skrzynka na instalacje w mieszkaniu

31. Data: 2006-08-25 08:14:43

Temat: Re: skrzynka na instalacje w mieszkaniu
Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Musi i oczywiście nie namawiam tutaj do kombinacji, ale jako ciekawostkę
> dopowiem, że jeden komputer mam w domu wpięty w sieć z wykorzystaniem ok.
> 5m odcinka kabla kat. 3 (jak robiłem instalację, do głowy mi nie przyszło,
> ze w jednym pokoju będę miał dwa komputery, bo żona się ze swoim
> wprowadzi, a że stoją po przeciwnych stronach pokoju, musiałem wykorzystać
> połozony kabel "pod wszystko") i hula bezproblemowo :-)

oczywiscie ze sa szanse ze to zadziala na malym odcinku(przykladowe 5m)
na jednej skretce 2 komputery tez mozna podlaczyc i zadziala.
nie zmienia to faktu ze jesli ktos chce zrobic sobie taki punkt
dystrybucyjny(skrzynka jak w temacie:) to odleglosci beda sporo wieksze niz
5m. tutaj tez sie moze okazac ze zadziala ale np nie 100 mbit a tylko 10
mbit i to jeszcze z masa bledow:)

moze ja jestem przewrazliwiony ale okablowanie to lubie porzadnie zrobic.
porzadnie patch panel i gniazdka. nie na darmo producenci sprzetu pasywnego
daja po 25 lat gwarancji na siec wykonana z ich materialow i przez nich
certyikowana:)

pozniej rzemioslo do telefonu i domofonu w jednym na patchcordach robic.

--
pzdr
piotrek

32. Data: 2006-08-25 22:59:35

Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DiseQ" <d...@d...org> napisał
> To lepiej połóż 7x2x0,5 będzie więcej na cuda wianki

Ale czemu wtedy te cuda mają się nazywać Cat.3 a nie 5e?
Wiem, sam obsługiwałem sieci prawie spełniające wymagania Cat.5 zbudowane na
stacyjnym kablu telefonicznym ale... Obecnie skrętka 4-parowa potrafi być
niewiele grubsza od nawet 2x2x0,5 w podwójnej izolacji. Tak więc położenie
dwóch takich skrętek ma sens. Szczególnie wtedy gdy chce się postawić
kolejny komputer a telefon jest... bezprzewodowy! ;P

M.

Eleganckie biurko i komputer
Mastercook
hydrofor/studnia/nieszcz elnosc