salatka na 'jajeczko'

1. Data: 2006-04-10 19:52:46

Temat: salatka na 'jajeczko'
Od: Rafał Grzelak <m...@...sigu> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam zadanie zrobienie salatki, ale pomyslu brak. Ma byc wzglednie
prosta, bo takie zazwyczaj smakuja wszystkim... albo nikomu. :)

Przekopywanie stron z przepisami niewiele mi dalo, bo i tak nie wiem
jak one moga smakowac. Niby moglbym zrobic warstwowa (seler, szyneczk,a
kukurysza, nananas, majonez, por etc...) ale juz taka robilem AFAIR i
chcialbym cos troche innego.

Podpowiecie cos? :) Ma byc prosta i dobrze, zeby zaden ze swietujacych
nie stwierdzil, ze jest niedobra.

--
Pozdrawiam, Rafał.
RG[małpa]skrzynka.pl | GG 740934 | ICQ 122994829

2. Data: 2006-04-10 20:42:42

Temat: Re: salatka na 'jajeczko'
Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Rafał Grzelak napisał(a):

> Podpowiecie cos? :) Ma byc prosta i dobrze, zeby zaden ze swietujacych
> nie stwierdzil, ze jest niedobra.

Od lat na Wielkanoc robi się u mnie w domu sałatkę "Wielkanocną" ;)

8-10 jaj gotowanych na twardo kroimy w dość toporną kostkę. Sięgamy do
lodówki po wszystko co na święta zostało przygotowane :)) Kawałek
wędzonki, kawałek boczku (wędzonego lub pieczonego), kawałek kiełbaski,
koniecznie! kawałek
pieczonego niezbyt chudego mięsiwa. Najlepsze są oczywiście wędliny
wyrobu własnego, ale i te kupowane nie będą złe, pod warunkiem
zastosowania kawałka pieczeniny (moim zdaniem bez niej sałatka jest
całkowicie bezpłciowa) i należy uważać na kupowany boczek wędzony może
zepsuć całą sałatkę. Wszystkie składniki kroimy w niezgrabną kostkę-
nie może być drobno!! to ma się z łatwością na widelec nabijać.

Wszystkich składników mięsnych powinno być do 2/3 zawartości sałatki.
Wrzucamy wszystko do jednej michy z jajkami, uprzednio troszkę
posolonymi. Do całości dodajemy świeży chrzan, najlepiej naskrobać go
nożem, chrzanu nie żałować ma go być sporo. Całość kropimy octem
(niestety żaden zamiennik nie jest w stanie go zastąpić) dość solidnie.

Mieszamy do momentu aż wszystko w misce będzie oblepione żółtkami jajka,
i podajemy bezpośrednio na talerzyki.

Smacznego!!

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

potrawa z wołowiny dla schorowanego staruszka na swieta
wędzone kości - polmysly inne?
Jak zrobic wino? :D
srodkowowschodnie klimaty - wawa
kajmak