rekuperatory - co Wy na to?

1. Data: 2003-10-08 14:44:08

Temat: rekuperatory - co Wy na to?
Od: "-ZED-" <z...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

www.rekuperatory.pl - ciekawy jestem, co sądzicie na temat tego typu
rozwiązań w wentylacji mechanicznej. Warto, nie warto?

--
Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
Gdy funkcjonariusze próbowali zatrzymać chłopców, jednemu z nich wypadły

1. Data: 2003-10-15 11:45:05

Temat: Re: rekuperatory - co Wy na to?
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

-ZED- wrote:
> Hej!
>
> www.rekuperatory.pl - ciekawy jestem, co sądzicie na temat tego typu
> rozwiązań w wentylacji mechanicznej. Warto, nie warto?

czy rekuperator jest bezpieczny?

wyobrazmy sobie pewna sytuacje
banda oprychow wypuszcza gaz lzawiacy lub inna chemie w poblizu otworu
zasysajacego

zyga
--
Zygmunt M. Zarzecki

then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with
Bass Boost and all the music is free. - unknown

1. Data: 2003-10-15 11:55:41

Od: Tomek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-10-15 13:45, Użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał:
> czy rekuperator jest bezpieczny?
>
> wyobrazmy sobie pewna sytuacje
> banda oprychow wypuszcza gaz lzawiacy lub inna chemie w poblizu otworu
> zasysajacego

Równie dobrze ta banda może wrzucić granat przez okno.
Tomek

P.S. Paranoiczni użytkownicy zawsze mogą zainstalować wlot na dachu.

1. Data: 2003-10-17 10:38:53

Od: "Marek Lenda" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Paranoiczni użytkownicy zawsze mogą zainstalować wlot na dachu.

wdobie helikopterów i motolotni to też nic nie daje :)

1. Data: 2003-10-17 20:37:01

Od: "Rysiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Lenda" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> wdobie helikopterów i motolotni to też nic nie daje :)

Zamiast naukowo zrobiło się wesoło ;-(

--
Ryhoo
GG#: 2955970

1. Data: 2003-10-20 14:46:09

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"-ZED-" <z...@b...gnet.pl> wrote in message
> Hej!
>
> www.rekuperatory.pl - ciekawy jestem, co sądzicie na temat tego typu
> rozwiązań w wentylacji mechanicznej. Warto, nie warto?

Długo nad tym myślałem, tak długo, że wreszcie zrobiło się za późno i nie
kupiłem :))))
Ale jesli już, to tylko z gruntowym wymiennikiem ciepła.
Zalety rekuperacji:
- skuteczna, łatwa do regulacji wentylacja pomieszczeń
- w połączeniu z gwc lub filtrami - czystość napływającego powietrza, ważne
zwłaszcza w mieście i dla alergików
- powietrze wentylacyjne jest zimą podgrzane, a latem - może być schłodzone
(w połączeniu z gwc lub klimą)

Wady:
- koszty zakupu i eksploatacji (zwłaszcza te zakupu)
- duże koszty inwestycyjne w budynku nieparterowym
- hałas wentylatorów
- problematyczne czyszczenie przewodów i całego urządzenia
- ułatwienie zadania Al-Kaidzie czy innej bandzie oprychów ;)

T.

1. Data: 2003-10-20 19:12:14

Od: "-ZED-" <z...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

"Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

> - koszty zakupu i eksploatacji (zwłaszcza te zakupu)

Nie są właśnie takie duże. W powiązaniu z GWC to już wręcz pomijalne.

> - duże koszty inwestycyjne w budynku nieparterowym

Zależy w jakim.

No własnie - oferowane na www.rekuperatory.pl są naprawdę ciche.

> - problematyczne czyszczenie przewodów i całego urządzenia

Możesz rozwinąć?

> - ułatwienie zadania Al-Kaidzie czy innej bandzie oprychów ;)

I tak dadzą radę... :-/

--
Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
> wolalbym zostac nalogowym onanista, nizli placic za sex, jak juz nie bede
> potrafil sobie nic zorganizowac to pakuje walizki i zakopuje sie do ziemi...
<AMaN>

pytanie o wycene mebli.
parkiet
Indesit WES 9X - gdzie w W-wie
POLAR PS 663S BIO - kłopoty z wirowaniem
Stara oscieznica metalowa - nowe drzwi