sam w domu, czy to grypa? prosze o pomoc

1. Data: 2006-03-12 10:45:29

Temat: sam w domu, czy to grypa? prosze o pomoc
Od: Andrzej <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien Dobry

w piatek po przebudzeniu sie czulem, ze mam lekka goraczke do tego
delikatny bol gardla. Poszedlem jednak do pracy, caly czas czulem goraczke,
wieczorem po powrocie dodatkowo poczulem bardzo lekki bol miesni i plecow.
Od razu cieplo sie ubralem, poszedlem do lozka, grzejnik i kaloryfer na
full i staralem sie wypocic jak to tylko mozliwe... i ten stan trwa od
piatku wieczorem.

Niestety od niedawna sam wynajmuje mieszkanie, nie pomyslalem o zakupie
termometru, wiec trudno mi stwierdzic jak duza faktycznie jest goraczka.
Raczej nie jest wysoka, bo poza "uderzeniami goraca", zwiazanym z tym
minimalnym oslabieniem nie czuje sie jakos specjalnie zle.

Pojawil sie kaszel - suchy, niezbyt intensywny oraz katar - raz jest raz go
nie ma co ciekawe... (gdy sie klade do lozka zaczyna mi sie lac z nosa).

O wyjsciu z domu wole nie myslec. Bo zakladajac, ze to grypa nie chce tego
przeziebic. Z tego tez powodu troche niechetnie mysle o wizycie u lekarza.

Ale do rzeczy. W domu mam tylko Gripex (biore 3 razy dziennie),
rutinoscorbin, aspiryne, polopiryne S, zetsaw witamin Centrum i... czosnek
:))
Czy taki zestaw wystarczy do samodzielnego leczenia? Czy lepiej nie
ryzykowac i probowac dostac sie do lekarza?

dziekuje za odpowiedz, grupa jest w tej chwili moim jedynym centrum
informacji

Serdecznie Pozdrawiam
Andrzej

2. Data: 2006-03-12 11:36:27

Temat: Re: sam w domu, czy to grypa? prosze o pomoc
Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> goraczke,
> wieczorem po powrocie dodatkowo poczulem bardzo lekki bol miesni i plecow.

Stawiam na zwykłe przeziębienie.
Grypa uderza niespodziewanie i na maxa.
Kiedy mialem grype to wieczorem polozylem sie spac zdrowy a rano po prostu
nie wstalem.
Zdrowia zycze! Na ciele i na duszy :-)
sov.

3. Data: 2006-03-12 11:41:30

Od: "Gripcio" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sov." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie sądzę, żeby to była ptasia grypa, jeśli tego się boisz ;-)

4. Data: 2006-03-12 11:49:50

Od: Andrzej <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Mar 2006 12:41:30 +0100, Gripcio napisał(a):

> nie sądzę, żeby to była ptasia grypa, jeśli tego się boisz ;-)

hehe raczej sie tego nie obawiam... ale na wszelki wypadek jajecznicy dzis
nie zjem ;)

5. Data: 2006-03-12 12:35:53

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy taki zestaw wystarczy do samodzielnego leczenia? Czy lepiej nie
> ryzykowac i probowac dostac sie do lekarza?

Albo bierz Gripex (paracetamol)+czosnek+Rutinoscorbin, ALBO Aspiryne lub
Polopiryne (obydwa to salicylany)+czosnek+Rutinoscorbin+cos na kaszel. Jesli
lubisz, to jeszcze syrop z cebuli.
Nie lacz paracetamolu z salicylanami. Na bolace gardlo polecam (sprawdzone)
plukanie woda utleniona.
A najlepiej idz do lekarza, jesli mozesz/czujesz sie jeszcze na silach (moze
ktos cie zawiezie). Ubierz sie cieplo, zeby cie nie przewialo. No chyba, ze
masz mozliwosc zamowic wizyte domowa...

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

6. Data: 2006-03-12 12:52:19

Od: Andrzej <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Mar 2006 13:35:53 +0100, Iwona_s napisał(a):

> [...]
> lubisz, to jeszcze syrop z cebuli.
> Nie lacz paracetamolu z salicylanami. Na bolace gardlo polecam (sprawdzone)

o widzisz, w takim razie zle robilam laczac gripex z polpirynaS...
a moglabys napisac, dlaczego nie powinno sie laczyc alicylanow z
paracetamolem? Jak sie domyslam jedno oslabia dzialanie drugiego?

> A najlepiej idz do lekarza, jesli mozesz/czujesz sie jeszcze na silach (moze
> ktos cie zawiezie). Ubierz sie cieplo, zeby cie nie przewialo. No chyba, ze
> masz mozliwosc zamowic wizyte domowa...

chyba jutro, jesli nic sie nie zmieni pojde do lekarza.
Sliczne dzieki za pomoc

Andrzej

7. Data: 2006-03-12 13:37:42

Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):

> Na bolace gardlo polecam (sprawdzone)
> plukanie woda utleniona.

Hmmm... Chyba nie 3% woda utlenioną...??? :)
Owszem, dobra rzecz, ale powinno sie ją rozcięczyć - 1 łyżka stołowa 3%
H2O2 na szklankę przegotowanej ciepłej wody... Sposób dobry... Polecam

Morris.

8. Data: 2006-03-12 18:48:33

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Morris" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> Hmmm... Chyba nie 3% woda utlenioną...??? :)
> Owszem, dobra rzecz, ale powinno sie ją rozcięczyć - 1 łyżka stołowa 3%
> H2O2 na szklankę przegotowanej ciepłej wody... Sposób dobry... Polecam

Szczerze powiedziawszy nie napisalam rozcienczona czy nie (instrukcja jest
na opakowaniu), ale wierz mi, ze ten drugi sposob jest skuteczniejszy :)
Notabene zalecony mi kiedys przez ordynatora w szpitalu...

9. Data: 2006-03-12 20:15:47

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> a moglabys napisac, dlaczego nie powinno sie laczyc alicylanow z
> paracetamolem? Jak sie domyslam jedno oslabia dzialanie drugiego?

"Laczenie paracetamolu i niesteroidowych leków przeciwzapalnych zwiększa
ryzyko wystąpienia zaburzeń czynności nerek" (to z jakiejs ulotki).
Pamietam, ze lekarka zawsze mi powtarzala, zeby nie laczyc paracetamolu z
kw. acet. Chociaz sa w aptece dostepne leki laczone (pewnie mniejsze
jednostki).
Poza tym, piszesz, ze tym zestawem chcesz sie leczyc: Gripex, Aspiryna i
Polopiryna S - kazdy z tych lekow ma dzialanie przeciwbolowe i
przeciwgoraczkowe, wiec sam sobie odpowiedz czy dobrze bys zrobil biorac to
wszystko. Przedawkowalbys?
Lepiej dmuchac na zimne.

> Sliczne dzieki za pomoc

Prosze bardzo:)

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

Candida balanitis
pocące się stopy
brodawki skórne - stosowanie brodacidu