / zgrubienie na rumiaku.
> Reklamacja została złożona u sprzedawcy tych drzwi (firma Bel-Pol), czyli
> u autoryzowanego przedstawiciela Porty.
(...)
czy sprzedawca ma prawo obciążać mnie kosztami wysyłki do producenta?
> jak pozytywnie dla nas załatwić tą sprawę? chcielibyśmy mieć wymienione
> drzwi.
>
> PS. reklamację składaliśmy z tytułu gwarancji. czy mimo jej niekorzystnego
> rozpatrzenia mogę nadal dochodzić swoich praw korzystając z tytułu
> niezgodności towaru z umową.
Chyba najłatwiej będzie odwiedzić swojego rzecznika konsumentów, który
wyjaśni ten problem lub poprowadzi sprawę. Twoje pytania i wątpliwości są
jak najbardziej uzasadnione. Możesz reklamować towar z tytułu niezgodności,
ale ponieważ minęło więcej niż 6 miesięcy od daty zakupu, to Ty powinieneś
udowodnić, że wcześniej drzwi były OK. Co do kosztów transportu - słyszałem
od rzecznika, że jest to działanie bezprawne, ale nie znam dokładnej
wykładni.
--
Pozdrawiam,
Druid29
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2008-03-10 21:07:57
Temat: Re: reklamacja drzwiWitam wszystkich. Niedawno ruszyła stronka www.alewtopa.pl
gdzie każdy użytkownik może wypowiedzieć się o swoich przypadkach
związanych z
usługami lub zakupionym towarem. Zapraszam wszystkich do umieszczania
swoich
komentarzy
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2008-03-10 21:09:42
Temat: Re: reklamacja drzwiWitam wszystkich. Niedawno ruszyła stronka www.alewtopa.pl
gdzie każdy użytkownik może wypowiedzieć się o swoich przypadkach
związanych z
usługami lub zakupionym towarem. Zapraszam wszystkich do umieszczania
swoich
komentarzy
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2008-03-11 14:06:52
Temat: Re: reklamacja drzwi> czy sprzedawca ma prawo obciążać mnie kosztami wysyłki do producenta?
> jak pozytywnie dla nas załatwić tą sprawę? chcielibyśmy mieć wymienione
> drzwi.
niestety TAK, wysyłasz na swój koszt, chyba, że jest wyraźnie napisane w
warunkach gwarancji iż wysyłka odbywa sie na koszt producenta
ALE... jeśli producent uzna reklamacje, masz prawo rządać od niego zwrotu
pieniędzy za tą właśnie wysyłke! (tylko przy uznanej reklamacji)
pozdr
gregor
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |