skanowanie - glos z boku

1. Data: 2003-01-22 08:14:43

Temat: Re: skanowanie - glos z boku
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli nie rozrozniasz sytuacji faktycznej
> utraty czegos a braku teoretycznego przysporzenia
> i stawiasz między nimi znak równości, to się
> wycofuję z dalszej dyskusji
===========
Jeszcze krotka chwilke..
A jak rozumiesz sprzedaz programu na fakture VAT, czyli
wszystko absolutnie legalnie, z odroczonym terminem
platnosci, powiedzmy dwa tygodnie. Tyle, ze klient nie
zaplacil i nie ma zamiaru zaplacic!
Czy wg Ciebie jest to "faktyczna utrata czegos", czy
tez "braku teoretycznego przysporzenia"?
===========

> lepiej chyba porozmawiać o metodach przyrzadzania
poledwicy wołowej :))))
===========
Chyba nie, nie jadam wolowiny.

waldek
===========

1. Data: 2003-01-22 09:18:59

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vefour" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
> No coz, jesli nie rozrozniasz sytuacji faktycznej utraty czegos a braku
> teoretycznego przysporzenia i stawiasz między nimi znak równości, to się
> wycofuję z dalszej dyskusji.

alez to JEST utrata naleznego wynagrodzenia!

Dajmy na to, pracujesz. No nie? i zostajesz dwa razy po godzinach. Szef
mowi, ze Ci zaplaci, ale w ferworze zapominacie o podpisaniu papierka.
Miesiac pozniej szef mowi: alez nie bylo zadnych nadgodzin!

Nie zabral Ci, ale tez nie przysporzyl, mimo ze Ci sie nalezalo. Widzisz
teraz znak rownosci?

Margola Kawa Na Lawe

1. Data: 2003-01-22 11:49:29

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl>
napisała:

> alez to JEST utrata naleznego wynagrodzenia!
>
> Dajmy na to, pracujesz. No nie? i zostajesz dwa razy po godzinach.
[...]
> Nie zabral Ci, ale tez nie przysporzyl, mimo ze Ci sie nalezalo. Widzisz
> teraz znak rownosci?

Jak to nie zabral? A czas stracony na nadgodziny, wysilek fizyczny
lub umyslowy to nic?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-01-22 15:04:53

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Jak to nie zabral? A czas stracony na nadgodziny, wysilek fizyczny
> lub umyslowy to nic?

No i Lillu wlasnie o tym rozmawiamy! Czas stracony na pisanie ksiazki,
umiejetnosci, intelekt.... to wszystko jest nasz wklad pracy w pozniejsze
czerpanie korzysci z tytulu praw autorskich. I nie dyskutuj ze mna, bo sie
zgadzamy ;))) (watek przesledz uwaznie)

Pozdrawiam

Margola

1. Data: 2003-01-22 18:34:07

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

<malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czerpanie korzysci z tytulu praw autorskich. I nie dyskutuj ze mna, bo sie

Tak, tyle ze pirat NIKOMU nie obeicuje, ze zpalaci, a pracodwca owszem -
mylicie niewywiazanie sie z umowy z czynem niedozwolonym (deliktem).
Kradziez samochodu (od tego wyszlismy) czy niezaplacenie wynagrodzenia (to
jeszcze dalsza nalogia, bo przechodizmy na prawo zobowiazan) to jakosciowe
inne rzeczy niz strata teoretycznego zysku. Nie mowie, ze wolno naruszac
prawa (bo nie wolno), chce tylko zauwazyc, ze nie mozna porownac kwestii
powielenia (nawet nielegalnego) utworu z zabraniem rzeczy (czegos
"jednorazowego"). Po prostu mylenie pewnych podstawowych formul prawnych.
V.

1. Data: 2003-01-22 21:32:45

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chce tylko zauwazyc, ze nie mozna porownac kwestii
> powielenia (nawet nielegalnego) utworu z zabraniem rzeczy (czegos
> "jednorazowego"). Po prostu mylenie pewnych podstawowych formul prawnych.

etam. Kradziez jest kradziez.

Margola

1. Data: 2003-01-23 07:40:42

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, tyle ze pirat NIKOMU nie obeicuje, ze zpalaci, a pracodwca owszem -
==========
Alez zgadza sie na warunki licencji! To JEST obietnica. Oczywiscie przez pirata
zupelnie swiadomie lamana :-{ Ale to
jest obietnica!

waldek
==========

1. Data: 2003-01-24 15:24:39

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:b0o546$1tu$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Vefour" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
>
> etam. Kradziez jest kradziez.
>
> Margola

aha. a ziemia jest plaska.

V.

1. Data: 2003-01-24 17:52:32

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> aha. a ziemia jest plaska.

Aha. Poprawiles sobie humor? no to ochlon i przeczytaj watek raz jeszcze, od
poczatku i sprobuj ze zrozumieniem.. A potem zadzwon do prawnika i zapytaj
czy kradziez dobra intelektualnego jest kradzieza czy nie. O ile wiesz, co
to dobra intelektualne.

Margola

1. Data: 2003-01-24 20:40:43

Od: "bazyli4" <b...@p...USUNTO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zapytaj
> czy kradziez dobra intelektualnego jest kradzieza czy nie. O ile

Wiesz co to jest dobry początek? Tysiąc prawników na dnie zatoki. I ja
to mówię całkiem poważnie.

Pzdr
Paweł

chwalę klopsiki szwedzkie