Re: rosnąc choinka

From: Tomasz Wos <h...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: rosnąc choinka
Date: Fri, 30 Jan 2004 10:54:50 +0100

Dnia 04-01-30 10:37, Użytkownik Aga napisał:
> Witam wszystkich grupowiczów.
> Chciałabym się poradzić w sprawie mojej światecznej choinki - świerku, który
> zaczął rosnąć, ma już po 5cm młodych zieloniutkch odrostów na gałązkach. Czas
> rozebrac choinkę i co teraz???czy jak wystawię ją na balkon to jej nie
> zaszkodze, pomieszałam juz jej z okresem wegetacyjnym i szkoda mi jej bybyło.
> Pozdrawiam serdecznie sentymentalna amatorka choinek

witam
po pierwsze nierozbierac!!!!!!!bedzie ciekawsza.
świerk jest pewnie w doniczce - bo jak inaczej go trzymac w domu. nie
jest to pewnie odmiana karlowa - wiec jest za duzy do doniczki. a cecha
swierka jest dosc solidny system korzeniowy - w plaszczyznie poziomej.
wiec doniczka najlepsza nie jest...
a okres wegetacyjny ma namieszany. proponuje - trzymac w domu, a na
wiosne przeniesc do ogrodka (po wczesniejszym okresie ok. 1 tyg.
trzymania w doniczce na zewnatrz)
przy przenoszeniu do ogrodka - wykopac dol - dokladnie rozluznic bryle
korzeniowa (bez sentymentow) a na scianki dolu podsypac warstwe
substratu torfowego kwasnego.
mam nadzieje ze za rok swierk znowu sie przyda - tym razem w ogrodzie :)

pozdrawiam
tomasiek