siodelko tureckie

1. Data: 2002-01-27 23:41:45

Temat: siodelko tureckie
Od: "Michal Rozycki" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Usilnie probuje znalezc w sieci materialow dotyczacych siodelka
tureckiego -bez wiekszych rezultatow. Jedyne co mam to krotka definicja.
Chcialbym jednak dokladniej wiedziec za co to jest odpowiedzialne, ja
wyglada (jakies zdjecia) etc. Podobno mam inaczej zbudowane siodelko
tureckie, i chcialbym wiedziec jednak co to dokladnie jest.

Dzieki za wszelkie materialy
Michal Rozycki

2. Data: 2002-01-28 07:48:31

Temat: Re: siodelko tureckie
Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Rozycki" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> wyglada (jakies zdjecia) etc. Podobno mam inaczej zbudowane siodelko
> tureckie, i chcialbym wiedziec jednak co to dokladnie jest.

sella turcica... właściwie to za nic nie jest odpowiedzialne;-),
nietypowa budowa (prawdopodobnie dłuższe wyrostki) mogą jedynie być
utrudnieniem przy operacji neurochirurgicznej...
lezy na nim przysadka, a po bokach zatoki jamiste... w sieci to nie
bardzo wiem gdzie coś znaleźć. Rozumiem że wykryte przy okazji, czy
też jest jakiś problem medyczny?
Pozdro
Massai

3. Data: 2002-01-28 22:59:14

Od: "Michal Rozycki" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Massai" <t...@b...ids.pl> napisał w wiadomości
[ciach]
A czy ktos moze dysponuje zdjeciem siodełka tureckiego ?
Byłbym bardzo wdzieczny.

Michal Rozycki

4. Data: 2002-01-28 23:00:53

Od: b...@t...pl (Borys) szukaj wiadomości tego autora

> A czy ktos moze dysponuje zdjeciem siodełka tureckiego ?
> Byłbym bardzo wdzieczny.

Chodzi Ci o zdjecie RTG ? Bo jesli nie to moge Ci zeskanowac pare rycin i
zdjec z atlasu anatomii

Borys

5. Data: 2002-01-28 23:51:34

Od: "Michal Rozycki" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> Chodzi Ci o zdjecie RTG ? Bo jesli nie to moge Ci zeskanowac pare rycin i
> zdjec z atlasu anatomii

Chetnie obejrzalbym zdjecia RTG, ale za tradycyjne zdjecia takze bede
niezmiernie wdzieczny.

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
Michal Rozycki

6. Data: 2002-01-29 21:00:55

Od: Przemek Borys <P...@p...f47.n484.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

EHLO Michal!

[28 Jan 02][Stardate [-30]7925.1] Michal Rozycki->All
> [...]
>odpowiedzialne, ja wyglada (jakies zdjecia) etc. Podobno mam inaczej
>zbudowane siodelko tureckie, i chcialbym wiedziec jednak co to dokladnie

Siodło tureckie to jest zagłębienie w wewnętrznej stronie czaszki. Spoczywa na
nim m.in. przysadka mózgowa. Poszukaj w atlasach anatomii :)

--

przytocze opinie krajan o doktorkach!
NERKI a ciąża
ZAJADY na języku