rencista ma za dobrze i trzeba to zmienic

1. Data: 2005-08-03 11:45:29

Temat: rencista ma za dobrze i trzeba to zmienic
Od: "rolins" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam przeczytac szczegolnie czesc dot rencistow

http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
02610/1/

2. Data: 2005-08-03 12:19:40

Temat: Re: rencista ma za dobrze i trzeba to zmienic
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rolins"

> polecam przeczytac szczegolnie czesc dot rencistow

Takie rozwiazanie ma swoje zle i dobre strony. Zle jest to, ze wymusza sie
wieksza intensywnosc pracy rencisty, a dobre ze bedzie on mogl wypracowac
sobie emeryture.

Jest to dobre rozwiazanie dla mlodszych i sprawniejszych rencistow, ktorzy
chca pracowac.

Leszek

3. Data: 2005-08-03 17:41:14

Od: Maciej Bogucki <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik LECH DUBROWSKI napisał:
> [...]
> sobie emeryture.
>
> Jest to dobre rozwiazanie dla mlodszych i sprawniejszych rencistow, ktorzy

Chcę != mogę (zapis informatyczny chcę nie znaczy mogę) :/

4. Data: 2005-08-03 18:49:15

Od: "Piotr Grela / interpio" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zastanawia mnie fakt, koniecznosci opłacania skladek na fundusz emerytalny przez
rencistow i chciaz nie tylko.
Zycze, wszystkim 100 lat ale statystyki sa nieublagane i nie wiele osob dozyje wieku
emerytalnego 67 lat.
ON powinna moc wybrac sobie, ze chce placic tylko na ubezpieczenie emerytalne lub
rentowe i tak przez
wiekszosc zycia o ile nie przez cale bedzie mial wyplacana rente z puli ubezpieczenia
rentowego.
Z obowiązku oplacania składek na ubezpieczenie spoleczne moim zdaniem powinny byc
zwolnione osoby,
ktorym np. zabrano prawo do renty lub jej wcale nie maja.
--
Pozdrawiam Piotr Grela - (interpio)
www.handbike.pl

5. Data: 2005-08-04 04:45:20

Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Bogucki"
> Chcę != mogę (zapis informatyczny chcę nie znaczy mogę) :/

Tak, mam to samo, 17 lat do nowego wieku emerytalnego i tylko troche ponad 6
lat pracy. Fakt, ze bardzo pozno zaczalem pracowac bo dopiero 12 lat temu.

Na dodatek warunki zatrudnienia ON sprawily, ze calkowicie zwatpilem
mozliwosc znalezienia ciekawej pracy za przyzwoite wynagrodzenie.

Leszek

6. Data: 2005-08-13 17:30:46

Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rolins wrote:

> polecam przeczytac szczegolnie czesc dot rencistow
>
> http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
02610/1/

O ile wiem senat nie zdążył tego zatwierdzić przed ostatnim posiedzeniem,
więc wszystko wróci do ponownego rozpatrzenia od początku przez nowy sejm.

7. Data: 2005-08-17 14:30:16

Temat: Re: rencista ma za dobrze... - prezydent nam to podpisał :-(
Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rolins" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> polecam przeczytac szczegolnie czesc dot rencistow
>
> http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
02610/1/

Prezydent nam to podpisał, będzem opłacać 45-50 emerytów górników :-| .
Niech żyje nam SLD :->

Co podpisał i co dla sporej grupy osób dorabiającej do renty oznacza?:

http://ks.sejm.gov.pl/proc4/ustawy/3772_u.htm

A tam czytamy:
Art. 2 ust 1.
b) po ust. 4b dodaje się ust. 4c w brzmieniu:
"4c. Osoby prowadzące pozarolniczą działalność, o której mowa w art. 8
ust. 6 pkt 1, mające ustalone prawo do renty z tytułu niezdolności do
pracy podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym do
czasu ustalenia prawa do emerytury.",

2) art. 2 pkt 1 lit. b i c oraz pkt 2, które wchodzą w życie
pierwszego
dnia dziewiątego miesiąca następującego po miesiącu ogłoszenia.

czyli za 9 miesięcy po wydrukowaniu :-)

trzeba będzie płacić
282,90 zł (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne
188,41 zł (tj. 13%) na ubezpieczenia rentowe
154,61 zł (tj. 8,50%) na ubezpieczenie zdrowotne
35,51 zł (tj. 2,45%) na Fundusz Pracy
plus wypadkowe
razem około 689,40
n podstawie: http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm

czyli - jeżeli przychód firmy jednoosobowej nie przekroczy 700,00 zł
dokłada się do interesu. Mam nadzieję (chyba złudną), że nowe rządy
przeliczą to co mogą zyskać a co stracić (podejrzewam że dużo osób
zrezygnuje z prowadzenia działalności, lub po prostu będzie szara
strefa, co spowoduje i tak niepłacenie składek, plus zmniejszenie
przychodów z podatków).

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

8. Data: 2005-08-17 14:43:32

Od: "J.K." <J...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl>
napisał w wiadomości news:ddvhlu$6qs$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> Niech żyje nam SLD :->
> Co podpisał i co dla sporej grupy osób dorabiającej do renty oznacza?:
(.....)
> [...]
> zrezygnuje z prowadzenia działalności, lub po prostu będzie szara
> strefa, co spowoduje i tak niepłacenie składek, plus zmniejszenie

_____________________>

Jacek .... przeciez to normalka ;-(
(zedrzec z tego biednego i uczciwego ktory jeszcze cos tam placi)
w tym kraju najlepiej zyja ZLODZIEJE i OSZUSCI !!!
Uczciwa praca w tym kraju niczego sie nie dorobisz

pozdr.J.K.

samochód inwalidzki - naprawa - Kraków
Dostosowanie obiektów
Pomysł na radio
Ruszyl sie juz w jakims wojewodztwie Pegaz ?
pytanie o festiwal, przegląd