skrzynka na instalacje w mieszkaniu

11. Data: 2006-08-23 18:04:45

Temat: Re: skrzynka na instalacje w mieszkaniu
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

DiseQ <d...@d...org> wrote:

> Tak z ciekawości to w jakim celu skrętka do telefonu ??

Chodzi zapewne o uniwersalność okablowania, ciągniesz takim samym
kablem instalacje na wszędzie, a potem sobie na końcach wpinasz,
co Ci pasuje.

J.

12. Data: 2006-08-23 18:16:36

Od: DiseQ <d...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Chodzi zapewne o uniwersalność okablowania, ciągniesz takim samym
> kablem instalacje na wszędzie, a potem sobie na końcach wpinasz,
> co Ci pasuje.
>
> J.
OK tylko jak chcesz mieć tel i kompa w tym samym miejscu to już ten numer
nie przejdzie chyba że będziesz się bawił w rozdzielanie par w kablu
sieciowym , albo położysz dwie skrętki ( co mija się z celem )

13. Data: 2006-08-23 20:10:49

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laskar" <l...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> instalacji elektrycznej a przy okazji pociagnięcie sobie multimediów
> podtynkowo (okablowanie strukturalne, kable antenowe itp) - i teraz
> chcialbym to scentralizować w jednej skrzynce - wypatrzylem sobie coś
> takiego: http://www.dipol.com.pl/sklep/card.php?&ind=7022&sta
tic=1 - z tym
> że wolałbym aby to było rozwiazanie konfigurowalne przeze mnie - a nie od
> razu gotowiec nei koniecznie mi odpowiadajacy do końca ...
>
> ... a może macie to jakoś zupelnie inaczej rozwiązane ... - przy okazji
> totalnej rozwałki ścian chcialbym to zrobić rozsądnie i "na lata"

Rok temu stanąłem przed takim samym dylematem. Tak samo jak Ty zaplanowałem
w mieszkaniu okablowanie strukturalne, R/TV/SAT oraz multimedia. Również
obejżałem sobie w necie skrzynkę z Dipol-a, jednak była ona dla mnie i za
duża i za droga. Kupiłem więc 10" skrzynkę produkowaną zdaje się przez
Optimus'a o wysokości 4,5U. W środku zamierzam zainstalować dwa panele
krosownicze (każdy po 8 gniazdek), oraz zwykłą zaślepkę w której można
wywiercić otwory i zamocować w nich tzw. "beczki" do łączenia F-kami
koncenrtyków. Nie jest to może eleganckie rozwiązanie ale nie udało mi się
znaleźć nic innego. Na dole znajdzie się jeszcze miejsce na mały router z
wbudowanym switch-em. Mimo iż była to najmniejsza skrzynka wyposażona w
szyny do montarzu patch-paneli jaką udało mi się znaleźć, to jej gabaryty i
tak są dość pokaźne. Nie myślałem nawet o ukryciu jej w ścianie. Cieszę się
tylko z tego że tych kilkanaście rurek instalacyjnych które się zbiegają w
tym punkcie udało się ukryć pod tynkiem. Samą zaś skrzynkę zlokalizowałem
pod sufitem, w miejscu w którym znajdzie się szafa wnękowa. To był jedyny
sposób na ukrycie skrzynki jaki znalazłem.

Pozdrawiam
Mariusz B.

14. Data: 2006-08-23 20:47:52

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

DiseQ <d...@d...org> wrote:

> [...]
> par w
> kablu sieciowym , albo położysz dwie skrętki ( co mija się z

Dlaczego mija się z celem? W pokojach, w których przewidujesz
telefon i komputer jak najbardziej trzebaby dać dwie linie i
czemu nie obie po skrętce? Wtedy jedną pełną zajmiesz na
ethernet, z drugiej wykorzystasz jedną parę na telefon i zostaną
Ci jeszcze trzy pary na cuda-wianki.

J.

15. Data: 2006-08-23 21:02:36

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):
tic=1 - z tym że

> Cena trochę mordercza. Skrzynek do wyboru do koloru kupisz w dowolnej
> hurtowni elektrycznej, a wyposażenie takie jak ci pasuje choćby na allegro.

i jeszcze HUBa dodaja - ciekawe gdzie go wykopali ;-)

Sierp

16. Data: 2006-08-23 21:35:00

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp <s...@n...net> wrote:

> i jeszcze HUBa dodaja - ciekawe gdzie go wykopali ;-)

Wiesz... pod nazwą hub mogą spokojnie dawać switcha [1], ale ten
konkretny to jakieś dziwadło absolutne o którym ani najstarsi ani
najmłodsi górale nic nie wiedzą, a link podany na stronie dipola
też w kosmos prowadzi.

J.

[1] - ktoś mi niedawno opowiadał, że na potrzeby laboratorium
Cisco chciał, bardzo chciał kupić huba, niestety ni cholery się
nie dało, wszystkie wykopane przez niego w sklepach huby,
sprzedawane jako huby i co ciekawsze, przez producenta okrrślane
jako huby, okazywały się switchami.

17. Data: 2006-08-23 22:09:59

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):
> [...]
> wszystkie wykopane przez niego w sklepach huby, sprzedawane jako huby i
> co ciekawsze, przez producenta okrrślane jako huby, okazywały się

mogl szukac na allegro to by znalazl :-)

Sierp

PS. Ciekawe niby, po co mu byl potrzebny hub na laboratorium
Cisco, skoro switch wszystko zalatwi a nawet wiecej (a to wiecej
z niczym nie przeszkadza :-)

18. Data: 2006-08-23 22:14:33

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

DiseQ napisał(a):

> OK tylko jak chcesz mieć tel i kompa w tym samym miejscu to już ten numer
> nie przejdzie chyba że będziesz się bawił w rozdzielanie par w kablu
> sieciowym , albo położysz dwie skrętki ( co mija się z celem )

dlaczego? grubosc kabla niewiele wieksza (skretki) - bo dwie pary w
kablu telefonicznym tez swoje zajmuje (nie sadze, aby ktos teraz kladl
jednoparowe kable :-) a elastycznosc i mozliwosci duzo wieksze

Sierp

19. Data: 2006-08-24 06:42:02

Od: Bender <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Ciekawe niby, po co mu byl potrzebny hub na laboratorium
> Cisco, skoro switch wszystko zalatwi a nawet wiecej (a to wiecej
> z niczym nie przeszkadza :-)

Sam ostatnio potrzebowałem do testów IGMP. Jeszcze znajdzie się kilka
zastosowań, gdzie hub jest górą choć są to raczej eksperymenty
laboratoryjne i transmisje no-IP .

Pozdro
Sławas

20. Data: 2006-08-24 07:39:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp <s...@n...net> wrote:

> mogl szukac na allegro to by znalazl :-)

Tak, ale on musiał to mieć z fakturą.

> PS. Ciekawe niby, po co mu byl potrzebny hub na laboratorium
> Cisco, skoro switch wszystko zalatwi a nawet wiecej (a to
> wiecej
> z niczym nie przeszkadza :-)

Własnie o to chodziło, że to miało być na laboratorium a nie do
normalnie używanej sieci i ten hub właśnie miał załatwiać nie
wszystko i mniej oraz gorzej :-)

J.

Eleganckie biurko i komputer
Mastercook