samemu czy z firmą??

1. Data: 2005-01-14 08:46:55

Temat: samemu czy z firmą??
Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

przymierzam się do remontu generalnego mieszkania i w związku z tym mam
pytanie do Szanownych Grupowiczów:
co bardziej sie opłaca, wynajecie jednej ekipy/firmy do przeprowadzenia
remontu (gipsy, malowanie, glazura, hydraulika, okna, drzwi, itp) czy tez
zatrudnianie poszczególnych "fachowców" i samodzielne koordynowanie ich
pracy?
ciekawy jestem waszych doswiadczeń i licze konstruktywne rady

Michał Zdziarski

2. Data: 2005-01-14 14:24:49

Temat: Re: samemu czy z firmą??
Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cs81br$pkm$1@news.onet.pl...

> [...]
> pracy?
> ciekawy jestem waszych doswiadczeń i licze konstruktywne rady

Jeśli się znasz na rzeczy, będziesz dobrze pilnował poszczególnych
fachowców, masz dokładną wizję remontu i znasz prawidłowe następstwo
kolejnych robót oraz dysponujesz namiarami na w miarę solidnych fachowców,
to na pewno wyjdzie taniej samemu.

Ale jeśli się nie znasz, to fachowcy dadzą Ci tak popalić, że po dolicznieu
kosztów poprawek wyjdzie drożej, niż wynajęcie jednej firmy. Najgorzej gdy
jednen fachman zakończy robotę, Tobie się wydaje, że dobrze, więc
'odbierasz' i płacisz. Przychodzi następny i mówi, że swojego zadania nie
może wykonać, bo ten poprzedni coś spieprzył... Ja kiedyś tak miałam, więc
przy kolejnym remoncie wzięłam firmę.

Postanowiłam zmienić stare meble kuchenne na meble na wymiar z "Forte".
Projektant przygotował projekt wszystkich istalacji, które miały pasować do
nowych mebli. Suma sumarum trzeba było zmienić instalację wodną, gazową i
elektryczną, skuć posadzkę i wyburzyć kawałek ściany, położyć nową posadzkę
i glazurę w niektórych miejscach ścian, poza tym wyrównać ściany i
pomalować. Także musiałabym sama się zmagać z tabunem 'fachowców'. W 'Forte'
projektant na moją prośbę polecił mi człowieka prowadzącego firmę
ogólnobudowlaną, który dosyć często z nimi współpracuje - przygotowuje
klientom kuchnie właśnie pod projekty 'Forte'. Zadzwoniłam, facet przyszedł,
obejrzał projekty - dogadaliśmy się co do ceny i terminu. Remont poszedł
bardzo sprawnie, codziennie pojawili się inni ludzie. Np. do wyburzania
ściany i skuwania posadzki przybył pan Grzesiu - operator młota, jakieś 140
kg wagi. Ponoć roboty destrukcyjne idą mu jak złoto :) I rzeczywiście
poburzył i więcej go nie widziałam, następnego dnia przyszedł już hydraulik.
Gdy zobaczyłam jak sprawnie i porządnie wykonywane są roboty, szybko
zdecydowałam się na remont dalszych części mieszkania (przedpokój, jeden
pokój, balkon i schowek). I tak jeden syf potem do sprzątania. Pomęczyłam
się w sumie 3 tygodnie, ale jestem bardzo zadowolona. Minęły już 2 lata i
nie wyszły żadne niedoróbki. Oprócz głównych robót w trakcie remontu
prosiłam szefa ekipy o różne drobiazgi - poakrylowanie wanny, dorobienie
półek nad pralką i małych drewnianych drzwiczek do wnęki na liczniki i tym
podobne duperele. I wszystko było robione w mgnieniu oka. Na pewno
zapłaciłam trochę więcej, ale z uwagi na szybkość i jakość robót uważam, że
było warto. Rzecz w tym, żeby znaleźć dobrą firmę...

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]

3. Data: 2005-01-14 18:07:38

Od: "Lesio5" <l...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co bardziej sie opłaca, wynajecie jednej ekipy/firmy do przeprowadzenia
> remontu (gipsy, malowanie, glazura, hydraulika, okna, drzwi, itp)

To jest najlepsza opcja, pod warunkiem ze masz taka ekipe. Ja mialem.

--
Leszek Grelak - Lesio5
I thought I was someone else, someone good.

4. Data: 2005-01-17 08:02:26

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asiu

pochwal się na grupie co to za firma [może jakies namiary]
napewno przyda sie innym osobom poszukujacym dobrych wykonawców
chwalmy to co dobre

dzieki
Michał

5. Data: 2005-01-17 21:51:47

Od: "Ania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> pracy?
> ciekawy jestem waszych doswiadczeń i licze konstruktywne rady

ja wlasnie jutro koncze wykonczenie nowego mieszkania (Wroclaw) - wzielam
firme w postaci 2 Panow i wspomagajacych ich pracownikow. Jestem bardzo
zadowolona. Zrobienie całości wykończenia zajęło im 10 dni, o wszystko
musieli martwić się sami i nie było na kogo zwalić - no chyba że na
generalnego wykonawcę całego bloku, który okazał się niezłym partaczem
miejscami. Ale wspolpraca z nimi to sama przyjemnosc - doradzali nam w
sprawach, na ktorych sie nie znamy (oboje jestesmy niestety komputerowcami a
nie budowniczymi), jeden z nich jezdzil z nami nawet do sklepow. Jesli
chodzi o ich zakres pracy to o nic nie musielismy sie martwic, a robota mi
sie podoba. Widzialam zrobione przez nich pol roku temu mieszkanie kolegi i
tez jest bardzo ok. Stawki maja podobne jak pojedynczo dzialajacy fachmani a
naprawde sa bardzo samodzielni - jesli nie masz czasu na stanie nad ludzmi
to samodzielna ekipa jest podstawa.
Nigdy bym nie wziela roznych fachowcow do wszystkiego, beda sie klocic jesli
beda robic razem a zwalac na siebie, jak beda robic oddzielnie. Bedziesz ich
musiał pilnować i sprowadzać na ziemię. I remont znaaacznie sie wtedy
przedluzy. Mojemu koledze tak pare ekip robilo lazienke i kibelek - przez
miesiac sie uzeral z nimi bo chcial zaoszczedzic. Mysle, ze czas tez sie
liczy.
Pozdrawiam
Ann

6. Data: 2005-01-18 13:19:57

Od: "Michał Zdziarski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

OK
dzięki

możesz podac jakieś namiary na priva na tą ekipę

pozdrawiam
Michał

Użytkownik "Ania" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> miesiac sie uzeral z nimi bo chcial zaoszczedzic. Mysle, ze czas tez sie

uszkodzenie fornuru
Co znaczy wyposazenie mieszkania?
Pompy ciepła
Co to za piec?