rtg

1. Data: 2004-09-06 15:32:19

Temat: rtg
Od: Grabarz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ostatnio mialek okazje blizej zaprzyjaznic sie ze sprzetem uzywanym
do wykonywania zdj. rtg (polamana dlon). Zastanowila mnie jedna rzecz.
Podczas wykonywaniz przeswietlenia w zaden sposob nie chroni sie
pacjenta przed promieniowaniem, ktore na skutek rozproszenia i/lub
niewielkiej kolimAcji wiazki naswietla tez pozostale, przewaznie
zdrowe czesci ciala (w moim przypadku chyba cale, bo z reguly kucalem
lub siedzialem kolo stolu:)). Lekarze tez chyba nie sa zbyt mocno
chronieni. Czy jest jakis powod, dla ktorego nie wprowadza sie zadnych
przeslon itp? Tak z czystej ciekawosci pytam:)
AhA! jeszcze jedno. jakie sa typowe dawki promieniowania przy zdj rtg??
pozdrawiam
grabarz

2. Data: 2004-09-06 16:52:04

Temat: Re: rtg
Od: "Demostenes" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestes dobrze chroniony miedzy innymi przez kolimacje, przeslony, lepsiejszy
sprzet...

Musialbys dluuuugo siedziec przy wlaczonej lampie, zeby sie przeswietlic "za
bardzo" ;)

Jezeli chcesz tabele ryzyka uszkodzenia wybranych tkanek, to napisz na
priva - przesle...

--
Demostenes - "Gra Endera" Orson S. Card
Student Elektroradiologii

3. Data: 2004-09-06 18:20:29

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Grabarz" <t...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> przeslon itp? Tak z czystej ciekawosci pytam:)
> AhA! jeszcze jedno. jakie sa typowe dawki promieniowania przy zdj rtg??

Bylem na wielu przeswitleniach i sam bylem nie raz przesiwtlany i zawsze
stosuje sie oslony,a nawet cale fartuchy ochronne. Tak jest u nas w
szpitalach PAM.

Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl
s...@w...pl
GG: 1277234

4. Data: 2004-09-06 18:28:49

Od: Grabarz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-09-06 18:52, Użytkownik Demostenes napisał:

> Jestes dobrze chroniony miedzy innymi przez kolimacje, przeslony, lepsiejszy
> sprzet...
Szczerze mowiac nie skupilem sie na wygladzie samej lampy...;) Ale
przy dosc duzej odleglosci od lampy pewnie troche w swiat idzie:)

> Musialbys dluuuugo siedziec przy wlaczonej lampie, zeby sie przeswietlic "za
> bardzo" ;)
Hmm... A co oznacza "za bardzo";)?? 10 przeswioetlen w ciagu 7 m-cy to
duzo?:)

> Jezeli chcesz tabele ryzyka uszkodzenia wybranych tkanek, to napisz na
> priva - przesle...
Nie wiem, czy bylbym w stanie je odpowiednio zinterpretowac:)
Dziex i pozdrawiam!
Grabarz:)

5. Data: 2004-09-06 18:40:51

Od: Grabarz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-09-06 20:20, Użytkownik sq1euo napisał:

> Bylem na wielu przeswitleniach i sam bylem nie raz przesiwtlany i zawsze
> stosuje sie oslony,a nawet cale fartuchy ochronne. Tak jest u nas w
> szpitalach PAM.
Hmm... taki fartuch mialem tylko jak mi zeba szukali... poza tym nie.
No, ale na pogotowiu jestem w stanie to zrozumiec:) A jak sie to ma do
pracownikow? fartuch zakrywa tulow, a rece? Jesli dobrze pamietam
promieniowanie jonizujace najbardziej jest szkodliwe na tkanki, ktore
sie szybko dziela, ale na inne[np reka wlasnie] tez:)

> --
> Jarek (SQ1EUO)
> s...@s...pam.szczecin.pl
> s...@w...pl
> GG: 1277234
pozdrawiam!

Nowoczesna Gastroskopia
In study, clinicians rate top medical journals
Czesc mozgu odpowiadajaca za sterowanie miesniami twarzy
Czerwone plamy?
Prosba o przetlumaczenie