rosnąc choinka

1. Data: 2004-01-30 09:37:31

Temat: rosnąc choinka
Od: "Aga" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów.
Chciałabym się poradzić w sprawie mojej światecznej choinki - świerku, który
zaczął rosnąć, ma już po 5cm młodych zieloniutkch odrostów na gałązkach. Czas
rozebrac choinkę i co teraz???czy jak wystawię ją na balkon to jej nie
zaszkodze, pomieszałam juz jej z okresem wegetacyjnym i szkoda mi jej bybyło.
Pozdrawiam serdecznie sentymentalna amatorka choinek

2. Data: 2004-01-30 09:49:08

Temat: Re: rosnąca choinka
Od: v...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaszkodze, pomieszałam juz jej z okresem wegetacyjnym i szkoda mi jej bybyło.
> Pozdrawiam serdecznie            sentymentalna amatorka choinek

sorki oczywiście w temacie mam być "rosnąca choinka" A.

3. Data: 2004-01-30 09:54:50

Temat: Re: rosnąc choinka
Od: Tomasz Wos <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-01-30 10:37, Użytkownik Aga napisał:
> [...]
> zaszkodze, pomieszałam juz jej z okresem wegetacyjnym i szkoda mi jej bybyło.
> Pozdrawiam serdecznie sentymentalna amatorka choinek

witam
po pierwsze nierozbierac!!!!!!!bedzie ciekawsza.
świerk jest pewnie w doniczce - bo jak inaczej go trzymac w domu. nie
jest to pewnie odmiana karlowa - wiec jest za duzy do doniczki. a cecha
swierka jest dosc solidny system korzeniowy - w plaszczyznie poziomej.
wiec doniczka najlepsza nie jest...
a okres wegetacyjny ma namieszany. proponuje - trzymac w domu, a na
wiosne przeniesc do ogrodka (po wczesniejszym okresie ok. 1 tyg.
trzymania w doniczce na zewnatrz)
przy przenoszeniu do ogrodka - wykopac dol - dokladnie rozluznic bryle
korzeniowa (bez sentymentow) a na scianki dolu podsypac warstwe
substratu torfowego kwasnego.
mam nadzieje ze za rok swierk znowu sie przyda - tym razem w ogrodzie :)

pozdrawiam
tomasiek

4. Data: 2004-01-30 10:15:08

Od: "Kidzio" <a...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam do obejrzenia tego tematu - dotyczy tego samego (link poniżej)
http://www.ogrody.info/viewtopic.php?t=20

pozdrawiam
Kidzio
Forum miłośników zieleni www.ogrody.info

5. Data: 2004-01-30 10:18:13

Od: "Cinek" <G...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bybyło.
> Pozdrawiam serdecznie sentymentalna amatorka choinek

Witaj

Polecałbym ci, abyć napier danego świerka przeniosła w chłodniejsze
miejsce(np. do piwnicy), ale żeby miał co nie co światła. Po kilkunastu
dniach wegetacja powinna stanąć. W tedy będziesz mogła bo wyniść na balkon,
lub pozostawić w piwnicy do wiosny.

Pozdrawiam
Cinek

6. Data: 2004-01-30 10:28:55

Od: v...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Cinek
>
> zapewne to dobra rada, ale...ja nie posiadam ani piwnicy, garażu ani
obszernej klatki schodowej:( wynajmuję mieszkanie w bloku który ma balkony
zastępujace klatki schodowe, ale dzięki, może masz jakiś jeszcze pomysł???? Aga

7. Data: 2004-01-30 11:19:21

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

v...@o...pl wrote:

> (...)
> obszernej klatki schodowej:( wynajmuję mieszkanie w bloku który ma balkony
> zastępujace klatki schodowe, ale dzięki, może masz jakiś jeszcze pomysł???? Aga

Ile razy usiłowałam utrzymać choinkę w doniczce do wiosny, tyle razy
mi padła. Przeżyły tylko te, które zwyczajnie wysadzałam do gruntu
przy pierwszej odwilży. Późniejsze mrozy jakoś im nie szkodziły.
Może to kwestia wielkości doniczki?

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2004-01-30 12:05:17

Temat: Odp: rosnąc choinka
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <v...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...

> wynajmuję mieszkanie w bloku który ma balkony > zastępujace klatki
schodowe,

????????????
Ot, nowoczesność! Czego to ludzie nie wymyślą!!! 8-(((
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Tak dla zaspokojenia mojej prywatnej ciekawości. Jak się włazi do takiego
mieszkania????
J.

9. Data: 2004-01-30 12:36:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Pozdrawiam :-)
> Tak dla zaspokojenia mojej prywatnej ciekawości. Jak się włazi do takiego

Jaka tam nowoczesność, coś takiego wybudowali w Katowicach w latach chyba
wczesnych 60-tych (tzw. "galeriowiec"), wzorując się chyba na budownictwie
śródziemnomorskim. Architekt geografii z klimatologią się nie
uczył....

Pozdrawiam, Basia.

P.S. Dla zaspokojenia Twojej ciekawości: balkony wszystkich mieszkań są
połączone w tzw. galerię, a na końcu są schody przypominające amerykańskie
przeciwpożarowe. Jest również dojście łącznikiem z sąsiedniego budynku
zaopatrzonego w windy.

10. Data: 2004-01-30 12:40:49

Od: "Aga" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> PS
> Tak dla zaspokojenia mojej prywatnej ciekawości. Jak się włazi do takiego
prze okno:))żart, fakt sformułowałam to niezbyt poprawnie, moze tak bedzie
lepiej: schody są na klatce schodowej,a korytarzyki do mieszkać to galerie
czyli balkony po mojemu, ale ja tu w sprawie mojej choineczki:) pozdrawiam
serdecznie A.

Podłoże kokosowe
Ustawa o ochronie roslin
Lojalki
Barwinek różyczkowy (vinca rosea)lub(catharanthus roseus)
Luty 2003