ryz dmuchany - ciasteczka

1. Data: 2002-01-25 09:26:45

Temat: ryz dmuchany - ciasteczka
Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos ma/pamieta przepis na ciasteczka z dmuchanego ryzu ? Byl bardzo
popularny w okresie kartkowym :-)
Asia

1. Data: 2002-01-25 09:56:37

Temat: Re: ryz dmuchany - ciasteczka
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asia Bugla <f...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Czy ktos ma/pamieta przepis na ciasteczka z dmuchanego ryzu ? Byl bardzo
> popularny w okresie kartkowym :-)

Jesli masz na mysli kukeski, to robie ich w ten sposob:

- 20 dag Toffi
- 20 dag Krowek
- 1 margaryna
- 2 lyzki kakao
- 60 g ryzu preparowanego (torebka)

Stopic razem cukierki, margaryne i kakao, mieszajac dokladnie,
wsypac do masy ryz preparowany, wymieszac calosc i formowac
w rekach kulki wielkości orzech wloskiego, ktore nalezy pozostawic
do wystygniecia np. na tacy.

Smacznego
Lilla

1. Data: 2002-01-25 10:08:18

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> wrote:

>Czy ktos ma/pamieta przepis na ciasteczka z dmuchanego ryzu ? Byl bardzo
>popularny w okresie kartkowym :-)

Rena przedstawiła kiedys taki przepis:

szyszki według przepisu mojej mamy

0,5 kg cukierkow toffi albo krowek (cukierki musza byc
ciagnace, z toffi wychodza lepsze szyszki)
0,5 kostki masla/margaryny
ryz dmuchany (1 duza paczka lub 3 male)
maslo
cukierki roztopic z 3 lyzkami wody caly czas mieszajac. jak
juz uzyskasz jednolita mase - dodaj ryz. niech masa troche sie
przestudzi, a nastepnie formujesz szyszki (dobrze jest moczyc
rece w wodzie, latwiej sie wtedy formuje szyszki). odstawic na
troche, zeby ciastka stezaly.

1. Data: 2002-01-25 10:40:55

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

w moim regionie /Lublin/ kleilo sie z tego cos na wzor szyszek i wlasnie tak
to sie nazywalo: "szyszki z ryzu" - bylo pyszne i jest to moj ulubiony smak z
dziecinstwa

1. Data: 2002-01-25 11:14:19

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kw <k...@a...wbc.lublin.pl.NOSPAM>
> [...]
> to sie nazywalo: "szyszki z ryzu" - bylo pyszne i jest to moj ulubiony smak z

W moim regionie - Krasnik - nota bene calkiem blisko Twojego
regionu ;-) to sa kukeski, a nie zadne szyszki!
Byl to rowniez moj przysmak z dziecinstwa, ktory robila mi babcia
i znam go tylko pod taka nazwa.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-25 11:39:53

Od: "Magda I." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2reng$pqu$...@n...lublin.pl...

> [...]
> regionu ;-) to sa kukeski, a nie zadne szyszki!
> Byl to rowniez moj przysmak z dziecinstwa, ktory robila mi babcia

A w moim regionie - Bialostocczyzna - to tez sie nazywa/lo szyszki! Kupic to
mozna bylo na tzw. odpustach na straganach przy cerkwiach. Ludzie na wsiach
robia to nadal. Chyba tez sprobuje.
Dzieki za przypomnienie smaku z dziecinstwa.

Pozdrawiam,
Magda I. (z Bialegostoku)

1. Data: 2002-01-27 17:58:09

Od: "wojtek lisowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy ktoś z Was zna może przepis na ryż dmuchany ale w wersji z
czekoladą!?!?!

1. Data: 2002-01-27 18:11:00

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"wojtek lisowski" <l...@p...onet.pl> wrote:

>A czy ktoś z Was zna może przepis na ryż dmuchany ale w wersji z
>czekoladą!?!?!

proponuję zrobic tak jak ja ostatnio z platkami kukurydzianymi.
W kąpieli wodnej rozpuscić mleczną czekoladę i nasypać
maksymalnie dużo ryżu - niech się poobtacza i poskleja. Potem
uformowac "kulopodobne" i na dluższą chwilę do lodówki....powinno coś wyjść...

AgataW.

1. Data: 2002-02-21 11:45:48

Od: "wojtek lisowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Ryżowiczom!!! :)))

Zrobiłem ryżyk z czekoladką mleczną i wyszła pyszotka!!!!!!!!!!
Jednak mam małe ale - czy ryż w waszych przepisach (czy to z karmelem, czy z
czymś innym) też tak twardniał? (bez aluzji please ;) )

Pozdrówka
lisio

naczynie do kiełkowania
a moze kapustka do swinki :)