rukola

1. Data: 2001-05-08 19:12:20

Temat: rukola
Od: "Vitto" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa lata temu, będąc w Weronie zamówiliśmy z mężem sałatkę. Mój mąż po
pierwszym kęsie zrobił takie rozanielone oczy, że pomyślałam sobie, że
przesadza. Ot sałatka - a on gały wybausza z zachwytu. Ale kiedy ja jej
spróbowałam to wiedziałam dlaczego - rukola. Pycha. Czy ktoś wie gdzie można
kupić nasiona. W ostatnich "Wysokich obcasach" twierdzą, że w Polsce jest to
niemożliwe.
Agata - nowa na liście

1. Data: 2001-05-09 03:15:55

Temat: Re: rukola
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Vitto wrote:

> [...]
> kupić nasiona. W ostatnich "Wysokich obcasach" twierdzą, że w Polsce jest to

Zapytaj na pl.rec.ogrody

1. Data: 2001-05-09 05:24:24

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy rukola to salata?

1. Data: 2001-05-09 06:55:43

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie! Co z ta rukola? Mnie rowniez zainteresowal art. z GW.
Czy Ktos z listy ma "dojscie" do nasion?

Pozdry, Magda

1. Data: 2001-05-09 16:11:27

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

W ostatnich "Wysokich obcasach" twierdzą, że w Polsce jest to
> niemożliwe.
Roquette (czyli rukola po fr) jest rodzajem salaty o waskich listkach i
specyficznym baaardzo ciekawym smaku.
Dlaczego nie miala by rosnac sobie spokojnie w polskich ogrodkach???
Taratata!
U mnie ( a mieszkam na prawie 800 metrach) Roquette rosnie wspaniale.
Wyslalem paczuszki z nasionami do kilku osob w Polsce i nikt mi nie doniosl
ze nie wyroslo!!!
Niedlugo znajomy bedzie jechal do Warszawy, dam mu kilka torebek nasion,
tylko trzeba bedzie sie do niego zglosic!

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-05-09 16:41:33

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jestem pewna - albo rukola, albo roszponka jest w auchan, ok. 12 zl za
kg - na szczescie jest lekka.

roszponka to tez salata, takie calkiem male listki?

1. Data: 2001-05-10 05:32:19

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Paul <p...@p...ch> wrote:

> Roquette (czyli rukola po fr) jest rodzajem salaty o waskich listkach i
> specyficznym baaardzo ciekawym smaku.

Szukalem tej niszczesnej rukoli po roznych kompendiach, a to takie
proste. Po prostu to polsku rokietta albo jeszcze lepiej rukiew siewna!

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-10 07:54:05

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej. Roszponka to tez salata. I ta rzeczywiscie jest prawie wszedzie.
Wczoraj akurat bylam w Glosterze, jest roszponka, endywia ale rukoli
Pani nigdy nie miala ... sadzac po minie sprzedawczyni nie bardzo
wiedziala do czego ta rukole przypiac ...

Pozdrawiam i dalej szukam :))))

M.

1. Data: 2001-05-10 18:41:26

Od: "Vitto" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak tłumaczył mi pewien Włoch - rukola to zioło. Ponieważ jest mało znana w
Polsce to pewnie nie można jej kupić w każdym sklepie, Najbliżej widziałam w
Monachium. Ale wiele osób pisało, że można sobie wysiać w doniczkach,
dlatego trzeba szukać nasion - a warto !

Agata

1. Data: 2001-05-10 19:30:54

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

To o "rukoli" tylko po niemiecku:
http://www.kueche-genuss.de/kraut23.htm
a to po naszemu:
http://www.proszynski.pl/czasopisma/kuchnia/

pozdrawiam,

Slav

zurek zagranica - USA
Co mozna zjesc w Singapurze cz.I OWOCE (poradnik)
Obiad na obce forum (propozycja)
co z krewetek?
MIRADOR