rolada z andruta ( wafla)

1. Data: 2004-04-02 10:42:16

Temat: rolada z andruta ( wafla)
Od: "Dorcia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest pyszna , szykuję ją na święta ,spróbujcie :

1 duży wafel - prostokąt
1 galaretka owocowa - rozpuścić w 1 1/2 szkl gorącej wody i wylać na płaskie
naczynie . Kiedy stężeje pokroić w pasy
masa 1 :
3 paczki herbatników, 2 łyżki kakao , 1/2 szkl cukru,1 szkl mleka
mleko zagotować z cukrem , dodać kakao, do gotującego wsypać drobno
pokruszone herbatniki i wymieszć .Ciepłą masą posmarować wafel - ostudzić

masa 2:
1/2 kostki masła (125g), 1/2 skl cukru pudru,50g wiórków
kokosowych , 5 łyżek mleka
mleko zagotować , wsypać wiórki , zaparzyć i ostudzić.Masło utrzeć z cukrem
dodać mleko z kokosem.Całość rozsmarować na ostudzonej masie kakaowej .
Na jednym brzegu wafla ułożyć pasy galaretki , całość zawinąć w rulon ,
wstawić do lodówki , kroić następnego dnia
smacznego :)

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-04-02 14:39:07

Temat: Re: rolada z andruta ( wafla)
Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Użytkownik "Dorcia" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Na jednym brzegu wafla ułożyć pasy galaretki , całość zawinąć w rulon ,
> wstawić do lodówki , kroić następnego dnia

Jak zwinąć wafel w rulon żeby się nie połamał? Namoczyć? Czym?

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-04-02 16:08:43

Od: Nessie <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zwinąć wafel w rulon żeby się nie połamał? Namoczyć? Czym?

Na moje oko, to on się namoczy od masy kakaowej, którą wyłożysz wcześniej.

Co do przepisu - fajny pomysł. Kiedyś robiłam ciasto inspirowane
przepisem na "rafaello", ale z płatkami migdałowymi i właśnie na
waflach. Problemem było krojenie w zgrabne prostokąty, bo wafel zrobił
się miękki i elastyczny. Teraz widzę, że można było po prostu zwinąć
toto w rulon i uzyskać roladę :) Spróbuję następnym razem.

Nessie

1. Data: 2004-04-03 02:32:03

Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorcia" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Na jednym brzegu wafla ułożyć pasy galaretki , całość zawinąć w rulon ,
> wstawić do lodówki , kroić następnego dnia

Proszę o wyjasnienie: masę 1 i 2 rozsmarowujemy na całym waflu - tak?
A pasy galaretki układamy tylko na brzegu, to znaczy jeden pas na drugim...?
Przepraszam, ale przepis jest interesujący, ale nie chciałabym "skopać"
(zbyt ogranoczona wyobraźnia?
Proszę o odpowiedź, bo naprawdę mam ochotę coś takiego zrobić!
Małgosia

1. Data: 2004-04-03 09:44:31

Od: "Gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

::
:: Jak zwinąć wafel w rulon żeby się nie połamał? Namoczyć? Czym?
::
wszystko zależy od rodzaju wafli :)
niektóre miękną od masy herbatnikowej, a nad niektórymi trzeba bardziej
popracować.
polecam wypróbowany sposób - taniec nad gotującą się wodą ;) para wodna
doskonale zmiękcza wafle.

--
Gosia

1. Data: 2004-04-03 09:48:13

Od: "Gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

podejrzewam, że Dorci chodzilo o całą paczkę wafli (czyli przeważnie sztuk
5).
na każdego wafla kładziemy najpierw masę 1, potem 2 i po jednym pasku
galaretki.
ale z tego co pamiętam te proporcje wystarczają na 3 wafle.

--
Gosia

1. Data: 2004-04-05 07:46:18

Od: "Dorcia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wylociński" <> napisał w wiadomości >

> Jak zwinąć wafel w rulon żeby się nie połamał? Namoczyć? Czym?
>
> --

sorry że tak późno odpisuję , ale byłam trochę zajęta porządkami .
Wafel sam się namoczy pod naciskiem ciepłej masy kakaowej

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-04-05 07:49:44

Od: "Dorcia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgosia" <> napisał w wiadomości >

> Proszę o wyjasnienie: masę 1 i 2 rozsmarowujemy na całym waflu - tak?
> A pasy galaretki układamy tylko na brzegu, to znaczy jeden pas na
drugim...?

tak , masy rozsmarowujemy na całej powierzchni wafla , najpierw jedną ,
potem drugą , a galarektkę kroisz na plastry ok 1 cm , i układasz na jednym
brzegu wafla , tak by zwinąć całość a galaretka była w środku ( zaczynasz
zwijanie od tej strony gdzie jest ułożona galaretka)

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-04-05 07:52:33

Od: "Dorcia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <> napisał w wiadomości >
> podejrzewam, że Dorci chodzilo o całą paczkę wafli > na każdego wafla
kładziemy najpierw masę 1, potem 2 i po jednym pasku
> galaretki.

nie , nie , używamy tylko jednego , dużego prostokątnego wafla ( tak jak w
zwykłej roladzie , mamy tylko jeden płat ciasta)
I to jest właśnie super , bo te pyszne masy są w środku a wafel tylko po to
by to trzymał w "kupie ".
Po nocy spędzonej w lodówce , rolada kroi się całkiem
przyzwoicie -oczywiście ostrym nożem

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-04-05 08:09:19

Od: "Gosia" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
dziwne, mi zawsze wystarczało na kilka wafli :D
może jakieś większe proporcje miałam.. zapomniał mi sie dokładny przepis :(

--
Gosia

słodycze
schab na wielkanoc