segregacja śmieci w domu

11. Data: 2005-05-23 15:17:17

Temat: Re: segregacja śmieci w domu
Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 May 2005 00:32:16 +0200, --+ sA+An +-- napisał(a):

> mam pytanie dotyczące segregacji odpadków plastikowych. Czy w procesie
> recyclingu dopuszczalne jest mieszanie ze sobą następujących tworzyw?
>
> PET + PE-HD
> PET + PE-LD
> PET + PS

A nie jest tak, że zakład utylizacji/recyklingu sobie
dodatkowo sortuje takie śmieci?
Jakiś "filtr" muszą przecież mieć na wypadek jakby
ktoś do pojemnika na plastik wrzucił szafę albo np. gruz.

Pozdrawiam
Miroo

12. Data: 2005-05-23 16:20:54

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

IMHO: styropian to polistyren, czyli plastik, a to że spieniony?
U mnie "fachmani" od worków powiedzieli, że styropianu nie biorą, bo to taki
papier, ale do papieru też nie bo nie.
JAck

PS
Przypomniało mi się, jak w skupie surowców wtórnych dawali papier toaletowy
za stłuczkę szklaną. Akurat demontowałem szklarnię, więc załadowałem na
przyczepkę pół tony szyb i heja do skupu. Już myślałem, że dostanę mnóstwo
papieru, a tu kicha!
Pani w skupie oświeciła mnie, że stłuczka szklana to tylko butelki i to
czyste, całe i bez metalowych opasek.
Szkoda, że "wiedza" ta nie została zauważona, bo Polska wzbogaciłaby się o
kolejnych Noblistów.

13. Data: 2005-05-24 08:22:08

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Miroo napisał(a):

> A nie jest tak, że zakład utylizacji/recyklingu sobie
> dodatkowo sortuje takie śmieci?

Z tego co wyczytałem na grupie, c h y b a tak jest.

> Jakiś "filtr" muszą przecież mieć na wypadek jakby
> ktoś do pojemnika na plastik wrzucił szafę albo np. gruz.

No, albo jakby komuś sztuczna ręka wpadła przy wrzucaniu śmieci.... ;DDD

14. Data: 2005-05-25 07:25:03

Od: "Patka" <e...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "--+ sA+An +--"

> wiem, wiem, ale tak mnie tknęła cieklawość no a poza tym, cholera,
> chciałem być super ultra recycler ;)

a mi wpadly w googlach dobre rady o plastiku:

Tworzywa sztuczne ze względu na swoją budowę chemiczną nie biorą
udziału w obiegu materii w przyrodzie.
Czas ich rozpadu w środowisku naturalnym sięga setek lat,
a w jego trakcie do gleby przenikaja toksyczne substancje
(związki metali ciężkich), wykorzystane uprzednio jako stabilizatory,
plastyfikatory lub środki przeciwpalne.

Wobec tego :
unikaj kupowania produktów w plastikowych opakowaniach,
jeżeli jest możliwe znalezienie ich odpowiedników wykonanych ze szkła,
papieru lub metalu;

w razie, gdy nie jest możliwe uniknięcie plastikowych opakowań,
staraj się użyć je wielokrotnie;
[szklanki po piwie z postu nizej i naczynia w fastfoodach ;-) ]

unikaj jednorazowych plastikowych sztućców, naczyń, maszynek do golenia
itp.;

podczas zakupów używaj własnych wielorazowych toreb,
siatek, koszyków - nie bierz jednorazowych toreb plastikowych;

nie kupuj produktów wykonanych z PCW -
np. zabawek, opakowań, wykładzin podłogowych, stolarki budowlanej (okien,
drzwi).

pozdrowia
Pat(ka)

15. Data: 2005-05-26 12:09:32

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 May 2005 09:25:03 +0200, Patka napisał(a):

> Wobec tego :
> unikaj kupowania produktów w plastikowych opakowaniach,
> jeżeli jest możliwe znalezienie ich odpowiedników wykonanych ze szkła,
> papieru lub metalu;

Chciałem ostatnio kupić papierowe torebki sniadaniowe.
Tylko okazały się 2 razy droższe niż foliowe :(
Chwilowo mnie nie stać na ekologię...

Pozdrawiam
Miroo
ps. czy papierowe zamienniki plastików nie powinny
być dotowane z Unii? Przecież kupę kasy dają
na ekologię...

Płyta ceramiczna ze zmywarką w jednym - ma ktoś może?
Jakie drzwi do mieszkania?
Opinie na temat pralek Zanussi
Poszukuje Geberit Unifix tanio
[w-wa] rolety okienne