sepsa

1. Data: 2003-07-31 10:05:36

Temat: sepsa
Od: "Ela:-\)" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
czy na sepse jest szczepionka?
bea

2. Data: 2003-07-31 10:21:36

Temat: Re: sepsa
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela:-)" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bgapn3$cpb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam!
> czy na sepse jest szczepionka?

Sepsa, czyli posocznica może być powodowany przez bardzo wiele różnych
bakterii: Gramm+ i Gramm-, tlenowych i beztlenowych,...
W związku z czym nie ma czegoś takiego jak szczepionka na posocznicę. Można
natomiast zaszczepić się od infekcji powodowanych przez pewne patogenny. I
tak np. dzieci szczepić można p/ Haemophilus influenzae (szczepionka
Hiberix), bakterii odpowiedzialnej za wiele ciężko przebiegających infekcji
u najmłodszych dzieci, w tym właśnie sepsy. Podobnie z Pneumoccocus
pnuemoniae.
Pozdrawiam.
Jola

3. Data: 2003-07-31 10:58:45

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 31 Jul 2003 12:05:36 +0200, Ela:-) wrote:

> czy na sepse jest szczepionka?

Pytanie kompletnie 'obok'.
Sepsa czyli obecność bakterii we krwi z objawami ogólnej infekcji
(gorączką itd) może być wywołana przez bardzo różne drobnoustroje. I nie
przenosi się z pacjenta na pacjenta jak katar.
"Szczepionki na sepsę" nie ma i nie może być.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2003-07-31 13:05:45

Od: "Ela:-\)" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
> Problem nie w nauce, lecz w tym, jaki ludzie robią z niej użytek.

Witam

> / tez mi sie tak wydawalo ze nie ma, lacz kolezanka twierdzila ze tydzien
temu zaszczepila corke 5 letnia, wiec sie pogubilam
Beata

5. Data: 2003-07-31 13:50:03

Od: "belunia" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (gorączką itd) może być wywołana przez bardzo różne drobnoustroje. I nie
> przenosi się z pacjenta na pacjenta jak katar.

a jak sie nia zaraza?
b.

Przepuklina kregoslupa - czesci ogonowej
czy można zajść w ciążę...??
Instytut Ackermanna, Dr Zbigniew D. Wasilewski, jak znalezc kontakt
Czy slyszal ktos o MIRENIE ?
Pot i zapach amoniaku