renta inwalidzka a dzialalnosc gospodarcza- HELP

1. Data: 2006-01-16 23:27:19

Temat: renta inwalidzka a dzialalnosc gospodarcza- HELP
Od: cg <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam 49 lat i ustalone prawo do renty inwalidzkiej.
Prowadze pozarolnicza dzialalnosc gospodarcza, jednoosobowa.
W zwiazku z nowa ustawa o ubezpeczeniach spolecznych od 1.06.2006
prawodopodobnie bede musiala oplacac tzw. pelny ZUS.

Co zrobic aby tego uniknac? Czy istnieje jakies rozwiazanie?

Juz nie chce wspominac, ze przez te zmiany, prawie caly dochod pojdzie
na oplate tego ZUSu.

Bardzo prosze o porade.

2. Data: 2006-01-18 07:50:17

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-01-17 00:27, użytkowniczka/użytkownik cg napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
> W zwiazku z nowa ustawa o ubezpeczeniach spolecznych od 1.06.2006
> prawodopodobnie bede musiala oplacac tzw. pelny ZUS.

Witam w klubie sponsorujących górników :-(

> Co zrobic aby tego uniknac? Czy istnieje jakies rozwiazanie?

Jest kilka kombinacji:

1. Zakładasz spółkę Z o.o. je spółka Cię zatrudnia jako prezesa
Zarządu, jako że masz grupę inwalidzką składki opłaca Państwo i ZUS
(opcja dla bogatych)

2. Zatrudniasz się u znajomego, zgadnie z przepisami składkę odprowadza
się z jednego źródła, jako że masz grupę inwalidzką składki opłaca
Państwo i ZUS (opcja dla mających znajomych prywatnych przedsiębiorców)

Po prostu trzeba poczytać przepisy (sam to muszę postudiować :-/), nie
wiem czy to co napisałem jest w stu procentach prawidłowe, ale tak było
i chyba się nie zmieniło.

> Juz nie chce wspominac, ze przez te zmiany, prawie caly dochod pojdzie
> na oplate tego ZUSu.

No niestety - górnikom dali nam zabrali, hmmm, to się chyba komunizm
nazywa :|

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

Fw: Nie tylko dla dziewczyn
Praca
Aerobik, taniec.....nurkowanie